וולבו הודיעה שתפתח SUV קומפקטי 100% חשמלי מתחת ל-XC40
loader image

Volvo חושפת: מפתחים קרוסאובר חשמלי מתחת ל-XC40, ככל הנראה תחת השם XC20

קריאה

מיני מי

וולבו ממשיכה לתת בראש בכל הקשור לרכבים חשמליים. יומיים לאחר שהודיעה שתחל בייצור סדרתי של ה-XC40 Recharge בגרסה ה-100% חשמלית שלו, מנכ״ל וולבו העולמית, האקן סמואלסון אישר שהחברה אכן עובדת על SUV נוסף שיהיה מתחת ל-XC40 וככל הנראה יקבל את השם XC20. בוולבו מאמינים בשילוש הקדוש ״SUV, קומפקטי, חשמלי״ ולכן מאמינים שדגם נוסף יוכל לסייע להם להתחרות בסגמנט היוקרה. בוולבו אישרו שהדגם לא יתבסס על פלטפורמת CMA שעליה מבוססת ה-XC40 וגם הפולסטאר 2, שכן הוא צפוי להפוך לוולבו הראשון העושה שימוש בפלטפורמת SEA החדשה שפותחה ע״י חברת האם שלה, Geely הסינית.

במקביל, בוולבו רשמו סימן מסחרי על ה-XC20 וה-XC10 אך לא מסרו פרטים נוספים על הדגם, מעבר לעובדה שמדובר בצעד נוסף לעבר היעד לחשמל כ-50% מהיצע הדגמים של היצרנית השבדית עד לשנת 2025.

הדבר הגדול הבא

מנכ״ל וולבו סמואלסון אישר דגם חשמלי נוסף שעתיד לצאת תחת סדרה 40 במהלך 2021, כשעדיין לא ברור אם זה יהיה בנוסף ל-S40 וה-V40, או במקומם.

כנראה שהאווירה בסין היתה ממש נהדרת, כי עיתונאים חרוצים הצליחו לחלץ פרטים גם על ספינת הדגל החדשה והחשמלית של וולבו, שככל הנראה תקבל את השם XC100 ותהפוך ל-SUV הגדול ביותר שהמותג יציע. ה-XC100 תיוצר תחת פלטפורמה חדשה, SPA2, הנמצאת כרגע בתהליכי פיתוח וככל הנראה תהיה רלוונטית גם עבור SUV גדול של המותג החשמלי פולסטאר.

בעבר וולבו הודיעה כי הדור הנוכחי של ה-XC90 יהיה האחרון שיציע גרסת מנוע בעירה פנימית בלבד, בנזין או דיזל, והחל מ-2022 שבו היא צפויה להציג את הדור הבא של ה-SUV היוקרתי, ייעשה שימוש בהנעה חשמלית או גרסה היברידית נטענת בלבד.

צילומים: AutoExpress

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו