פורד ברונקו 2021 - האח החורג של הרנגלר - Car Blog קאר בלוג
loader image

תכירו: פורד ברונקו 2021 החדש

קריאה

חיה רעה מבית טוב

תחשבו על רכב עם יכולות שטח גבוהות, הוא נראה כמו ג׳יפ רנגלר, יש לו עבירות של ג׳יפ רנגלר, פיצ׳רים של ג׳יפ רנגלר, אבל… הוא לא ג׳יפ רנגלר. תכירו את פורד ברונקו החדש.

אחרי השקת המוסטנג וה-F150, הרכב הנמכר ביותר בארה״ב, בפורד לא נותנים לקורונה לקלקל יותר מדי את התוכניות ומציגים את אחת ההשקות המסקרנות של השנה. תכירו את הברונקו החדש, שחוזר אליו כ-25 שנים לאחר שירד מפס הייצור ב-1996. 

גאווה אמריקאית

הברונקו התפרסם כ-SUV מלא בגאווה אמריקאית ויכולות שטח 4×4 לא רעות בכלל. גדול, חזק, שרירי, מנועי V6 ו-V8 עם הרבה מאוד רעש שלא תמיד השליכו על הביצועים, אבל אמריקאים, אתם יודעים… הוא גם זכה לתהילה מפוקפקת כשהשתתף בעל כורחו במרדף המפורסם שבו או ג׳יי סימפסון ברח מהמשטרה.

אז ברוח טרנד ה-SUV, פורד מציגה את הברונקו בשלושה דגמים: שתי גרסאות שטח קשוחות שנראות כמו האח התיאום של הרנגלר שהופרדו בלידתם, ו-SUV משפחתי וקומפקטי יותר, שיתמודד עם מתחרים קצת פחות קשוחים כמו הג׳יפ קומפס, הטויוטה ראב 4 ועוד.

200 אפשרויות!

גולת הכותרת של הברונקו היא ההתאמה האישית. תקשיבו טוב: בפורד מתגאים שהצאצא החדש יציע לא פחות מ-200 תוספות, בעיקר לזוג דגמי השטח. הדבר הכי מגניב בעיניי זה פס שהם שמו מעל הדשבורד, המאפשר להתקין מצלמות שמתעדות את הנסיעה בכביש ובשטח. אין ספק שמדובר ביציאה והבנה של קהל היעד. אם יהיה לכם קצת חם, תוכלו לנהוג במים בעומק של עד 74 ס״מ, שזה יפה ומכובד, אבל עדיין 16 ס״מ פחות מהעומק שמאפשר הדיפנדר החדש.

אז מה מחכה לנו בכל הקשור לביצועים? הברונקו מסתכל לרנגלר בלבן של העיניים עם מרווח גחון של 30 סנטימטרים וגנים משובחים שיאפשרו לצאת לטיול שטח מאתגר, הודות לזווית גישה של 29 מעלות וזווית נטישה של 37 מעלות. גם המתלים והבולמים יהיו בהתאם, כולל צמיגי שטח בקוטר 35 אינץ׳. בפורד ציידו את הברונקו במערכת בקרה אלקטרונית לנהיגת שטח שקיבלה את השם GOAT, שכנראה קיבלה השראה מה-Terrain Response המעולה של לנד רובר. בגרסאות השטח תוכלו לקבל אותו עם כננת, פס לד, אוהל גג וכל מה שצריך לסופ״ש עם הילדים בחניון לילה במדבר.

מבחינת מנועים, הברונקו קיבל את מנוע EcoBoost V6 שאפשר למצוא גם ב-F150 החדש, עם הספק של 310 כ״ס ומומנט של כ-54 קג״מ, כשהוא משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית. לא חוסכים בכלום שם… מנוע נוסף בנזין נוסף בנפח 2.3 ליטרים יפיק 270 כ״ס ומומנט של 43 קג״מ משודך לתיבת 7 הילוכים… ידנית, כן, כן, קראתם נכון – ידנית. 

תא הנוסעים של הברונקו הוא פשוט חגיגה לאוהבי השטח וקצת מזכיר את זה של הדיפנדר החדש. הרבה חומרים קשיחים ועמידים במיוחד על חשבון סטייל ופינוקי יוקרה. בגלל כמות התוספות הבלתי נתפסת, לא מעט רכיבים בתא הנוסעים תוכננו כך שהם בעצם ״הכנה ל״ כמעט כל מה שתרצו להתקין עליו. בפורד לא שכחו את הטכנולוגיה והתקינו בברונקו מסך 12 אינץ׳ עם קישוריות אלחוטית ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, ושלל אפליקציות שיעזרו לכם בשטח ואפילו יהפכו את המכוון שלכם למיותר.

פורד ברונקו 2021
סליחה, יש לי חור בדלת

ונעבור לפינת הספורט
לצד שתי גרסאות השטח, הקצרה והארוכה, פורד השיקו גם את הברונקו ספורט, SUV קלאסי למשפחות חובבות שבילים עם הנעת 4×4 קבועה. הספורט צויד במנוע בנזין EcoBoost שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם 181 כ״ס ואם תרצו קצת יותר כוח, אז יש גם גרסת שני ליטרים ארבעה צילינדרים מוגדשת עם 245 כ״ס. 

הברונקו צפוי לנחות אצלנו ב-2021, ועם תמחור אטרקטיבי מצד דלק מוטורוס, הוא יכול לתת פייט רציני למתחרים.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו