Volvo XC40 Recharge היברידית נטענת • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

Volvo XC40 Recharge היברידית נטענת

קריאה

לחסוך בקטן

קבוצת מאיר לא נשארת מאחור ומרחיבה את היצע הדגמים החשמליים שלה, עם כניסתה של ה-Volvo XC40 בגרסה היברידית נטענת (Plugin Hybrid או PHEV, מה שבא לכם טוב יותר). האחות הקטנה של ה-XC60 וה-XC90 המוצלחות. עד עתה שווקה ה-XC40 בגרסת הבנזין בלבד, וכעת היא מקבלת את השם "XC40 Recharge", ויוצאת אל הקרב בסגמנט היוקרה אל מול מתחרות בקטגוריית ה-Compact SUV כמו אאודי Q3, מרצדס GLA, קאדילק XT4, ואפילו המיני החשמלית החדשה.

הכל נמדד בביצועים

נתחיל בביצועים: לפי נתוני היצרן, הוולבו XC40 Recharge יכולה לנסוע 47 ק״מ על חשמל בלבד, עם זמן טעינה של כארבע שעות בעמדה ביתית של 11kW. למנוע החשמלי 82 כ״ס שמקבל את הכוח מסוללה בעוצמה של 10kWh והוא חולק את אותו מכסה מנוע ביחד עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ו-180 כ״ס. שניהם ביחד מתגאים בלא פחות מ-262 כ״ס ומומנט משולב של 43.3 קג״מ. המנוע שודך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

אבל, וכאן יש אבל גדול, חייבים לזכור שכל הטוב הזה מתרחש כשהסוללה אינה ריקה, כי מדובר ברכב השוקל 1.7 טון, 156 ק״ג יותר מגרסת הבנזין. יחד עם זאת, היא תביא אתכם מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך כ-7.3 שנ׳, נתון לא רע בכלל לרכב בסגמנט הזה. צריכת הדלק (בנזין וחשמל, כן?) הממוצעת היא 55 ק״מ לליטר.

קבלו מידות: 442 ס״מ אורך, 186 ס״מ רוחב, 165 ס״מ גובה, 21 ס״מ מרווח גחון ו-460 ליטר בתא המטען.

פינוקים ואיבזורים

וולבו תציע את ה-XC40 Recharge ברמות גימור עם שמות שיהיה לכם די קשה לזכור (הלו, מי אחראי אצלכם על הדברים האלה…?). אז ככה: אינסקריפשן, אינסקריפשן אקספרשן, אר דיזיין אקספרשן ואר דיזיין. אם שרדתם את השמות הללו והגעתם עד לכאן, אז באמת שמגיעה לכם הנחה. הגרסאות השונות כוללות בין השאר חישוקי 18 או 19 אינץ׳, מערכת שמע (די שווה יש לומר) מבית Harman Kardon, ידית הילוכים בגימור קריסטל של ערסים, כניסה והנעה ללא מפתח, מגיני פגושים, מראות צד, מסילות גג, מסגרת חלונות בגימור שחור מבריק, גג בצבע שחור, מושבי עור או משולב בד ועור, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳ ועוד ועוד ועוד…

בטיחות

נו, ברצינות? זה וולבו. יש פה הכל ובכל הגרסאות: בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת ז״ל, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת מפני פגיעה מאחור ועוד ועוד. באמת שפה לא חסכו.

לסיכום

הגענו לארנק: ה-XC40 Recharge אמנם תחסוך לכם בדלק, אבל עד אז, תצטרכו להיפרד מ-260,000 ש״ח לגרסת הבסיס 'אינסקריפשין אקספרשן' ועד ל-276,000 ש״ח לגרסת T5 R-Design.


2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו