ג׳יפ משיקה את Grand Wagoneer ה-SUV הגדול והיוקרתי ביותר שלה
loader image

גרנד וגוניר נחשף: ה-SUV היוקרתי של ג׳יפ

קריאה

הדבר הגדול הבא

ג׳יפ חשפה את ה-Grand Wagoneer, דגם קונספט ל-SUV ראשון מתוך סדרה שלמה שתושק תחת המותג Wagoneer. מדובר ברכב יוקרתי עם שלוש שורות, שיתן לה מענה בקטגוריית ה-Full Size SUV מול מול שברולט טראברס, אאודי Q7, לנד רובר דיסקברי, BMX X7 וקאדילק אסקלייד. למעשה מדובר בקאמבק של ג׳יפ לקטגוריה, מאז הופסק הייצור של ה-Commander ב-2011. ה-Grand Wagoneer, שבג׳יפ מגדירים אותו כשילוב בין יופי, שרירים, אלגנטיות וביצועים, יצירה וטכנולוגיה, עושה קאמבק בדיוק כמו הברונקו והדיפנדר שהושקו מחדש בגרסאות חדשות במהלך השנה הנוכחית.

גיבור אמריקאי

הוא שווק בארה״ב בין השנים 1963-1991 וכיכב באינספור סרטים וסדרות טלוויזיה, כקלישאה של הרכב המשפחתי האמריקאי. הוא גם היה נראה די מוזר עם עיטורי העץ על הדלתות, אבל אמריקאים, לך תשפוט אותם. הם אפילו שמו דגל ארה״ב על הדלתות וצרבו את הסילואטה של הרכב עם הכיתוב ״נוסד ב-1963״ בכל מיני מקומות בתוך תא הנוסעים. ה-Grand Wagoneer, כמו הברונקו, זכאי למניית זהב בכל הקשור להיווסדה של קטגוריית ה-SUV, רק שאז הקטגוריה נקראה Station Wagon ועכשיו אתם מנחשים מאיפה הרעיון לשם שלו. במקביל, בג׳יפ הודיעו שישיקו בהמשך גם גרסה ״צנועה״ יותר תחת השם Jeep Wagoneer.

משלימים סדרה

ה-Grand Wagoneer למעשה משלים את הנוכחות של Jeep בכלל הקטגוריות, לאחר השקת ה-Gladiator ב-2018. נו טוב, כמעט בכל הקטגוריות מלבד רכבי סדאן שמעולם לא היו רלוונטיים למותג. הוא חולק מכלולים עם ה-Ram 1500 הפופולארי, מה שמצביע על כוח ויכולות שטח לא רעות בכלל.

הגזימו

העיצוב החיצוני נראה כמו עירבוב בין הגראנד צ׳ירוקי, קאדילק אסקלייד וה-Wagoneer המקורי. חישוקים עצומים בקוטר של ״24 כבר ידאגו שכולם מסביב ידעו שמצב העו״ש שלכם מצוין, ובלילה הגריל שלו יראה כמו עץ חג מולד, עם תאורת לדים מוגזמת במיוחד. יש בהחלט מצב שבדגם שיגיע לייצור, הם יבינו שזה מוגזם.

בג׳יפ אומרים שההשראה לעיצוב תא הנוסעים הצפוי להגיע בקונפיגורציה של 6, 7 ו-8 מושבים, היתה לופט יוקרתי. זה הצליח להם בהחלט בזכות שילוב די מוצלח של גימורי עץ ועור. הדשבורד עשוי מזכוכית יוקרתית ומתחתיו פס אלומיניום לאורכו, בדלתות ובשטיחונים תמצאו בדים העשויים מסיבי פחמן מיוחדים.

זמן מסך

כיאה ל-SUV גדול ויוקרתי, בג׳יפ לא חסכו ואפילו אפשר לומר – הגזימו. למה? לא פחות משבעה מסכים(!) הותקנו בתא הנוסעים. ארבעה מלפנים: לוח שעונים דיגיטלי, צג מולטימדיה בגודל ״12.3 עם מערכת ה-UConnect של תאגיד פיאט-קרייזלר, צג ייעודי בגודל ״10.3 לתפעול כלל המושבים ברכב, צג ייעודי לנוסע מלפנים. שלושה מאחור עבור הנוסעים במושבי הקפטן: אחד מאחורי כל משענות ראש ואחד נוסף במרכז השורה השניה, בין המושבים.

אם בדיוק הייתם חייבים לצאת מהבית והילדים היו באמצע הסדרה שהם אוהבים – אין שום בעיה, תוכלו להמשיך ולראות אותה על גבי המסכים ברכב, כי הנוסע שליד הנהג יכול לשלוט בתכנים של המסכים בשורה השנייה. הילדים הביאו לכם את הקריזה? יש ב-Grand Wagoneer פיצ׳ר שיודע להרגיע אתכם ע״י הקרנה של אורות הצפון ע״ג המסכים ברכב, יחד עם התאמה של תאורת האווירה והמוזיקה.

ג׳יפ משיקה את Grand Wagoneer ה-SUV הגדול והיוקרתי ביותר שלה

היצע המנועים של ה-Grand Wagoneer כולל מנועי בנזין V6 ו-v8 בנפח 5.7 ליטרים שככל הנראה לא יגיעו לארץ, אבל סיכוי לא רע שנזכה לראות כאן את גרסת הטורבו V6 דיזל 3.0 ליטרים וגרסה היברידית נטענת (Plug In Hybrid). כל הגרסאות יהיו בעלות הנעה 4×4 קבועה.

השיווק של ה-Grand Wagoneer צפוי להתחיל ב-2021.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו