ג׳ילי הסינית משיקה את ״ג׳יקה״, מותג יוקרה חשמלי חדש שיושק ב-2021
loader image

ג׳ילי הסינית משיקה את ״ג׳יקה״, מותג יוקרה חשמלי חדש

קריאה
🌎 חדשות רכב > ג׳ילי הסינית משיקה מותג יוקרה חשמלי חדש

מותג נולד

ענקית הרכב הסינית ג׳ילי (Geely) שמחזיקה את המותגים ג׳ילי, Lynk & Co, לוטוס, וולוו ופולסטאר, הודיעה על השקת מותג יוקרה חשמלי חדש תחת השם ג׳יקה (Zeekr), כשהמטרה היא ברורה: לסמן מטרה על הגב של טסלה. לא רק, בג׳ילי גם הולכים לעשות את זה בקצב די מהיר, כשהרכב הראשון יושק כבר ברבעון השלישי של 2021, כשבהמשך זיקר צפויה להוציא דגם חדש בכל אחת מחמש השנים הקרובות. אגב, בג׳ילי הולכים להשתמש בחלק ניכר מהידע והטכנולוגיות שצברה הקבוצה בעקבות שיתוף הפעולה שלה עם דיימלר, יצרנית מרצדס, ממנה רכשה לפני כשנתיים כ-10% מהבעלות בענקית היוקרה הגרמנית.

ZERO Concept – הרכב שעליו יתבסס הדגם הראשון של זיקר

בג׳ילי לא סיפקו יותר מדי אינפורמציה אודות ג׳יקה ואף לא שחררו תמונות של דגמים או רכבי קונספט, אך מספרים שהמותג החדש ישים דגש על חווית המשתמש והרבה מאוד חדשנות וטכנולוגיה, בדיוק כמו בטסלה. הרכבים החדשים שישווקו תחת המותג זיקר יתבססו על פלטפורמת ה-Sustainable Experience Architecture (SEA), שבג׳ילי מבטיחים שתספק חווית פרימיום נוחה ומלאה בביצועים וגם תומכת בעדכוני OTA.

ההצהרה של ג׳ילי על המותג החדש מגיעה זמן קצר לאחר שמותג נוסף שלה, וולוו, הודיע שיפסיק לייצר רכבים מזהמים החל משנת 2030, ונראה שהיא שמה את כל הביצים שלה כתאגיד על הנעה חשמלית באמצעות סוללה, בניגוד לענקיות נוספות כמו טויוטה ויונדאי שממשיכות לפתח הנעה גם באמצעות תאי מימן.

מותגי הרכב של תאגיד ג׳ילי

נזכיר שרק לאחרונה ג׳ילי הודיעה על תחילת פעילותה גם אצלנו בישראל באמצעות קבוצת יוניון המייבאת לישראל את מותגי טויוטה, לקסוס ו-GAC.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו