מרימה את המתג: מרצדס EQA, ה-SUV החשמלי החדש נוחת בישראל ⚡
loader image

מרימה את המתג: מרצדס EQA, ה-SUV החשמלי החדש נוחת בישראל ⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > מרימה את המתג: מרצדס EQA, ה-SUV החשמלי החדש נוחת בישראל ⚡

בטווח השגה

קבוצת כלמוביל השיקה היום בישראל את מרצדס EQA, ה-SUV הקומפקטי החדש שהוצג לאחרונה בעולם עם הנעה 100% חשמלית, חלק משישה דגמים חשמליים שתשווק הקבוצה בישראל במהלך 2021 בכל המותגים שלה. מרצדס EQA מגיע אלינו כדי להתחרות בזירה הרותחת של רכבי הפנאי היוקרתיים והחשמליים, בעיקר בוולוו XC40 Recharge ה-100% חשמלית ובאאודי Q4 e-tron שצפויות להגיע אלינו במהלך 2021, לקסוס UX300e שכבר נמצאת כאן ו-BMW iX3 ששיווקה מתחיל בישראל בימים אלו ממש.

מרצדס EQA יהיה בשלב זה כרטיס הכניסה לעולם החשמלי של מרצדס, לפחות עד שיגיע (אם יגיע) דגם הסדאן/האצ׳בק המקביל של ה-A-Class. ה-EQA מבוסס על הפלטפורמה הקיימת של ה-GLA, עם רשימה ארוכה של התאמות שנדרשו להנעה חשמלית. לפי תקן WLTP, טווח הנסיעה של מרצדס EQA הוא 414 ק״מ בין טעינות, אך לפי תקן EPA האמריקאי שקרוב יותר לנתון בפועל, הטווח עומד על כ-354 ק״מ.

הדגם הראשון שנחת בישראל צויד במנוע חשמלי בהספק של 188 כ״ס (140 קילוואט), ומומנט של 38 קג״מ, שמותקן על הסרן הקדמי ומעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. 8.9 שניות זה מה שלוקח לו כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 160 קמ״ש. בהמשך השנה במרצדס מבטיחים להנחית כאן גרסאות חזקות יותר עם הנעה כפולה והספק של 268 כ״ס, יחד עם טווח של 500 ק״מ בין טעינות.

במרצדס EQA הותקנה ברצפת הרכב סוללה בקיבולת 79.8 קוט״ש, שבפועל עושה שימוש ב-66.5 קוט״ש בלבד. בחזית מאחורי הגריל (האטום כמובן) יש לו מניפה שאחראית על קירור יחידת ההינע החשמלית. מהירות הטעינה המקסימלית באמצעות מטען DC מהיר בהספק של 100 קילוואט עומדת על 400 קמ״ש. טעינה באמצעות מטען AC ביתי בהספק של 11 קילוואט שתקבלו כחלק מעלות הרכב תארך כשבע שעות. פליטת המזהמים עומדת כמובן על 0 גרם לקילומטר.

באופן לא מפתיע ה-EQA נראה כמו הכלאה בין האח הקטן של ה-EQC שהושק לפניו, לבין ה-GLA שעליו הוא מבוסס. הוא מסתיים לאחר 446.3 ס״מ, רוחבו 183.4 ס״מ, גובהו 162 ס״מ ובסיס הגלגלים הנדיב ביחס לקטגוריה עומד על 272.9 ס״מ. שני מבוגרים או שלושה ילדים ירגישו בנוח בשורה האחורית, שם תמצאו גם משענת יד ומחזיקי אלכוג׳ל. בגרסת הכניסה הוא מגיע עם חישוקי ״18 ו-״19 ו-״20 ברמות הגימור הגבוהות יותר. בתא המטען תמצאו 320 ליטרים (100 פחות מה-GLA) ואם תקפלו את שורת המושבים מאחור, המספר הזה יטפס ל-1,320 ליטרים. מקדם הגרר עומד על 0.28Cd וקיבולת מיכל הדלק היא 50 ליטרים. סתם נו, אין דלק, מה קשור דלק עכשיו?

בתוך המרצדס EQA יש חגיגה אמיתית של יוקרה, בטח ביחס לקטגוריה. במרצדס מספרים שלמרות ההנאה מנתון דציבלים נמוך בזכות ההנעה החשמלית, הושקעה מחשבה רבה בכל הקשור לבידוד הרעשים. הדבר הראשון שפוגשים זה צמד מסכים דיגיטליים בגודל ״10.25 עבור לוח המחוונים והמולטימדיה, ברזולוציה מרשימה, עם מערכת ה-MBUX שתומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. כבר בגרסת הכניסה תקבלו מושבי עור, תאורת אווירה עם 64 גוונים, הגה בחיפוי עור, גג זכוכית פנורמי נפתח, מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים, Keyless מלא, דלת תא מטען חשמלית ועוד. ברמות הגימור הגבוהות מערכת השמע תשודרג ל-Burmester, יתווסף משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, מצלמות 360 היקפיות, פתחי אוורור לשורה השניה, הגה ספורטיבי קטום (ברמת גימור AMG Line בלבד) ועוד.

בטיחות

מרצדס EQA זוכה לציון בטיחות 7 בזכות אבזור סטנדרטי נדיב בכל הגרסאות הנמכרות בשלב זה: 6 כריות אוויר, שמירה על מרכז הנתיב; בקרת שיוט אדפטיבית; בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי; התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת; התרעה מפני פתיחת דלתות במקרה שרכב חולף עלול לסכן את הנוסעים; ניטור עייפות נהג ועוד.

צ׳ק אאוט

מרצדס EQA 250 ישווק בישראל עם תג מחיר התחלתי של 299,900 ש״ח, כשבמבצע ההשקה (שלא דווח מתי יסתיים) תקבלו הנחה של 10,000 ש״ח. עבור גרסת EQA Electric Art המחיר יטפס בכ-40,000 ש״ח אל 339,900 ש״ח וגרסת הקצה AMG Line כבר תעלה לכם 379,900 ש״ח. באופן לא מפתיע מחיר גרסת הכניסה של ה-EQA זהה לזה של הלקסוס UX300e ברמת הגימור הגבוהה וסביר להניח שזה גם יהיה טווח המחירים של וולוו XC40 החשמלית והאאודי Q4 e-tron.

תמונות: מרצדס

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו