ניסאן קשקאי 2021 החדש הושק בישראל: הרבה אבזור ומעט חישמול
loader image

ניסאן קשקאי 2021 החדש הושק בישראל: הרבה אבזור ומעט חישמול

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > ניסאן קשקאי 2021 החדש הושק בישראל: הרבה אבזור ומעט חישמול

משחקי הכס

האב המייסד ובעל מניית הזהב בסגמנט רכבי ה-SUV בגלגול הנוכחי מתחיל היום את דרכו בישראל בדור השלישי שלו, בניסיון נוסף להילחם על כתר הקטגוריה, כשהוא מציג לא מעט חידושים ועדכונים, חלקם הודות ל״ברית״ המשולשת רנו-ניסאן-מיצובישי, אבל גם עם פערים שלמרות הפופולאריות הגבוה שלו כמותג, עשויים לאתגר את קרסו מוטורס היבואנית. אם נשפוט לפי הבאזז באירופה, שם נרשמו 10,000 הזמנות נכון לסוף יוני 21, הם יכולים להיות אופטימיים.

ניסאן קשקאי החל את דרכו אי שם בתערוכת ג׳נבה 2004 ופרץ את הדרך עבור שטף ה״ג׳יפונים״ שנולדו מאז, ולצמד ששולט כיום בקטגוריה וכמעט בשוק כולו, יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. בקרסו בונים על כך שהדור החדש של הקשקשאי יצליח להחזיר חלק מההגמוניה שאיבד לקוריאניות, למרות שבשלב זה הוא לא מגיע עם יחידות הנעה היברידיות או חשמליות, שהקוריאניות צפויות להציע במהלך 2022.

ניסאן קשקאי 2021 החדש
ניסאן קשקאי 2021 החדש
ניסאן קשקאי 2021 החדש
ניסאן קשקאי 2021 החדש

עיצוב, מידות ואבזור

ניסאן קשקאי החדש מתבסס על פלטפורמת CMF שמארחת גם את מיצובישי אאוטלנדר החדש. הוא יישר קו עם שפת העיצוב החדשה של המותג, עם גריל ה-V בחזית, יחידות תאורה מלפנים ומאחור וקווים חדים יותר. אין ספק שמדובר בשדרוג מהדגם היוצא.

המידות של הקשקאי החדש: 442.5 ס״מ אורך, 183.5 ס״מ רוחב, 162.5 ס״מ גובה ובסיס גלגלים שצמח ב-1.9 ס״מ ל-266.5. נפח תא המטען גדל משמעותית ב-74 ליטרים ל-479 בגרסאות Tekna ו-Acenta Tech ו-504 ליטרים בגרסת Acenta Top בזכות תכנות טוב יותר וגמישות של הפלטפורמה. כשתפגשו אותו באולם התצוגה, שימו לב לזווית הפתיחה הנדיבה של הדלת במושב האחורי.

בתוך תא הנוסעים התחוללה גם כן מהפכה משמעותית בכל הקשור לאבזור, אך איכות החומרים מתחילה לתת תחושת פרימיום רק ברמת הגימור Tekna הגבוהה ביותר. כן, הפלסטיק עדיין שולט בדומיננטיות, אבל במקומות החשובים כמו במרכז הקונסולה והדשבורד תוכלו למצוא שחור פסנתר ״מוברש״ וחיפויי עור סינטטי. השתדלו.

ניסאן קשקאי 2021 החדש
ניסאן קשקאי 2021 החדש

רשימת האבזור כסטנדרט בגרסת Acenta Top הבסיסית כוללת תאורת לד מלפנים, תאורת לד יומית (DRL), שמשות אחוריות כהות, מושבי בד, צג מולטימדיה בגודל ״8 עם 6 רמקולים שתומך ב-Apple CarPlay אלחוטי ו-Android Auto, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת (שני אזורים), פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, חיישני חניה מאחור, שקעי USB כולל Type C וחישוקי ״17.

גרסת Acenta Tech משדרגת את צג המולטימדיה ל-״9 כוללת מערכת ניווט מובנית, פתחי אוורור ליושבים מאחור (ללא איזור נפרד), לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל ״12.3, מצלמות היקפיות 360°, חישוקי ״18, צביעה דו גוונית ועוד.

גרסת הקצה שזכתה לכינוי Tekna היא המעניינת ביותר ובנוסף לגרסת Acenta Top, יש בה פינוקים כמו משטח טעינה אלחוטי, תצוגת נתונים עילית על גבי השמשה, מושבי בד משולב עור סינטטי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חישוקי ״19, דלת תא מטען חשמלית כולל פתיחה ללא מגע יד, תאורת לד עוקבת פנייה ופנסי איתות לד מלפנים ומאחור.

ניסאן קשקאי 2021 החדש
ניסאן קשקאי 2021 החדש

מנוע

בגזרת המנועים של ניסאן קשקאי החדש יש חדשות טובות ופחות טובות. החדשות הטובות הן שיש מנוע חדש במקום יחידות הבנזין והדיזל של הדגם היוצא, ולראשונה הוא מצויד בתמיכה היברידית Mild Hybrid (או כמו שבניסאן קוראים לזה – Light Hybrid) עם סוללת 12 וולט המפעילה מנוע חשמלי קטן שאוגר אנרגיה באמצעות החיכוך הנוצר מפעולת הבלמים ומסייע לקשקאי עם עוד קצת כוח ביציאה מהמקום ובעקיפות. אגב, חשוב מאוד לחדד שלא מדובר בהנעה היברידית מהסוג המוכר במכוניות כמו איוניק וקורולה, והיא גם לא זוכה להטבת המס שלהם.

ניסאן קשקאי החדש ישווק בשלב זה עם מנוע אחד בלבד, טורבו בנזין בנפח 1.3 ליטרים, ארבעה צילינדרים בטור המפיק 156 כ״ס ב-5,500 סל״ד ומומנט מירבי של 27.5 סל״ד כבר ב-1,800-3,750 סל״ד. הוא שודך לתיבת הילוכים רציפה שמעבירה את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, עם נתון תאוצה של 9.2 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש. צריכת הדלק לפי תקן WLTP עומדת על 6.4 ליטרים ל-100 ק״מ ו-6.5 בגרסת Tekna הבכירה. המהירות המירבית הוגבלה ל-199 קמ״ש. קטנוניים🙄

החדשות הפחות טובות, לפחות בשלב זה, הן שגרסה היברידית/חשמלית לא תהיה זמינה בהשקת הדגם. ניסאן קשקאי החדש הוצג עם יחידת הינע חשמלית שקיבלה את השם המפוצץ e-Power בהספק של 187 כ״ס, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור בלבד. זה אומר שנהנים מכל היתרונות של רכב חשמלי, כולל המומנט המיידי ואפשרות לנהוג עם דוושה אחת בלבד, לצד שקט נפשי בכל הקשור לחרדת הטווח. אבל, וכאן יש אבל גדול, אותה גרסת e-Power לא תיחשב באמת כרכב חשמלי ולא תהיה לה אפשרות להטעין משקע או לנסוע על טהרת החשמל בלבד. הדגם הזה עתיד להתחיל את דרכו באירופה במהלך הרבעון הראשון של 2022 וכרגע עוד לא ברור מתי יגיע לישראל.

ניסאן קשקאי 2021 החדש
תא מטען שגדל ב-74 ליטרים עם אפשרות חלוקה. ניסאן קשקאי 2021 החדש

בטיחות

ניסאן קשקשאי החדש מיישר קו עם מפרט בטיחות מפרגן בכל רמות הגימור וזכה לציון בטיחות 7 של משרד התחבורה, כשהוא מאבד נקודה שלמה בגלל היעדר מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, זיהוי תמרורי מהירות, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור וזיהוי דו גלגלי.

מה כן תקבלו בכל רמות הגימור כסטנדרט? 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, התרעה מפני עייפות נהג, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד לא מעט מערכות עם שתיים ושלוש אותיות באנגלית 🙄

ניסאן קשקאי 2021 החדש
זווית פתיחה רחבה לדלת האחורית. ניסאן קשקאי 2021 החדש

צ׳ק אאוט

האב המייסד של הקטגוריה חוזר בדור שלישי ומעודכן, בניסיון נוסף להחזיר לעצמו את ההגמוניה, שהדור השני לא הצליח, אבל יפגוש תחרות קשוחה במיוחד. טויטה ראב4 החדש מציע גרסאות היברידיות ונטענות משקע (עם תג מחיר לא זול אמנם), אבל יש לו סמל של טויוטה בחזית, הוא נראה מצוין ונהנה מאמינות ושמירת ערך. יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' החדש שגם כן אמור לנחות כאן בתחילת 2022, מציעים חבילות לא פחות טובות מאלו של ניסאן קשקאי החדש, לצד פופולאריות גבוהה וסחירות מצוינת בשוק המשומשות. דווקא הנעה חשמלית/היברידית עם תמחור אטרקטיבי, היתה יכולה לייצר ערך אמיתי ובידול מול המתחרים, ולעשות לקרסו היבואנית חיים פשוטים יותר.

גרסהמחיר
ניסאן קשקאי 2021 החדש 1.3 בנזין Acenta Top179,900 ₪
ניסאן קשקאי 2021 החדש 1.3 בנזין Acenta Tech169,900 ₪
ניסאן קשקאי 2021 החדש 1.3 בנזין Acenta Top159,900 ₪

ניסאן קשקאי החדש צורך טיפול בכל 20,000 ק״מ או שנה, המוקדם מביניהם.

ניסאן קשקאי 2021 החדש
ניסאן קשקאי 2021 החדש
להורדת מפרט טכני

תמונות: חוליו איגלסיאס. סתם נו, אני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו