יונדאי חושפת את הדור הרביעי של הטוסון עם הרבה שדרוגים ועיצוב שיכבוש אתכם
loader image

יונדאי חשפה את הדור הרביעי של הטוסון

קריאה

גבירותיי ורבותיי: מהפך!

לאחר ציפייה רבה, יונדאי חשפה את הדור החדש של היונדאי טוסון שהפך לאחד הרכבים הנמכרים בישראל, ביחד עם בת הדודה שלו מקיה, הספורטאז׳, שחולקת איתו פלטפורמה ומכלולים. עד היום נמכרו בישראל כמעט 50,000 רכבים מאז הושק הטוסון לראשונה ב-2004 וכעת, הדור הרביעי שלו מושק ויוצר ציפייה לא קטנה בקרב עם הליסינג הנבחר. הבשורה הגדולה של הטוסון החדש היא שהכל מלבד השם – הוא חדש. החדשות הגדולות מעבר לעיצוב המרענן ותא הנוסעים המוקפד, הן יחידות ההינע והגרסה ההיברידית וההיברידית נטענת שמוצעת לראשונה ביונדאי טוסון.

עיצוב חיצוני

במילה אחת: וואו. היונדאי טוסון עוצב מאפס בהתאם לשפה החדשה של יונדאי ומציג מראה קשוח ואינטליגנטי במיוחד. כבר בחזית אנחנו מקבלים גריל בעיצוב לא שגרתי ומעניין, בשילוב חגיגה של ״כוורת״ לדים, Full LED למקרה שתהיתם, כולל תאורת ערפל בצדדים. ביונדאי קוראים לזה Parametric Hidden Lights. מכסה המנוע התארך וקיבל צמד חיטובים שתורמים את שלהם למראה ה״סיימתי אימון ומיד לאחר מכן שתיתי שייק חלבון״. בסיס הגלגלים של הטוסון בדור הרביעי גדל ב-10 מ״מ ועומד כעת על 2,680 מ״מ. האורך גדל ב-20 מ״מ ל-4,500 מ״מ, ברוחב הוא גדל ב-15 מ״מ ל-1,865 מ״מ והוא אפילו צמח ב-5 מ״מ בגובה ל-1,650 מ״מ. נפח תא המטען בגרסה ההיברידית (230 כ״ס) עומד על 616 ליטרים ו-1,795 ליטרים כשהמושבים מאחור מקופלים. בגרסת ה-150 וה-180 כ״ס 577 ו-1,756 ליטרים, ובגרסת הדיזל 150 כ״ס 620 ו-1799 ליטרים בהתאמה.

מאחור חגיגת הלדים ביונדאי טוסון ממשיכה עם פס תאורה לכל רוחב דלת תא המטען, כשהסמל של יונדאי נמצא על החלק התחתון של השמשה וגם פנסי איתות LED בצדדים שקיבלו מראה קריסטלי משהו. בחלק התחתון של הפגוש יש טקסטורה המזכירה קצת את הפגוש מלפנים ובנוסף תמצאו עוד פנסי LED ומגן דמוי דפיוזר. מעל הגלגלים יש קשתות בצבע שחור כמעט כמו בכל SUV וחישוקי 17, 18 או 19 אינץ׳ בצדדים בעיצוב שקצת מזכיר את הדגם הקיים משלימים את המראה החטוב והנכון לקראת היום שאחרי הקורונה. 

השינוי מתחיל מבפנים

אז אחרי שהדבקתם שוב את הלסת, הגיע הזמן להיכנס פנימה ולהגיד שוב וואו. במשפט אחד: זה נראה כאילו מעצבי תא הנוסעים של מרצדס עושים פרילאנס ועיצבו בעצמם את תא הנוסעים של היונדאי טוסון. הדבר הראשון שפוגשים זה צמד מסכים, אחד בלוח השעונים בגודל ״10.25 ואחד במרכז הקונסולה, עבור המולטימדיה, בקרת האקלים, וכל הפיצ׳רים האחרים שהכפתורים שלהם הוקרבו לטובת מסך המגע המתקדם בגודל שתומך, איך לא, באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. ביונדאי ״הקריבו״ גם את ידית ההילוכים שהצטרפה לטרנד הכפתוריזציה ולקחו את הפיצ׳ר הגאוני שיש בסקודה אוקטביה החדשה, שקע ה-USB שיש בחיבור של המראה האחורית עבור מצלמת דרך, ופשוט התקינו… מצלמת דרך מובנית. גאוני. אני מאוד מקווה שהפיצ׳ר זה יצטרף לגרסאות שיגיעו ארצה. רשימת האבזור כוללת גם מערכת סאונד של Krell, תאורת אווירה עם 64 גוונים, משטח טעינה ובקרת אקלים עם שלושה איזורים.

גם ביצועים, גם ירוקים

החדשה הכי חדשה כאן היא הגרסה ההיברידית נטענת (Plug-In Hybrid), שטרם פורסם כמה רחוק תוכלו לנסוע איתה על חשמל בלבד, אבל ככל הנראה זה יהיה סביב 45 ק״מ בטווח הריאלי. הגרסה השניה הכי ירוקה היא הגרסה ההיברידית המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 60 כ״ס ומומנט של 26.9 קג״מ היונק את הכוח מסוללת 1.49kWh ועם מנוע 1.6 טורבו בנזין המפיק 180 כ״ס, 27 קג״מ ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. ביחד, עם 230 כ״ס ומומנט משולב של 35.7 קג״מ, הם לוקחים את היפהפייה הזאת מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8 שניות עגולות, עד למהירות מקסימלית של 193 קמ״ש.

הגרסה ההיברידית תהיה זמינה בהנעה קדמית או כפולה. הגרסאות הבסיסיות יגיע עם מנוע ה-T-GDi החדש של קונצרן יונדאי-קיה, בנפח 1.6 ליטר, מוגדש, המשודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית (יש גם גרסה ידנית, אבל נראה אותה מחתימה פה דרכון) ומפיק 150 כ״ס ומומנט של 25.5 קג״מ. זמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 10.3 שנ׳, עד למהירות מקסימלית של 189 קמ״ש.

כל הגרסאות הבסיסיות שככל הנראה יגיעו לישראל, מלבד מנוע הדיזל בהספק של 115 כ״ס, מגיעות עם תמיכה היברידית 48V שנותנות קצת יותר כוח מתי שצריך ומסייעות לחסכון משמעותי בדלק. מנוע ה-T-GDi החדש של קונצרן יונדאי-קיה, שמותג תחת השם המפוצץ SmartStream וכבר קיים במגוון דגמים של הקונצרן הקוריאני, מציג נתונים ירוקים ומרשימים של 5% שיפור בצריכת הדלק, 4% יותר בביצועים ו-12% פחות זיהום. המנוע בנפח 1.6 ליטר בנזין, מוגדש, משודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית (יש גם גרסה ידנית, אבל נראה אותה מחתימה פה דרכון), מפיק 150 כ״ס ומומנט של 25.5 קג״מ. זמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 10.3 שנ׳, עד למהירות מקסימלית של 189 קמ״ש.

ויש גם מנוע דיזל CRDi בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 136 כ״ס ותמיכה היברידית או גרסה ללא תמיכה היברידית עם הספק של 115 כ״ס בלבד לחובבי העגלות שביניכם.

יפה גם בבטיחות

כמו אצל יצרניות אחרות, גם ביונדאי מיתגו את מערכות הבטיחות תחת שם מפוצץ, SmartSense וציידו את היונדאי טוסון ברשימה ארוכה מאוד של פיצ׳רים כמו בקרת שיוט אדפטיבית ״חכמה״ עד לעצירה מלאה שיודעת להמשיך לנסוע לאחר שצעקתם להוא מקדימה ״נו, סע כבר!״. יש גם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, זיהוי רכב דו גלגלי, מערכת לזיהוי רכב בשטח מת ז״ל, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, 7 כריות אוויר, מערכת שתזכיר לכם לבדוק אם השארתם את הילד במושב האחורי ולא תתן לכם לפתוח את הדלת במקרה של סכנה מתקרבת, ועוד, ועוד ועוד…

צ׳ק אאוט

העובדה שהיונדאי טוסון יהפוך ללהיט מכירות גם בגרסתו הנוכחית, זה הימור בטוח לחלוטין. כל מה שנותר לדעת זה כמה מהר יביאו לכאן את הגרסאות ההיברדיות נטענות וההיברדיות הרגילות, לצד הדגמים הרגילים. מניסיון העבר, רוב ״הפינוקים״, האיבזורים האקזוטיים יותר, בד״כ לא מגיעים לארץ בשל שיקולי מחיר ומס קניה, אבל אולי בכלמוביל בכל זאת יצליחו להפתיע אותנו, לפחות עם מצלמת הדרך המובנית.

היונדאי טוסון החדש צפוי להגיע לישראל בחצי הראשון של 2021.

תמונות: יונדאי

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו