אופל מוקה החדשה בישראל, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית ⚡
loader image

אופל מוקה החדשה בישראל, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית ⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > אופל מוקה החדשה בישראל, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית ⚡

עניין של טעם

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את אחד הדגמים המעניינים ביותר שלה הקבוצה ושל אופל בכלל, אופל מוקה 2022 החדש, בגרסת בנזין ובגרסה 100% חשמלית (BEV). הדור השני של האופל מוקה ישווק אצלנו בשלוש רמות גימור לדגם הבנזין, ורמת גימור אחת מאובזרת במיוחד לגרסה ה-100% חשמלית שזכתה לשם Mokka-e. אופל מוקה החשמלי מבוסס על פלטפורמת e-cmp החשמלית של קונצרן סטלנטיס והמוכרת לנו מכמה דגמים שכבר משווקים בישראל כמו פיג׳ו 208 ו-2008 החשמליות ואופל קורסה החשמלית.

אופל מוקה 2022
אופל מוקה 2022

עיצוב חיצוני

אופל מוקה 2022 החדש מציג עיצוב עדכני תחת השפה החדשה של אופל, עליה אמון מארק אדמס, המעצב הראשי של המותג. בעיניי (ואני לא היחיד), מדובר באחד הרכבים היפים ביותר שהגיעו לישראל השנה והוא מציג שדרוג משמעותי ביחס לדגם היוצא. אבל, המראה הזה לא מגיע סתם ככה, מקדם הגרר שלו זכה לציון של 0.32Cd, לא רע בשביל קרוסאובר קומפקטי שגובהו 153.4 ס״מ. הדרמה הגדולה מתרחשת בחזית הרכב, שם הוא קיבל לראשונה גריל מודגש ו(כמעט) אטום שזכה לשם Vizor, כשבצדדים יחידות ה-DRL החדשות לצד עיצוב מפוסל ושרירי. הרוכשים יוכלו לבחור מבין חישוקי ״17 או ״18, תלוי ברמת הגימור. גם מאחור הוא מציג עיצוב נקי ואלגנטי עם כיתוב אותיות Mokka שפוגשים בד״כ ברכבי יוקרה.

אופל מוקה 2022 החדש מציג מידות קלאסיות לקרוסאובר מקבוצה B: אורך של 415.1 ס״מ, רוחב של 179.1 ס״מ, 153.4 ס״מ גובה (אם פספסתם את הפעם הקודמת שציינתי את זה) ובסיס גלגלים קלאסי לשני ילדים: 256.1 ס״מ בגרסת הבנזין ו-255.7 ס״מ בגרסה החשמלית, שגם כבדה יותר ב-270 ק״ג (1,598 ק״ג לעומת 1,328 ק״ג בהתאמה).

בתא המטען של גרסת הבנזין תמצאו מלבד גלגל רזרבי גם 350 ליטרים או 1,105 ליטרים כששורת המושבים מאחור אינה בשימוש ו-310 ו-1,060 ליטרים בגרסה החשמלית, בהתאמה, כמו גם ערכת ניפוח במקום גלגל רזרבי.

אופל מוקה 2022
אופל מוקה 2022

עיצוב פנימי ואבזור

מהפך גדול אף יותר מתרחש בתוך תא הנוסעים, עם צמד מסכים עבור לוח המחוונים (12 אינץ׳) ומערכת המולטימדיה (10 אינץ׳ עם שישה רמקולים החל מרמת גימור GS-Line) וגם הגה בעיצוב חדש המרכז את כפתורי המולטימדיה והטלפון בחלקו הימני, ואת מערכות הסיוע לנהג בשמאלי. המולטימדיה תומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay באמצעות USB, ואת לוח המחוונים תוכלו להגדיר באופן אישי כדי לקבל את המידע המתאים לכם. בניגוד לדגמים אחרים שבהם צריך להמתין למערכת המולטימדיה כדי להפעיל את בקרת האקלים, כאן לא שכחו להתקין פקדים פיזיים המאפשרים להפעיל אותה בלחיצת כפתור. אין כמו Good Old User Experience, בטח בקיץ הישראל האכזר.

כמו בכל הדגמים החדשים של סטלנטיס, גם פה נפרדו מידית ההילוכים המוכרת לטובת בורר הילוכים בצורת כפתור. לצידו יש בורר מצבי נהיגה המאפשר לבחור בין Eco, Normal וספורט.

נפרד מידית ההילוכים. אופל מוקה 2022 החדש

איכות החומרים סטנדרטית פלוס, כשברמות הגימור הגבוהות נעשה מאמץ לתת תחושת פרימיום עם חומרים כמו שחור פסנתר, סיבי פחמן בכאילו וגם מתכות פה ושם. בחלק מהמקומות תפגשו גם אלקנטרה. באופל טוענים לשימוש בחומרים עם דגש על בידוד רעשים, משהו שכדאי לבדוק בנסיעת המבחן.

רמות גימור

כאמור, אופל מוקה 2022 החדש מגיע בשלוש רמות גימור עם מנוע הבנזין ואחת בלבד להנעה החשמלית.

ברמת הגימור Elegance שהיא גם גרסת הכניסה, תקבלו בין השאר תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, כולל פנסי ערפל מ-LED, חיישני חניה היקפיים, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס 180° כולל מבט על, לוח מחוונים בגודל ״7, כניסה והנעה ללא מפתח כולל חיישן קרבה לרכב הפותח אותו אוטומטית, שקעי USB ליושבים מלפנים ומאחור, פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, מושבי בד משולב עור בגווני אפור ושחור, מראות צד בגימור שחור, תאורת אווירה ועוד.

רמת הגימור GS-Line מוסיפה בין השאר על רמת גימור Elegance גם מערכת ניווט מקורית (לא תומכת בעברית), הפעלת תכונות באמצעות פקודות קוליות באנגלית, לוח המחוונים גדל ל-״12 וצג המולטימדיה ל-״10, דוושות בגימור אלומיניום, חישוקי ״18 במקום ״17, מכסה מנוע שחור (בתוספת תשלום) וקישוטים בתוך הרכב ומחוצה לו כמו חבילת Black Pack וגימורים דמוי סיבי פחמן.

רמת הגימור הגבוהה ביותר של גרסאות הבנזין היא Ultimate וזו מוסיפה על ה-GS-Line גם דיפוני אלקנטרה וגימורי כרום, תאורת Matrix LED המונעת את סינוור הרכב המגיע ממול, חישוקי ״18 בעיצוב דו גווני, מושבים מחוממים מלפנים ועוד.

רמת הגימור E-Ultimate היא המאובזרת מבין כולם, אך זמינה רק לגרסת ההנעה החשמלית. היא מוסיפה חימום לגלגל ההגה, אפשרות לתזמן את בקרת האקלים לחימום או קירור של סביבת הנוסעים ומערכת Park & Go המאפשרת חניה אוטומטית במקביל או במאונך.

אופל מוקה 2022
אופל מוקה 2022

יחידות הינע

אופל מוקה 2022 החדש ישווק עם מנוע בנזין אחד בלבד, לצד הנעה 100% חשמלית לראשונה בדגם. מנוע הבנזין מוכר לנו מדגמים אחרים של לובינסקי המשווקים בישראל: 1.2 ליטר טורבו בנזין המפיק 130 כ״ס ב-5,500 סל״ד ומומנט מירבי של 23.4 קג״מ כבר ב-1,750 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, ואלו מזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 9.2 שניות, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש. לפי תקן WLTP נתון צריכת הדלק עומד על 6 ליטרים לכל 100 ק״מ (דרגת זיהום 7).

אבל, הגרסה המעניינת יותר היא כמובן החשמלית, שם אנחנו פוגשים גם כן יחידת הינע המוכרת לנו מפיג׳ו 208 ו-2008 ואופל קורסה החשמלית. בסרן הקדמי הותקן מנוע חשמלי בהספק של 136 כ״ס ומומנט מיידי של 26.5 קג״מ. למרות תוספת המשקל הוא מקזז 0.2 שניות בנתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית מוגבלת של 150 קמ״ש.

אופל מוקה 2022
אופל מוקה 2022

הטווח לפי תקן WLTP עומד על 338 ק״מ, אך בפועל הפלטפורמה הזאת יודעת להשיג בסביבות 290-300 ק״מ טווח ריאלי בנהיגה סטנדרטית עם מזגן.

המנוע ניזון מסוללת 50 קוט״ש שיודעת לשמור על טמפרטורת עבודה אופטימלית כדי לאפשר טווח מקסימלי בכל מזג אוויר, כי סוללות הרי, שונאות מזג אוויר קיצוני, בין אם מדובר בימים חמים או קרים. את הסוללה ניתן להטעין במלואה (0-100%) באמצעות מטען AC ביתי בהספק של 11 קוט״ש (מגיע עם הרכב אך לא כולל התקנה) במשך כ-6 שעות. אופל מוקה 2022 החדש יודע לקבל טעינת DC מהירה בהספק של עד 100 קילוואט, המוסיפה 100 ק״מ בכל 10 דקות של טעינה (קצב טעינה של 338 קמ״ש).

באופל מוקה החשמלי ניתן לנהוג באמצעות דוושה אחת ע״י בחירת מצב נהיגה B וע״י כך לחסוך באנרגיה ולנצל באופן אופטימלי את טווח הסוללה.

אופל מוקה 2022
אופל מוקה 2022

בטיחות

בקבוצת לובינסקי בחרו להביא את אופל מוקה 2022 החדש עם רמת אבזור זהה כסטנדרט לכל רמות הגימור 💪. במבחן הריסוק של Euro Ncap הוא קיבל אמנם 4 כוכבים בלבד, אבל חשוב להבהיר שהגרסה שנבחנה היא מבוססת מצלמה ואילו הגרסאות שמגיעות לישראל הן מבוססות רדאר, מה שקרוב לוודאי היה משלים לו את הכוכב החסר. גם בציון הבטיחות בישראל הוא איבד נקודה וזכה לציון 7 בשל היעדר בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומערכת למניעת שכחת ילדים.

אבל בואו נתרכז במה שיש, ויש לא מעט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל (עד 80 קמ״ש), שמירה על נתיב הנסיעה ומרכז הנתיב, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ותחילת נסיעה, זיהוי תמרורים, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, התרעה מפני עירנות נהג ועוד.

צילומים: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו