וולוו XC40 ה-SUV הקומפקטי של וולוו בגרסה ההיברידית נטענת עומד למבחן
loader image

מבחן דרכים: וולוו XC40 Recharge היברידי נטען

קריאה

הצלחה קטנה

Tour דעה – וולוו XC40 Recharge היברידי נטען

הרבה הרימו גבה כשוולוו נקנתה על ידי תאגיד ג׳ילי הסיני, אבל צריך להודות שמשהו טוב עבר על המותג הזה מאז הרכישה. מעבר לדגמים שעברו מייקאובר רציני ברמת העיצוב, בוולוו נהנים מהתשתיות של בעל הבית החדש, בין השאר גם להפריד את פולסטאר ולהפוך אותו למותג יוקרה לרכבים חשמליים. בוולוו הצליחו לשמור על המורשת שלהם, שקודם כל מתחילה בבטיחות, ולשים דגש על דברים שבהם פחות הצטיינו בעבר, כמו ביצועים, טכנולוגיה וסקס אפיל. ה-XC40 הוא הדגם הראשון של וולוו שיושק בכל שלושת האפשרויות: בנזין בלבד, היברידי נטען ו-100% חשמל. נכון לעכשיו הוא מחזיק בתואר ״הרכב הקטן ביותר״ של היצרנית השוודית-סינית, לפחות עד להשקת ה-XC20 במהלך 2021.

את ה-XC40 Recharge ההיברידי נטען קיבלתי למבחן ברמת ה-R-Design עם כל התוספות שיש בדגם. מבחוץ הוא נראה כמו בייבי XC60, כשעל קורה C כיתוב Recharge ועוד כמה מדבקות של שקעים מסביב לרכב כדי שמי שעומד לידכם ברמזור ידע כמה אכפת לכם מכדור הארץ. ובכן וולוו, אפשר להפסיק עם המדבקות הללו. משלימים את ההופעה חישוקי ״19, תאורת יום LED ותאורת דרך LED עם פנסים עוקבי פניה.

וולוו XC40 Recharge ההיברידי נטען (פלאג אין) מבוסס על פלטפורמת CMA של וולוו (לסקרנים: Compact Modular Architecture) ועל הנתונים הטכניים והמתחרים אתם יכולים לקרוא בסקירה שכתבתי.

לאחר ששחררתי אותו משקע הטעינה, הצג הראה טווח של 48 ק״מ, נתון מבטיח ומספיק לכל אחת ואחד מכם שרוצים לנסוע על חשמל בלבד למקום העבודה ובחזרה. בפועל, בנהיגה לא ממש אגרסיבית, הצלחתי לקבל 40 ק״מ, וגם לא הרגיש שחסר לו כוח, למרות שהמנוע החשמלי בהספק של 82 כ״ס בלבד, סחב לבדו את כל ה-1.7 טון. בניגוד למנוע החשמלי השקט, התאום הבנזין שלו ״מאזן״ את השקט עם לא מעט רעש כשתרצו כוח, בעיקר במצב ספורט ובעקיפות. יש גם כפתור Hold המאפשר לשמור את הסוללה לכשתרצו לנסוע על חשמל ומצב B לנהיגה עם בלימת טעינה דומיננטית יותר. בשונה מגרסת הבנזין ובגלל תוספת המשקל של הסוללה (ליתיום יון בקיבולת 10.7 קוט״ש) והמנוע החשמלי, המתלים כוילו בצורה עדינה יותר, אבל התנהגות הכביש שלו היתה יכולה להיות טובה יותר. חשוב גם להבהיר, כי יש כאלה שמתבלבלים: רכב חשמלי אמנם לא מזהם, אבל בטח סיפרו לכם שייצור החשמל דווקא כן. מעבר לחיסכון הכספי בשימוש בדלק, הקטע הוא גם להוציא את זיהום האוויר מתוך העיר, הסביבה בה אנחנו גרים, אל מחוצה לה, בדיוק כפי שעושות הארובות של תחנות הכוח. ויש כמובן את הקטע של השקט…

כשנכנסים אל תא המטען באמצעות ה-Keyless, רואים שבתא הנוסעים לא חסכו בחומרים איכותיים, למרות שפה ושם פוגשים פלסטיק מאכזב. המושבים בדגם הנבחן היו מאלקנטרה משולב עור, כשהקדמיים מחוממים, מתכוונים חשמלית ולמושב הנהג יש גם זיכרונות. כל מה שהידיים או המרפקים שלכם יפגשו יהיה מרופד ועטוף בעור. מערכת המולטימדיה בגודל ״12.3 דורשת הסתגלות של כמה דקות, אבל היא מחוברת למערכת מצוינת של הרמן קרדון ולמצלמת רוורס באיכות גבוהה. קצת מאכזב שהדגם המפואר בהיצע לא מגיע עם מצלמה קדמית, שם הסתפקו בחיישנים בלבד. במרכז הקונסולה תמצאו גם משטח טעינה אלחוטי, אבל בכל מקרה הוא פחות רלוונטי כי אם תתחברו ל-Android Auto או Apple CarPlay, זה יהיה באמצעות כבל. גג פנורמי נפתח מגיע כסטנדרט בכל רמות האבזור.

גם לנוסעים מאחור יש שקע טעינה, ועם בסיס גלגלים של 270 ס״מ, שני מבוגרים בגובה ממוצע ישבו בנוחות בספסל האחורי. ההפתעה הטובה בתא המטען, מעבר ל-460 הליטרים, הוא גלגל רזרבי במקום ערכת ניפוח.

אבזור הבטיחות עשיר, את מערכת הבלימה האוטונומית לא יצא לי לאתגר אבל בקרת השיוט האדפטיבית היא משהו שאפשר לסמוך עליה, בניגוד לזיהוי התמרורים שלפעמים מתבלבלים קצת, אבל לצערי זה אופייני למערכת הזאת שפגשתי בכמה רכבים אחרים. קחו בחשבון שדגם הבנזין הרגיל קיבל חמישה כוכבי בטיחות במבחן Euro NCAP, אבל הדגם ההיברידי נטען טרם נבחן.

שורה תחתונה: ☆★★★★

הוולוו XC40 Recharge ההיברידי נטען נותן יחס רכב/שקל מצוין לקטגוריה, כשברמת האבזור הגבוהה אותה בחנתי, ה-R-Design, יש גם לא מעט שיק ועיצוב נעים לעין. כוח לא חסר לו וגם הטווח בפועל הוא טוב ביחס לתקן ה-WLTP שלו. אגב, תקן ה-EPA האמריקאי שהוא קרוב יותר למציאות, נתן לדגם הזה טווח של 42 ק״מ, ובכלל, תמיד כדאי להסתמך עליו ולא על זה האירופאי. החיסרון הבולט שלו, ולא שיש יותר מדי, מתבטא בהתנהגות כביש סבירה, נעוץ בכך שהוא לא תוכנן מאפס כרכב חשמלי, וזה מורגש, בעיקר במתלים ובבלמים, שנראה שלא יודעים להתמודד עם תוספת המשקל.

תמונות: וולוו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו