GMC מחזירה את ההאמר לתחיה עם גרסה 100% חשמלית מפלצתית במיוחד
loader image

כל הפרטים על ההאמר החשמלי החדש

קריאה

קפטן אמריקה

טרנד הגיבורים האמריקאים על גלגלים שעושים קאמבק ממשיך עם ההאמר החדש, או בשמו השיווקי Hummer EV. הוא נולד כגיבור אמריקאי ב-1983, אז חברת AM ג׳נרל זכתה במכרז של הפנטגון לייצור של 55,000 כלי רכב רב תכליתיים, שקיבלו את השם Humvee. לקהל הישראלי והעולמי הוא נחשף בגלל מלחמת המפרץ וכמה חבר׳ה עם דימיון מפותח, ביניהם ארנולד שוורצנגר, החליטו שהם רוצים אחד כזה בחניה. מפה לשם ה-Humvee פשט מדים, הפך להאמר וב-1992 החל השיווק ״האזרחי״ שלו, כחלק מתהליך ה-Big, Large & Fat שעבר על ארה״ב. בדצמבר 1999, קצת לפני סוף המילניום, ג׳נרל מוטורס רכשה את הזכויות על ההאמר וכבר ב-2002 השיקה דגם זול יותר וקטן יותר: האמר H2. ב-2005 הם התחילו לקחת בחשבון את הפוליטיקלי קורקט וגם להקשיב לפעילי איכות הסביבה שהתלוננו על צריכת הדלק המפורזת והזיהום שההאמר הביא איתו, והוציאו דגם עוד יותר קטן, ה-H3. שנה אחת לאחר מכן, ב-2006, החליטו בג׳נרל מוטורס לסיים את דרכו של ההאמר המקורי. ב-2008, עם פרוץ משבר הסאב פריים והרוחות החזקות שהביאו את ג׳נרל מוטורוס להכריז על פשיטת רגל, משפחת ההאמר הפכה לעוד פרק בספר ההיסטוריה המוטורית של ארצות הברית, כשההאמר H3 האחרון יורד מפס הייצור ב-2010.

פורטרט משפחתי

עלייתן של המכונות

אז לקח לי כמה ימים לאסוף את עצמי, להדביק מחדש את הלסת ולשבת ולכתוב על ההאמר החשמלי החדש. ב-GMC מכנים אותו ״The World's First All-Electric Super Truck״, ואתם כבר בטח מנחשים למי הם שמים אצבע בעין. מלבד הסייברטראק של טסלה, ההאמר החדש אמור לתת בראש לעוד שלושה שחקנים שגם כן עדיין לא מכרו גלגל אחד: Rivian R1T של פורד ואמזון, ה-Badger של המותג החשמלי ״ניקולה״ והגרסה ה-100% חשמלית של הפורד F-150, הרכב הנמכר בארה״ב (בגרסתו הרגילה) שהשיווק שלו עתיד להתחיל בארה״ב ובעולם במהלך 2022. ההאמר הוא שם מפואר ברשימה ארוכה של דגמים שזוכים לתחייה מחודשת, כמו הדיפנדר, הברונקו, הגראנד ואגוניר ועוד. במסגרת הקאמבק החשמלי הוא ישווק תחילה כטנדר ולאחר מכן גם כ-SUV. כן, בדיוק כמו התכנית של ריביאן.

אתחיל מהפיצ׳ר שלדעתי הוא הגאוני ביותר שראיתי ברכב כבר הרבה זמן, בטח ברכב שטח, והוא מרגש אותי במיוחד כי לא מעט פעמים נאלצתי לתמרן עם האקסית שלי, הדיסקברי 4, וחשבתי לעצמי איך זה שעדיין לא המציאו נסיעה אלכסונית שיכולה להפוך את החיים בשטח ומחוצה לו לקלים ופשוטים כ״כ? אז ב-GMC קוראים לזה "Crab Mode" בהשראת החיה שממנה הם קיבלו את ההשראה. זה אומר שבמהירות נמוכה כל ארבעת הגלגלים יכולים להסתובב לאותו כיוון ב-10 מעלות, כדי לתת לכם יכולת תמרון של סוזוקי ג׳ימני. תוכלו לראות את איך זה עובד ממש כאן 👇

https://www.youtube.com/watch?v=VvX3959EjuM

פיצ׳ר רלוונטי ומעניין נוסף הוא ה-Extract Mode, המאפשר להאמר החשמלי להרים את המרכב שלו ב-149 מ״מ באמצעות מתלי אוויר מתקדמים כדי לצלוח מכשולים ושלוליות רציניות. במצב הזה, תקבלו מרווח גחון של 40 ס״מ, תוספת של כ-14.35 ס״מ לגובה הגחון במצב הרגיל. נכון, לא מדובר במשהו פורץ דרך כי הטכנולוגיה עצמה הוטמעה בריינג׳ רובר אי שם ב-1992, אבל היי, אם כבר בונים מפלצת לשטח, אז לעשות את זה כמו שצריך. קבלו הצצה 👇

ביצועים ומספרים

טנדר שעושה 3 שנ׳ מ-0 ל-100 ועם נתונים שפשוט קשה לדמיין, לוקח זמן לעכל. ואחרי שהצלחת לדמיין אתה בודק שוב ושוב כי בטח יש פה איזו טעות. ואז אתה מגלה שאין טעות, אלא שהחישוב נעשה באופן קצת שונה (המומנט שיורד לכל ארבעת הגלגלים ולא המומנט המשולב שנוצר בפועל ע״י המנועים). אבל נתחיל ממה שצפוי להיות די נכון: 1,000 כ״ס. זה ההספק של שלושת המנועים שהותקנו בהאמר החשמלי, שניים מאחור ואחד מלפנים. המומנט שפורסם ע״י GMC עומד על כ-1,600 קג״מ. אתם קוראים נכון. אבל אז התחילו הצקצוקים והבדיקות ולמעשה התגלה שהנתון הנכון יעמוד על כ-150 קג״מ, מספר מדהים כשלעצמו. חשוב לציין שמדובר באב טיפוס מתקדם ובגרסת הקצה שלו, ה-Edition 1. גרסאות אחרות שיושקו אחריו, יהיו זולות יותר ומן הסתם עוצמתיות פחות.

אפשר סופסוף להגיע לעיצוב

המעצבים של GMC הצליחו לשמור על ה-DNA העיצובי של מותג האמר ולייצר רכב שטח קשוח ומחוספס עם לוק עדכני ונכון. כבר בחזית רואים את מחזה ה-LEDים המרהיב שהופך לפס המראה את מצב הטעינה. גאוני כבר אמרתי? בתחתית החלק הקדמי הותקנו שתי טבעות גרירה (שאקלים) במידה והוא יצטרך לגרור מישהו, או להיגרר בעצמו במידה ונהג מאוד לא מוכשר ומנוסה הצליח להיתקע עם מפלצת שכזאת. הלוגו של GMC צנוע מעל השאקל הימני, משתדל שלא לגנוב את ההצגה. כיאה למפלצת גדולה, הוא קיבל גם צמיגים שהולמים את מידותיו: ״35 עם אופציה ל-״37. בפגוש מאחור, איך לא, עוד תאורת LED עם חתימות של Hummer EV בדלת הארגז וכמובן, עוד צמד שאקלים. דלת הארגז אגב, נפתחת למדרגה שהופכת את הטיפוס לקל ונוח. אחלה חוויית משתמש.

ואם כבר מפלצת, אז קבלו את המידות: בסיס גלגלים של 3,444 מ״מ! מפגוש לפגוש תמדדו 5,506 מ״מ באורך ו-2,201 מ״מ ברוחב. כמה הוא גבוה? ובכן, את הנתון הזה GMC שומרים כרגע לעצמם. אבל את זוויות הגישה והנטישה, 49.7 ו-38.4 מעלות בהתאמה, במצב של Extract Mode ואת העומק המירבי לצליחת מים העומד על 66 ס״מ, הם בחרו דווקא לשתף.

כנסו כנסו

בואו פנימה. בלינג, בלינג, בלינג. הרבה מאוד מקום לחמישה נוסעים (מידות בהמשך), קונסולה ענקית במרכז, משטח טעינה אלחוטי, מקומות אכסון בכמות שתגרום לכם ללכת לאיבוד, צג מולטימדיה בגודל ״13.4 ולוח שעונים דיגיטלי בגודל ״12.3 יציגו את כל המידע שתצטרכו, ויש הרבה ממנו, כולל תמונה מ-18 המצלמות שלו, המכסות כמעט כל אינץ׳ ברכב ומחוצה לו, כולל בחלק התחתון עם מבט לפנים ומאחור. כמו ברנגלר ובברונקו החדש, גם כאן אפשר לפרק את הגג ולאכסן אותו בתא המטען הייעודי בחלק הקדמי של הרכב, הידוע בכינויו ה-"Frunk". הדבר שאני הכי אוהב בעיצוב, זה ירידה לפרטים. אז כחלק מהקטע הזה של פורץ דרך וראשוני, המעצבים קצת עפו על עצמם ועשו מחווה ל״ים השלווה״, האזור שבו אפולו 11 נחתה על הירח, ועיצבו את קווי המתאר שלו על הרמקולים. זוכרים את טביעת הרגל של ניל ארמסטרונג על הירח? אז יש אחת על השטיח מלפנים. ואם כבר אמריקה, אז עד הסוף: כמו ב-Grand Wagoneer של ג׳יפ, גם כאן דגל ארה״ב קיבל ייצוג, אמנם צנוע יותר, בקורה C.

להאכיל את המפלצת

מי שמאכילה את המפלצת הזאת, היא סוללת Ultium שהקיבולת שלה לא פורסמה רשמית ע״י GMC, אבל כן דובר על למעלה מ-200kWh. החלק הכיף בה קורה במצב "Watts of Freedom" שבה המתלים מנמיכים את הרכב והופכים לקשיחים יותר, סאונד של בס נשמע מהרמקולים ובתוך שלוש שניות אתם ב-100 קמ״ש. טוב שזה רק שלוש שניות, כי לסוללה זה לא עושה הרבה נחת. מי שצורכים את כל העוצמה הזאת הם שלושה מנועים חשמליים בהספק של 250kW כ״א, ויחד מתקבל הנתון של אלף הסוסים. חשוב להבהיר כבר עכשיו שניתן לקבל את ההספק הזה רק במצב "Watts of Freedom", רק לצורך ההאצה ולמשך כמה שניות בלבד, כדי שהסוללה לא תתחמם. ההאמר מגיע עם שתי ״נעילות״, אחת בסרן הקדמי ואחת באחורי. המרכאות הן בגלל שלא מדובר בנעילת דיפרנציאל כפי שאתם מכירים מרכבי שטח, אלא סנכרון אלקטרוני של מהירות הגלגלים על הסרן הקדמי או האחורי וע״י כך לתת כוח לגלגל שצריך אותו. ב-GMC קוראים לזה e4WD ולא 4×4 או AWD כי למעשה הוא לא פועל בשיטה ״הקלאסית״ של העברת הכוח באמצעות גל הינע. וגם כי זה סקסי יותר מבחינה שיווקית. בדגם האב טיפוס שהוצג ההנעה היא קבועה לכל ארבעת הגלגלים ואין אפשרות להנעה אחורית או קדמית בלבד, אולי בהמשך.

צ׳ק אאוט

חשוב מאוד להבהיר שכל הנתונים פה מתייחסים לדגם הראשון של ההאמר החשמלי, ה-Edition 1 ששיווקו יחל בסתיו 2021. אחריו צפויים להגיע דגמים זולים יותר כמו ה-EV2, EV2X ו-EV3X שגם יציעו פחות כוח וטווח, אבל כל זה יקרה רק ב-2022.

תמונות: GMC

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו