מאובזרת ומעוצבת מתמיד: קבוצת לובינסקי משיקה את אופל אסטרה החדשה בישראל
loader image

מאובזרת ומעוצבת מתמיד: קבוצת לובינסקי משיקה את אופל אסטרה החדשה בישראל

קריאה

מגדילה ציפיות

אופל אסטרה החדשה שהושקה היום בישראל ע״י קבוצת לובינסקי, היא דגם מאוד מעניין, מאובזר ומוצלח של רכב שנמצא בקטגוריה שלא נמצאת בשיא הנחשקות שלה, האצ׳בק, ובעידן שבו יותר ויותר לקוחות מעדיפים לקנות רכבי SUV וקרוסאוברים שנותנים עוד 2-3 ס״מ של גובה. היא גם לא היברידית או חשמלית, לפחות בשלב זה, אבל למרות ״החסרונות״ הללו, בקבוצת לובינסקי בהחלט יכולים להיות אופטימיים מהגרמניה החדשה שעשתה עלייה לישראל.

אופל אסטרה 2022 החדשה
אופל אסטרה 2022 החדשה

האסטרה החדשה, דור שישי למכונית ההאצ׳בק הפופולארית שהחלה את דרכה כאופל קדט אי שם בשנות ה-80 (זוכרים…?) מכרה מאז השקתה ב-1982 לא פחות מ-14 מיליון יחידות! עכשיו היא מגיעה בדור החדש והופכת למכונית השנייה שזוכה לעיצוב החדש (שׁאני אישית מאוד אוהב) של אופל תחת שרביטו של מארק אדמס, לאחר האופל מוקה שכבר משווקת כאן.

אופל אסטרה 2022 החדשה
אופל אסטרה 2022 החדשה

עיצוב ואבזור

העיצוב החיצוני מאוד מזכיר את המוקה, וזאת מחמאה רצינית, עם חתימת ה-DRL והפנסים הצרים מלפנים בטכנולוגיית  Intelli-Lux LED Pixel Lights עם לא פחות מ-168 אלמנטים של תאורה. התבלבלתם? אז זה סוג של Matrix LED. מוטיב התאורה חוזר גם בפנסים מאחור, ובלחיצה על הבלם תוכלו לראות את ״הכוונת״, סוג של שלושה מוטיבים שקיבלו השראה ממכונית פורמולה 1. אני אישית אהבתי. בדלת תא המטען יש כיתוב אותיות כמיטב מסורת הטרנד כיום. בקיצור – חתיכה רצינית. אגב חתיכה, המידות שלה: 439.1 ס״מ אורך, 186 ס״מ רוחב, 265.7 ס״מ בסיס גלגלים ו-422 ליטרים בתא המטען. אה, ויש גם גלגל רזרבי.

אופל אסטרה 2022 החדשה
אופל אסטרה 2022 החדשה

העיצוב בתא הנוסעים מרשים לא פחות, עם שימוש מוגזם במיוחד בשחור פסנתר (היה מבצע?), שלפעמים קצת מפריע עם ההשתקפויות, אבל זה בערך הדבר השלילי היחיד שהצלחתי למצוא שם. והתאמצתי. קחו לדוגמא את דלת הנהג והנוסע, שם נעשה שימוש בלא פחות משבעה סוגים שונים של חומרים.

אחד הדברים שיותר ריגשו אותי באופל אסטרה החדשה, זה החיבור האלחוטי ל-Android Auto וגם Apple CarPlay. בכך היא מצטרפת לרשימה מצומצמת מאוד של רכבים המשווקים בישראל, המציעים את הפיצ׳ר המתבקש והכ״כ נוח הזה. וזה גם אשכרה עובד חלק. הנתונים מוצגים על גבי צמד מסכים בגודל 10 אינץ׳ כל אחד, עבור המולטימדיה ולוח המחוונים, שניהם מצטיינים בממשק פשוט וידידותי הניתן להתאמה אישית, כולל כפתורים פיזיים לבקרת האקלים ו… כפתור סיבובי לשליטה על עוצמת הווליום. כן כן, לפעמים לא צריך להתחכם יותר מדי ולהיצמד לדברים הפשוטים שפשוט עובדים.

אופל אסטרה 2022 החדשה
אופל אסטרה 2022 החדשה

המושבים הארגונומיים (נסענו לא מעט שעות ברכב ואפשר להעיד שהם בהחלט נוחים) לובשים ריפוד משולב עור מלאכותי ואלקנטרה, מחוממים, ומושב הנהג גם מתכוונן חשמלית עם שלושה זיכרונות. מאחור יהיה קצת צפוף לשלושה מבוגרים, אבל שלושה ילדים עם טאבלטים לא צפויים להתלונן, אולי רק בגלל שיש שקע טעינה אחד בלבד מאחור, ועוד שניים בקונסולה מלפנים, כולם אגב Type C.

מנוע וביצועים

אופל אסטרה 2022 החדשה תשווק בישראל בשלב זה בגרסה אחת בלבד עם מנוע הטורבו בנזין PureTech שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, שאנחנו מכירים היטב מדגמים אחרים של פיג׳ו וסיטרואן שכבר משווקים בישראל. למרות שמדובר במנוע צנוע יחסית, הוא מפיק 130 כ״ס ו-23.4 קג״מ, אבל בפועל זה מרגיש, לפחות במצב ספורט, קצת יותר. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (מגיבה יפה) שמורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. 10.2 שניות לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש. ואם כבר מדברים על מהירויות גבוהות, אז באופל מתגאים בכך שהאסטרה החדשה היא Autobahn Proof, משמע יודעת לשייט היטב וביציבות גם במהירויות גבוהות. לא שבדקנו, כן? נתון צריכת הדלק לפי היצרן עומד על 5.9 ליטרים ל-100 ק״מ.

בשנה הבאה אמורה לנחות כאן גרסת פלאג אין לצד גרסה 100% חשמלית שתהפוך אותה לרלוונטית עוד יותר בקרב קהלים חדשים.

אופל אסטרה 2022 החדשה
אופל אסטרה 2022 החדשה

בטיחות

אופל אסטרה מגיעה עם מפרט בטיחות סטנדרטי (בכ״ז דגם אחד בשלב זה…) נדיב במיוחד, שזיכה אותה בציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה ו-4 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ה-Euro Ncap (קליק לדו״ח המלא). שווה לציין את הבלימה האוטונומית במהירות של עד 140 קמ״ש, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ותחילת נסיעה, זיהוי תמרורים, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח המת, 6 כריות אוויר וזיהוי תנועה חוצה מאחור. המפרט המלא נמצא בלינק למטה.

אופל אסטרה 2022 החדשה
אופל אסטרה 2022 החדשה

שורה תחתונה

לובינסקי הנחיתו כאן דגם מוצלח מאוד. ניסיתי, בעזרתו של האדמו״ר בועז קורפל למצוא בכל זאת נקודות תורפה, והאמת שהיה קשה מאוד. ובכל זאת, בשנת 2022 היה מתבקש שלדגם כזה תהיה יחידת הנעה היברידית לפחות, השימוש בשחור פסנתר אולי קצת מוגזם (אבל עדיין עושה מאוד נעים בעין ובאצבעות), ואנשים גבוהים עשויים להתלונן על מרווח הרגליים מאחור. אבל זהו בגדול. היא פשוט מוצר טוב.

לפי לובינסקי, התחרות של האסטרה צפויה להגיע מדגמים כמו פולקסווגן גולף, סיאט לאון ומאזדה 3 האצ׳בק. הייתי מוסיף לרשימה הזאת גם את קיה אקסיד המוצלחת. למזלה של האסטרה, האיום הישיר והמוחשי ביותר מגיע דווקא מהפיג׳ו 308 החדשה שכבר הוצגה, אבל עדיין לא ממש ברור מתי תגיע לארץ, ככל הנראה במהלך השנה הבאה.

אופל אסטרה 2022 החדשה – מפרט טכני מלא בפורמט PDF

גרסהמחיר
אופל אסטרה 2022 רמת גימור GS Line158,990 ₪
אופל אסטרה 2022 החדשה
אופל אסטרה 2022 החדשה

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו