הכי טובות בשנה החולפת: מכונית השנה 2020 🏆
loader image

מכונית השנה 2020 🏆

קריאה

מכונית השנה 2020 🏆

יום הולדת שנה ל-Car Blog זה זמן מצוין לסכם את מה שעברנו בשנה החולפת וה… מאתגרת בתחום הרכב. למרות המשבר הבריאותי והכלכלי ושבועות ארוכים של פסי ייצור דוממים, תעשיית הרכב העולמית הצליחה לצלוח אותה באופן מפתיע לטובה, למרות ירידה דרסטית במכירות, שכן התחזיות בתחילת המשבר היו קודרות פי כמה. מגמת הג׳יפונים הגיעה לשיאה, ההנעה החשמלית תופסת תאוצה במקביל לפריסת תשתית טעינה ראויה והקטגוריה הזאת צפויה להמשיך ולהיות הדבר החם ביותר על כבישי ישראל.

אז בלי יותר מדי נאומים וטקסים, אסביר את הקריטריונים לבחירה שלי:
1. מכונית שהגיעה לישראל בין התאריכים 1.1-31.12.20
2. מכונית שמביאה איתה שדרוג, קפיצת מדרגה ובשורה אמיתית
3. עיצוב, ביצועים, הנדסה, בטיחות, תמורה לכסף

נתחיל לפי הגודל:

המיני של השנה

קיה פיקנטו, המלכה הבלתי מעורערת של הסגמנט (פי 2 מכירות ב-2020 משברולט ספארק שבמקום השני) צפויה להציג במהלך 2021 גרסה חדשה לאחר שעברה מתיחת פנים. עד אז, האחות התאומה שלה, היונדאי i10 החדשה שהגיעה אלינו קצת לפני משבר הקורונה לוקחת את הטייטל. בכלמוביל החליטו לשווק אותה בגרסה ידנית או רובוטית אלקטרונית, ולמרות עדכון בכל הנוגע למערכות הבטיחות, היא קצת אכזבה במבחן ה-Euro NCAP האחרון כשקיבלה שלושה כוכבי בטיחות בלבד.

המיני של השנה: יונדאי i10

הסופר מיני של השנה

אחת הקטגוריות העמוסות של השנה התאפיינה בהשקת דגמים דומיננטיים כמו טויוטה יאריס, אופל קורסה, רנו קליאו, הונדה ג׳אז, סוזוקי סוויפט, מאזדה 2 ועוד. אבל מעל כולם, עמדה מכונית שלדעתי עשתה את הקפיצה הגדולה ביותר, יש שיאמרו – אבולוציה אמיתית: פיג׳ו e-208. הסופר מיני הצרפתייה הגיעה אלינו בגרסאות בנזין ו-100% חשמל, לאחר שעברה מייקאובר ברמת העיצוב, הטכנולוגיה, האבזור וחווית הנהיגה. יצא לי לבלות איתה סופ״ש שלם, והאמת – לפעמים צצים געגועים.

הסופר מיני של השנה: פיג׳ו e-208

המשפחתית של השנה

במהלך 2020 הגיעו אלינו כמה מועמדות רציניות לתואר, ויש לציין שזה בכלל לא טריוויאלי ש-3 מתוך 10 המכוניות הנמכרות בישראל במהלך השנה החולפת, הן מהקטגוריה הזאת, בעולם שהולך באופן ברור אל רכבי פנאי. אז למרות שהיונדאי איוניק נתנה פייט רציני, כי בכל זאת, מדובר בלהיט המכירות הגדול של המותג האהוב בישראל, הגביע שלי הולך לסקודה אוקטביה. המשפחתית הצ׳כית-גרמנית אמנם כבר לא מחזיקה בתואר ״האירופאית הנמכרת בישראל״, אותו איבדה לאחותה הגדולה, הקודיאק, אבל בכל הקשור לטכנולוגיה, עיצוב, חדשנות, פרקטיות ובעיקר רעיונות פשוטים וגאוניים – היא עומדת לבד על הפודיום. יש לה גם גביע קטן יותר, פיצ׳ר השנה: כניסת USB הממוקמת מאחורי מראת הדרך עבור מצלמת דרך. נכון גאוני?

המשפחתית של השנה: סקודה אוקטביה

מכונית המנהלים של השנה

בשתי מילים: יונדאי סונטה. למה? עמוסת טכנולוגיה, עיצוב הורס, הנעה היברידית, סמל של יונדאי בחזית והרבה מאוד רכב ביחס למחיר שמחזיר עודף מ-200,000 ש״ח. אה, ויש כמובן את הקטע הזה של המקום השני בתחרות פיצ׳ר השנה: אינדיקציה באמצעות וידאו על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי, המראה את הרכב שנמצא בשטח המת בזמן מעבר נתיב.

מכונית המנהלים של השנה: יונדאי סונטה

ה-SUV של השנה

תאלצו לסלוח לי על הערבוב בתוך הקטגוריה, היא פשוט העמוסה ביותר ורק הולכת והופכת לדחוסה יותר. 2020 היתה עמוסה בהשקות של רכבי פנאי, כשהבולטים ביניהם היו כמובן היונדאי פליסייד שהגיעה עם הבאזר, הסקודה קאמיק, סובארו איבולטיס, פיג׳ו 2008, פולקסווגן טיגואן, סיאט אטקה, סוזוקי ויטרה, קיה סלטוס, פורד אקספלורר, וולוו XC40 (היברידית נטענת) והרשימה עוד ארוכה. השנה גם לראשונה חל מהפך בצמרת טבלת המכירות בסגמנט, כשטויוטה ראב4 הדיח מהפסגה את ה-Power Couple, יונדאי טוסון וקיה ספורטאז׳. ההחלטה בקטגוריה הזאת היתה הקשה ביותר. האקסל כבר העלה עשן והיה נדרש פוטו פיניש. ואז נזכרתי ב-SUV שהיה לוקח את התואר הזה בהליכה, אבל לצערי עדיין לא מביאים אותו לארץ: קיה טליורייד. מי שכן נמצא כאן, עם תעודת ״עולה חדש״ טרייה, הוא היונדאי פליסייד החדש, האח התאום של הטליורייד, והוא הבחירה שלי. היונדאי פליסייד הגיע בתזמון מצוין, ביחד עם היונדאי סנטה פה החדש, גם הוא SUV עם שבעה (או שמונה) מקומות. הוא מצויד בכל מה שצריך ואף מעבר, כדי להתחרות מול הפורד אקספלורר, סובארו איבולטיס וטויוטה היילנדר שצפוי לנחות כאן בתחילת 2021.

ה-SUV של השנה: יונדאי פליסייד

רכב השטח של השנה

למרות שהקורונה קצת קלקלה לו את ההשקה שתוכננה בסרט החדש של ג׳יימס בונד, לנד רובר דיפנדר החדש, שהונדס מאפס מפגוש לפגוש כדי להתאים את עצמו למאה ה-21, לוקח די בקלות את הקטגוריה הזאת. לאחר 68 שנים שבהם הדיפנדר הקודם הפך לאייקון שטח, הדיפנדר החדש הגיע עם הרבה מאוד ציפיות ונכנס בהצלחה לנעליים גדולות. רבים וביניהם אני רואים בו את היורש האמיתי של הדיסקברי 4 הפופולארי, בגלל העובדה שהוא משלב יכולות שטח יוצאות דופן לרכב סטוק, בשילוב עם חומרים איכותיים והעובדה שמדובר ברכב יוקרה. במהלך 2021 צפויה להגיע לכאן גם גרסה היברידית נטענת שלו שצפויה לפתוח אותו בפני קהלים חדשים.

רכב השטח של השנה: לנד רובר דיפנדר

מכונית היוקרה של השנה

בשנה שבה משיקים מרצדס S-Class חדשה, לא צריך להכביר במילים. המכונית שמציבה את הסטנדרט בטכנולוגיה ובטיחות שנראה בשנים הקרובות ברכבים אחרים, הצליחה לעמוד ברף הציפיות הגבוה עם שלל חידושים טכנולוגיים ובעיקר בטיחותיים. ממש בקרוב מרצדס צפויה להשיק את ה-EQS, הגרסה החשמלית של מלכת הכביש מגרמניה.

מכונית היוקרה של השנה: מרצדס S-Class

מכונית השנה 2020

דראמס פליז… מכונית השנה (הראשונה) של Car Blog היא… פיג׳ו 208, או, אם להיות מדויק: פיג׳ו e-208. הגרסה החשמלית של הסופר מיני האייקונית של פיג׳ו, ממשיכת דרכה של ה-205 המיתולוגית ואחריה ה-206 וה-207, עברה מהפך רציני בכל פרמטר: עיצוב, טכנולוגיה, ביצועים, חדשנות, הכל. היא פשוט נראית מצוין, סופר פרקטית, מציעה טווח לגיטימי של קצת יותר מ-300 ק״מ, מצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי בתלת מימד ומראה בצורה הטובה ביותר את המהפך הגדול שעבר בשנים האחרונות על המותג פיג׳ו בהובלת המנכ״ל החדש קרלוס טברס. דוז פואה!

מכונית השנה: פיג׳ו e-208

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו