טויוטה מודיעה רשמית: מפסיקים לשווק את הלנד קרוזר בארה״ב
loader image

טויוטה מודיעה רשמית: מפסיקים לשווק את הלנד קרוזר בארה״ב

קריאה

סוף הדרך

השמועות שרצו בדבר תחילת הסוף של הלנד קרוזר, כפי שהתפרסם גם אצלנו, מסתברות כנכונות, לפחות בארצות הברית. בהודעה לקונית משהו, טויוטה הודיעה: ״במשך למעלה מ-60 שנה, הטויוטה לנד קרוזר הפך לאגדה. שנת 2021 תהיה האחרונה שבה הדגם ישווק בארצות הברית, אך יחד עם זאת, אנחנו מחויבים לסגמנט ה-Large SUV ונמשיך לפתח מוצרים שימשיכו את מורשת השטח המפוארת של הלנד קרוזר. אנחנו מפצירים בקהל הלקוחות להמתין לעדכונים והתפתחויות נוספות בנושא.״ לשון ההודעה.

לפני שקצב פעימות הלב בקרב אלפי מעריצי הלנד קרוזר מתחיל לעלות, אדגיש שוב: מדובר כרגע אך ורק בשוק האמריקאי. בשלב זה הלנד קרוזר פרדו צפוי להמשיך ולהיות משווק בישראל, לפחות עד להודעה חדשה בנושא מצד היבואן יוניון מוטורס.

בטויוטה מבינים שהלנד קרוזר שחגג 10 מיליון מכירות מסביב לעולם רק בינואר 2020, אגדה ככל שיהיה, לטוב ולרע, עם שלדת הסולם, הסרן החי מאחור ויכולות השטח הגבוהות כבר במצב הסטוק, עדיין נשאר מאחור בכל הקשור לעדכונים הנדרשים למאה ה-21, ועליו לעשות את הצעד הדרמטי שעשו בלנד רובר עם הדיפנדר החדש, כשתכננו אותו מאפס.

צריך לשים לב לכמה דברים: 1. טויוטה הודיעה שתמשיך לתת מענה הולם בסגמנט ה-Large SUV שאליו משתייך הלנד קרוזר בארה״ב, כולל יכולות השטח הגבוהות 2. לפי לשון ההודעה, בקרוב טויוטה אמורה להכריז על הדגם שימלא את הנעליים הגדולות (או יותר נכון – הצמיגים הגדולים) שישאיר אחריו הלנד קרוזר האייקוני.

חשוב להזכיר: טויוטה משווקת בארה״ב לא פחות מ-6 דגמי SUV גדולים: RAV4, ונזה, היילנדר, 4Runner (בעל יכולות השטח הגבוהות), הסקויה וכמובן הלנד קרוזר, כך שיותר מדי ואקום לא יווצר שם. שמועות נוספות צופות כי טויוטה צפויה להפוך דווקא את ההיילנדר הפופולארי לממלא מקומו של הלנד קרוזר ע״י כך שתשדרג באופן משמעותי את יכולות השטח שלו. אם זה יקרה, כמובן שגם אנחנו נרוויח מכך, שכן הטויוטה היילנדר אמור לנחות אצלנו ברבעון הראשון של 2021.

תמונות: טויוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו