מקורות בארה״ב, ולא סתם מקורות, טוענים שפולקסווגן הולכת לשנות את שמה בארה״ב לוולטסווגן, לא פחות ולא יותר. אגב, בספטמבר עלה כאן באתר אייטם על ה-ID.4 החדשה והכותרת שלו היתה… תראו לבד. בשלב זה לא ברור עדיין אם מדובר במתיחת אחד באפריל שהקדימה את זמנה, אבל מה שכן בטוח, זה שהידיעה שעלתה לאתר המדיה של פולקסווגן ככל הנראה עלתה טרם זמנה ולאחר מכן הורדה. דובר פולקסווגן בארצות הברית, ברנדן בראדלי, הכחיש את הידיעה.
כתבים זריזים ובלוגרים שראו את הידיעה שתוזמנה ל-29 באפריל, הבינו מהר מאוד מה נפל לידיהם, הספיקו להוריד אותה במהירות ומשם… הדרך אל השריפה ברשת היתה מהירה.
לפי הידיעה, בפולקסווגן, היצרנית השניה בגודלה בעולם אחרי טויוטה, מספרים שלא מדובר סתם בשינוי שם, אלא בהכרזה עם הכרזת כוונות ברורה לגבי התוכניות של הענקית הגרמנית לגבי הנעה חשמלית. דגמים חשמליים יישאו את השם החדש, Voltswagen בזמן שרכבי בעירה פנימית ימשיכו ״להסתובב״ עם הלוגו הישן והמוכר.
אגב, אחד הדגמים המסקרנים שנמצאים במרכז הכוונת השיווקית של פולקסווגן, הוא ה-ID. Buzz, גרסת ״קאבר״ ל-Bus המיתולוגי שהיה מבוסס על החיפושית ה… גם כן נו, מיתולוגית.
למרות שאישית אני משוכנע שמדובר במתיחת אחד באפריל שדלפה טרם זמנה, ברשת כבר הספיקו להעלות טיעונים בעד ונגד המהלך, כשהמצודדים בו מזכירים את חרפת ה״דיזל גייט״, בו נתפסה פולקסווגן על חם כשרימתה עם מנועי הדיזל שלה, מהלך שהסתיים בקנס דימיוני של 30 מיליארד דולר ואת הצורך של פולקסווגן לנצל את ההזדמנות והמעבר להנעה חשמלית כדי לפתוח דף חדש ולזכות באמון הצרכנים. גם התחרות עם טסלה, שעקפה אותה במהלך 2020 וכיום שווה על הנייר בערך פי 7 ממנה, למרות שפולקסווגן מוכרת יותר מכוניות ביחס של כמעט 1 ל-20 גורמת לדאגה בקרב הענקית הגרמנית, כשהיא רואה מתחתיה את המתחרות הסיניות BYD ו-NIO שמגיעות מוכנות היטב לעידן החשמל.
מיקום | יצרנית | שווי (מיליארדי דולרים)* | מדינה |
1 | טסלה | 795.8 | ארה״ב |
2 | טויוטה | 207.5 | יפן |
3 | פולקסווגן | 96.7 | גרמניה |
4 | BYD | 92.7 | סין |
5 | NIO | 89.5 | סין |
6 | דיימלר | 72.8 | גרמניה |
7 | GM | 71.3 | ארה״ב |
8 | BMW | 54.2 | גרמניה |
9 | סטלנטיס | 54.2 | הולנד |
10 | פרארי | 52.5 | איטליה |
מתיחה או לא, ממש בקרוב נדע…
תמונות: פולקסווגן
כתיבת תגובה