עם שלל פינוקים וחידושים: יונדאי מעדכנת את הסנטה פה 2021
loader image

עמוס בפינוקים ושדרוגים: יונדאי מעדכנת את הסנטה פה 2021

קריאה

סנטה קלאוס

יונדאי מעדכנת את הסנטה פה, הדגם הגדול ביותר שלה (עד שיגיע הפליסייד) בתחום הרכבים הפרטיים לקראת 2021. למרות שהעדכון הוצג כבר ביוני השנה, כעת יונדאי משחררת פרטים נוספים על מה שנראה על פניו כשדרוג משמעותי יותר לשחקן שלה בקטגוריית ה-Mid Size SUV. הוא מבוסס על הדור השלישי של פלטפורמת N3, עליה מבוססות בין השאר ה-K5, הסונטה וכמובן האחות התאומה, הקיה סורנטו החדשה שתגיעו אלינו ב-2021.

החדשות הגדולות נמצאות מתחת למכסה המנוע, עם שני מנועי בנזין חדשים, גרסה היברידית וגם צפי להיברידית נטענת (Plug In Hybrid) לקראת סוף 2021, שכבר נחשפה אצל הסורנטו החדשה. המנועים החדשים מסדרת SmartStream של קונצרן יונדאי-קיה יעילים יותר ביחס להיצע בליין הדגמים הנוכחי ומציגים שיפור של 4-9% בצריכת הדלק.

הגרסה החזקה ביותר קיבלה מנוע 2.5 ליטר טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בטור המפיק 277 כ״ס ומומנט מירבי של כ-43 קג״מ. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים ששולחת את כל הכוח לגלגלים הקדמיים, אבל כאופציה תהיה גם הנעה לכל ארבעת הגלגלים.

הגרסה הרגועה יותר צוידה גם כן במנוע 2.5 ליטר 4 צילינדרים בטור המפיק 191 כ״ס ומומנט מירבי של כ-25 קג״מ. גם הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית ואופציה להנעה כפולה.

הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע טורבו בנזין 1.6 ארבעה צילינדרים המפיק 178 כ״ס, משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ומנוע חשמלי בהספק של 59 כ״ס היונק מסוללה בקיבולת של 1.49kWh. ביחד הם מפיקים 225 כ״ס ומומנט מירבי של 26.9 קג״מ.

מערכת ה-HTRAC של יונדאי (מוצעת כסטנדרט בגרסה ההיברידית) מאפשרת לבחור בין כמה מצבי נהיגה שונים באמצעות בורר במרכז הקונסולה. בבחירה בין מצב Sport, Normal ו-Smart היא תעביר את הכוח בהתאם לנדרש בין הסרן הקדמי לאחורי ויכולה לנעול את הדיפרנציאל.

עיצוב ואבזור

למרות שמדובר ברכב די גדול, העיצוב האתלטי מעניק לו מראה עדכני ונכון. בחזית הוא השתדרג בשבכה, ותאורת LED יום, ומאחור גם כן בפגוש ותאורה חדשים, מראות מתקפלת חדשות, תאורת כניסה וחישוקים בעיצוב חדש.

בפנים לא חסכו בחומרים איכותיים ורכים היכן שצריך והם תורמים לא מעט לתחושה של SUV יוקרתי. רשימת הפינוקים כוללת עור נאפה במושבים ובדלתות, תאורת אווירה, קונסולה וסביבת נהג בעיצוב חדש עם כפתורי הילוכים (Shift by Wire) שחוסכים את המקום של ידית ההילוכים, צג מולטימדיה בגודל ״10.25 התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay (כולל חיבור אלחוטי לשניהם כאופציה!) ולוח שעונים דיגיטלי בגודל ״12.3. חובבי תחזית מזג האוויר ישמחו לשמוע על פיצ׳ר המאפשר להפעיל את בקרת האקלים לפני הכניסת לרכב, כמו גם חימום ואוורור במושבים. כאופציה תוכלו ליהנות מקונצרט הודות למערכת שמע של הרמן קרדון, הפעלת פיצ׳רים באמצעות פקודות קוליות, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

הסנטה פה החדש יוצע ברמת גימור מאובזרת ומפונפנת במיוחד תחת השם Calligraphy. היא תציע בין השאר חישוקי ״20, הנעה לכל ארבעת הגלגלים, תצוגת נתונים בצבע על גבי השמשה (HUD) ורשימת האבזור הארוכה לא נופלת מזו של כל SUV יוקרתי אחר.

אבזור הבטיחות כולל מערכת המסייעת למניעת התנגשות מלפנים, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מניעת התנגשות בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

סיכום

היונדאי סנטה פה החדש ישווק בישראל במהלך 2021, אז גם נדע אילו גרסאות, פיצ׳רים ופינוקים יהיו זמינים לארצנו הקטנטונת. הוא יזכה קודם כל לתחרות רצינית מבית בדמות הקיה סורנטו שתגיע אלינו ב-2021, ללהיט המכירות טויוטה RAV4, הסקודה קודיאק ופיג׳ו 5008.

צילומים: יונדאי

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו