טלקאר משיקה בישראל את קיה סטוניק החדש לאחר מתיחת פנים
loader image

התעדכנתי ובאתי: קיה סטוניק החדש

קריאה

קרוסאובר קטן בנעליים גדולות

לאחר שהשיקה לאחרונה את הקיה סלטוס ואת הקיה נירו בגרסה ההיברידית נטענת, אפשר להעניק לקיה רשמית את תואר ״מלכת ה-SUV של ישראל 2020״, עם לא פחות מחמישה דגמים בהיצע הנוכחי שלה. ועכשיו, קיה סטוניק, הקרוסאובר הקומפקטי הפופולארי ביותר בישראל שמכר עד היום כ-9,100 יחידות, עבר מתיחת פנים ראשונה מאז שהושק ב-2017 ומגיע אלינו עם לא מעט עדכונים ולראשונה בדגם – גם גרסת GT Line שתחליף את דגם הפרימיום. אל תתנו לשם המפוצץ לבלבל אתכם, לא מדובר ברכב Grand Tourer שתרצו לעשות איתו Coast to Coast בארצות הברית, אלא בחבילה עם קישוטים ספורטיביים שעושה יפה בעין ופחות ברפלקסים של רגל ימין על דוושת הגז.

העיצוב החיצוני התעדכן בפגושים חדשים, כשמלפנים הוא קיבל פנסי ערפל LED בכונסים ושילוב של גריל תחתון שחור עם צבע הרכב. גרסת ה-GT line מורידה את פנסי הערפל לחלק התחתון של הפגוש, מחליפה את הגריל התחתון לעיצוב דמוי כוורת וגם נותנת טקסטורה חדשה לגריל העליון בחזית. מאחור הוא קיבל צמד מפלטים ודיפיוזר ״בכאילו״, אבל בגרסאות הרגילות המפלט הוא אמיתי וכשר למהדרין!

כל הגרסאות של קיה סטוניק החדש ישווקו בישראל עם מנוע טורבו בנזין חדש, T-GDI בנפח ליטר אחד עם הזרקה ישירה, שלושה צילינדרים בטור מסדרת Smartstream של תאגיד יונדאי-קיה. המנוע, ששודך לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים שולח את כל הכוח לגלגלים הקדמיים ומפיק 100 כ״ס ומומנט מירבי של 17 קג״מ כבר ב-1,500 סל״ד. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 10.8 שניות, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש. בקיה מבטיחים שלמרות ירידה של 20 כ״ס ביחס לדגם היוצא, הקיה סטוניק החדש יציג שיפור בכל הקשור ליעילות (כ-20 ק״מ לליטר, משולבת) וזיהום אוויר, מבלי לפגוע בביצועים.

אבזור ובטיחות

תא הנוסעים שודרג במערכת מולטימדיה חדשה עם צג בגודל ״8 בעברית התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay וכולל Waze, פנגו, רדיו אינטרנטי ועוד. העדכון המשמעותי ביותר הוא בעיקר בגרסת ה-GT Line עם גימורים במראה של סיבי פחמן על לוח המחוונים, מושבים משולבים בד ועור, הגה ספורטיבי קטום ודוושות בגימור מתכת עם מראה ספורטיבי.

מפרט הבטיחות כולל שש כריות אוויר, סיוע במניעת התנגשות מלפנים, חיישני חניה אחוריים, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מניעת סטייה מהנתיב, התרעה מפני עייפות הנהג וסיוע לשמירה על מרכז הנתיב. מערכת LFA שולטת על ההיגוי בהתאם לכלי הרכב הנמצאים מלפנים ותנאי הכביש. גרסת ה-GT Line מוסיפה גם חיישנים מלפנים והתרעה מפני שכחת ילדים ונכדים במושבים האחורי.

צ׳ק אאוט

הקיה סטוניק החדש צפוי להיכנס די בהצלחה לנעליו הגדולות של הדגם היוצא שהפך ללהיט מכירות בסגמנט ה-Subcompact Crossover. רק שהפעם, ממתינה לו יריבות קשה יותר, בראש ובראשונה מבית עם היונדאי וניו והיונדאי קונה. שאר היריבות הדי פופולאריות גם כן בקטגוריה הן הסקודה קאמיק, סיאט ארונה, הניסאן ג׳וק והפיג׳ו 2008, גם בגרסתה החשמלית. בטלקאר תמחרו את הקיה סטוניק בצורה די אטרקטיבית ביחס למתחרים: 117,500 ש״ח לגרסת ה-LX המיועדת בעיקר לציי הליסינג, 117,900 ש״ח לגרסת ה-EX ועל גרסת ה-GT Line על שלל קישוטיה הספורטיביים תיאלצו להיפרד מ-122,900 ש״ח.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו