הדור הרביעי של סקודה אוקטביה 2020 החדשה נחת בישראל
loader image

הדור הרביעי של סקודה אוקטביה נחת בישראל

קריאה

אלופת אירופה

לא בכל יום האירופאית הנמכרת בישראל מציגה גרסה חדשה לגמרי. אז לאחר לא מעט ציפייה וכתשעה חודשים לאחר שהוצגה, הדור הרביעי (או החמישי אם סופרים את הדגם הראשון מ-1959) של הסקודה אוקטביה הפופולארית נוחת בישראל ומתאפיין בשלושה דברים עיקריים: 1. פינוקים ומרחב. המון מרחב. 2. איבזור נדיב כסטנדרט בכל הרמות, בטח בגרסאות המאובזרות, שם היא כבר ״חצי Audi״. 3. יש לה פיצ׳ר גאוני שלא סתם בחרתי לציין אותו כבר בפתיח: שקע USB Type C בחלק המחבר את המראה לשמשה הקדמית ומיועד למצלמת דרך. למה זה כ״כ גאוני? כי זה יחסוך לכם קילומטרים של כבלים מסורבלים, במידה ותרצו להתקין מצלמה כזאת. כל הכבוד סקודה, פשוט שאפו!

שקע USB ייעודי למצלמת דרך. כמה פשוט, ככה גאוני!

צ'מפיון מוטורס היבואנית תשווק את האוקטביה על שלל גירסאותיה במהלך החודשים הקרובים, בעיקר בגלל מגבלות ייצור של היצרנית הצ׳כית. האוקטביה החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן, שעליו מבוססים בין השאר הדגמים החדשים של Audi A3, הגולף החדשה וסיאט לאון. 

מערכת תמיכה היברידית (Mild Hybrid) שנותנת עוד קצת כוח כשצריך

בשלב ההשקה ניתן יהיה להשיג את הסקודה אוקטביה בגרסת דיזל 2.0 עם תמיכה היברידית (Mild Hybrid) המסייעת לחסכון בדלק ומעניקה עוד קצת כוח ומומנט למנוע כשצריך ובהמשך יגיעו גם גרסאות הבנזין 1.0 ו-1.5 ליטר. תיבת DSG כפולת מצמדים שודכה לכל המנועים בכל הדגמים. ב-2021 יגיעו דגמי ה-RS וההיברידית נטענת (Plugin Hybrid) המאפשרת נסיעה של עד 60 ק״מ על הסוללה בלבד (נתון WLTP… חכו עם בקבוקי השמפניה). בדצמבר תגיע לארץ גם האוקטביה ספייס, גרסת הסטיישן.

הדור הרביעי של הסקודה אוקטביה, תמונה קבוצתית

מידות ורמות גימור

האוקטביה החדשה תשווק בשלוש רמות גימור: Ambition, Dynamic ו-Style. מבחינת מידות, האוקטביה ממשיכה להצטיין בפרמטר שהפך אותה לחביבת הקהל בישראל – נפח תא המטען. למרות נתון יצרן של 600 ליטרים (640 בגרסת הסטיישן), בפועל תא המטען נראה ומרגיש כמעט אינסופי. מה ששלה שלה. בסיס הגלגלים זהה לדור השלישי, 268 ס״מ, באורך היא קצת גדלה ב-22 מ״מ ל-4.68 מ׳ וברוחב ב-15 מ״מ ל-1.82 מ׳. בגובה היא מסתיימת לאחר 147 ס״מ.

מקום לשלושה מושבי בטיחות בספסל האחורי
משפחת טראמפ יוצאת לחופשה, אילוסטרציה

עיצוב ואבזור

המעצבים של סקודה שמרו על העיצוב שאפיין את האוקטביה, ואת האבולוציה שעבר בשלושת הדורות הקודמים. חיטובים וקימורים היכן שצריך, חישוקי ״17, כמו גם פס חיטוב שעובר מסוף הפנס הקדמי ועד לתחילו של הפנס מאחור. בחזית היא מציגה גריל שדי מזכיר את קודמו במתיחת הפנים של הדור השלישי. בפנים לא חסכו בחומרים איכותיים, עור והרבה וגם אלקנטרה בדגמים המפוארים יותר.

בחלק מרמות הגימור תמצאו הגה עם 2 צלעות השולט על לא פחות מ-14 פיצ׳רים, 5 שקעי USB מסוג Type C, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, בלם יחד חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי (בתוספת תשלום) צג מולטימדיה בגודל ״8.25 שתומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, 8 רמקולים, Keyless מלא (כניסה והנעה ללא מפתח) ועוד…

בגרסת Dynamic הספורטיבית היא נמוכה ב-15 מ״מ מהגרסאות האחרות, מצוידת במושבים ספורטיביים, חישוקי ״17 בעיצוב שקצת מזכיר סייל ב״הכל לערס״, גג, מראות צד, גריל קדמי וספוילר אחורי בצבע שחור, מערכת המולטימדיה גדולה יותר, ״10.25 ותוכלו להשלים את החוויה האור-קולית עם תאורת אמביינט ו-30 צבעים שונים. בגרסת Style המאובזרת ביותר תקבלו חישוקי ״18, בקרת אקלים עם שלושה אזורים, תאורת מטריקס לד כ״כ חכמה שהיא יודעת מתי לא לסנוור את הרכב המגיע ממול וגם מערכת לניטור שטח מת, עליו השלום.

נו, כמה עולה?

אז כאמור הסקודה אוקטביה החדשה תוצע בלא פחות מ-9 גרסאות שונות.
מנוע 1.0 בנזין:
גימור Ambition כ-134,990 ₪
גימור Dynamic כ-141,990 ₪
גימור Style כ-148,990 ₪
מנוע 1.5 בנזין:
גימור Ambition כ-141,000 ₪
גימור Dynamic כ-148,000 ₪
גימור Style כ-155,000 ₪
מנוע 2.0 דיזל:
גימור Ambition כ-162,000 ₪
גימור Dynamic כ-172,000 ₪
גימור Style כ-179,000 ₪
נכון לרגע זה, טרם פורסמו המכירים של גרסאות ההיברידית נטענת, ה-RS הספורטיבית והסטיישן (ספייס) שצפויות להגיע בהמשך.

אין לכם כוח להמשיך לקרוא? קבלו וידאו

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו