ספינת הדגל החדשה: מרצדס S-Class הדור השביעי של מכונית היוקרה
loader image

ספינת הדגל החדשה: מרצדס השיקה את הדור השביעי של ה-S-Class

קריאה

מלכת הכביש

הטוב ביותר, עכשיו טוב עוד יותר

כשרוצים לספר על משהו טוב, אומרים שהוא ״המרצדס של ה…״ וכשרוצים להסביר מהי המרצדס של המרצדס, אז מדברים על מרצדס S-Class, או בתואר שבד״כ מלווה אותה: ״המכונית הטובה בעולם״. יש לכם ספק? קח קצת מספרים: מאז השקת דגם "Type 220" ב-1951, שהיה למעשה הסבא-רבא של ה-Mercedes S-Class המוכרת לנו כיום, נמכרו למעלה מ-4 מיליון יחידות של ספינת הדגל, כולל דגם המייבאך. הדגם האחרון של ה-S-Class שהושק ב-2013, מכר למעלה מחצי מיליון יחידות. ב-2019, השנה הנורמלית האחרונה שהיתה לנו לפני הקורונה, ה-S-Class היתה לנמכרת בעולם בקטגוריית ה-Luxury Saloon.

באה לחדש לכם

כמכלול, ה-S-Class תמיד הציגה חידושים, כספינת הדגל של מרצדס, כולל דברים שנראים לכם טריוויאליים כיום במכוניות עם תג מחיר של 130,000 ש״ח. בין החידושים שה-S-Class הציגה לראשונה ברכב בייצור סדרתי כבר בשנות ה-80 וה-90: מותחני חגורות, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, תאורת לד, תאורת אווירה, מסאג׳ במושבים, זיהוי הולכי רגל, מערכת להתראה מפני התנגשות, ABS, שמשה בעובי כפול לבידוד רעשים, מפתח חכם, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת עצירה מלאה ותחילת נסיעה ועוד… כעת, למרות שהפכה לאחת השנים המקוללות ביותר אם לא המקוללת ביותר, 2020 זכתה להיות השנה שבה יושק הדור השביעי של ה-S-Class וגם פה, צפויים חידושים, והרבה. ה-S-Class החדשה נבחנה באיזורים הקשוחים ביותר בעולם, כולל הקוטב הצפוני ומתקן המבחן הקשוח והבלתי נתפס של מרצדס בגרמניה.

איך אני נראית? מיליון דולר

הדבר הראשון שרואים בעיצוב החיצוני הוא שה-S-Class נשארה S-Class, עם הלוק שמאפיין אותה מאז 1972. גדולה, ארוכה, מכסה מנוע גדול וארוך, קורה C מאופיינת וקו מתאר לכל אורך הרכב. החזית החדשה שודרגה בזוג פנסי LED בחזית כאופציה בתוספת תשל… סתם, נראה לכם? פנסי LED עם לא פחות מ-84 דיודות כסטנדרט כשהפנסים המתקדמים יותר, בתוספת תשלום (הפעם באמת) משתמשים ב-1.3 מיליון מיקרו מראות כדי להפיק 2.6 מיליון פיקסלים, כדי שכולם יראו אתכם כמו שצריך. הפנסים הפסיכיים הללו יודעים לאתר ולהאיר מרחוק על הולכי רגל, מפגעים וסימונים על הכביש. החבר׳ה במרצדס שמו דגש על נסיעה שקטה, לא פחות מאשר על אווירודינמיות. כשתתקרבו ל-S-Class יצוצו לכם ידיות עם כיתוב של Mercedez Benz, למקרה ושכחתם לרגע כמה הצלחתם בחיים. אם אתם מאלה שאוהבים לבחון את איכות הרכב באמצעות בעיטה ישראלית על הגלגל, אז כדאי שתדעו שתוכלו לבחור בחישוקים בקוטר של ״18 ועד ״21.

רשימת דימלר

תיכף אספר על כל הדברים הנפלאים שאתם יכולים להמשיך ולחלום עליהם, אבל הפעם אתחיל בפיצ׳ר הבטיחותי שאישית הכי אהבתי: ב-S-Class החדשה התקינו מערכת שנקראת E-Active Body Control שיודעת לזהות התנגשות ובפרק זמן של חלקיקי שניות להרים את המרכב ב-8 ס״מ, הודות למתלי האוויר, ע״מ שמי שיספגו את הפגיעה בפועל, יהיו החלקים הקשיחים יותר במרכב. סימנתם בפנקס חידוש ראשון? יופי. המערכת הזאת עובדת ביחד עם מערכת נוספת בשם Pre-Safe Impulse Side שבזמן זיהוי פגיעה המגיעה מהצדדים, יודעת להזיז את הנוסעים אל מרכז הרכב ובכך לצמצם את הסיכוי לפגישה בהם. סמנו חידוש מס׳ 2. בנוסף, במרצדס התקינו לראשונה כריות אוויר גם לנוסעים מאחור, וזה יהיה חידוש מס׳ 3. רוצים עוד יציבות בכביש מהיר? כשתעברו את ה-100 קמ״ש, מתלי האוויר ינמיכו את ה-S-Class ב-2 סנטימטרים, כדי שתהיה יציבה יותר.

וככה זה מרגיש להחזיק ביד מיליון ש״ח

בואו נמשיך עם הפונקציונליות. ה-S-Class צוידה בהיגוי אחורי, נכון, לא חידוש מרענן כשמדובר ברכבי יוקרה, אבל חשוב לדעת שספינת הדגל הזאת, תרתי משמע, מבצעת פניית פרסה בדיוק באותו רדיוס פניה של מרצדס A Class וזה בזכות ההיגוי האחורי. כשתרצו לדחוס אותה לחניות בקניון, תבינו כמה זה גאוני. אפרופו חניה, מערכת ה-Parking Assist תזהה חניות ברגע שתעברו לידן ותציע לכם לחנות בהן את ה-S-Class במקומכם.

המידות של ה-S-Class די רגילות לרכב ולקטגוריה, אם אפשר להשתמש במילה ״רגיל״ ליצירת הפאר הזאת. 524 ס״מ באורך, 189 ס״מ ברוחב, 149 ס״מ בגובה ובסיס גלגלים מטורף של 310 ס״מ בגרסה ״הרגילה״ (סליחה, נו) ו-321 ס״מ בגרסה הארוכה.

היצע מנועים

כל הטכנולוגיה והחידושים הללו צריכים משהו שייקח אותם ממקום למקום, לא? אז המרצדס S-Class החדשה תגיע עם היצע של ארבעה מנועים שונים בנפח 3.0 ליטרים, משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ששולחת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. מנוע הבנזין ה״חלש״ יפיק 367 כ״ס בדגם ה-S450, עם זמן תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 5.1 שנ׳. גרסת ה-S500 החזקה יותר, כבר תתן לכם 435 כ״ס ו-4.9 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש. שני המנועים מחוברים למערכת תמיכה היברידית (Mild Hybrid) שנותנת למנוע כוח ביציאה מהמקום ומאפשרת לכם לשייט בעזרת מנוע חשמלי המפיק 22 כ״ס. למה זה טוב? כי זה יחסוך לכם דלק. בשביל זה קניתם S-Class, לא? כדי לחסוך.

סבא S-Class

היצע מנועי הדיזל כולל אופציה להנעה אחורית או כפולה, עם מנוע בהספק של 286 כ״ס בדגם ה-S350D. ממהרים? גרסת ההנעה האחורית תגיע מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 6.4 שנ׳ וזו עם ההנעה הכפולה תעשה את זה ב-0.2 שנ׳ מהר יותר. גרסת הדיזל החזקה ביותר עם ההנעה הכפולה, ה-S400D תביא אתכם מהחניה שלכם במרינה ל-100 קמ״ש בתוך 5.4 שנ׳, הודות ל-330 הסוסים מתחת למכסה המנוע שלה. במהלך 2021 מרצדס צפויה להשיק גרסה היברידית נטענת (Plug In Hybrid) עם מנוע V8 ואפשרות לנסיעה על חשמל בלבד לטווח של כ-100 ק״מ. ואם כל הכוח הזה לא מספיק לכם, אז קחו בחשבון שגרסת AMG תושק ממש בקרוב.

״מפרגנות״. המתחרות Audi A8 ו-BMW סדרה 7

כנסו לסלון

הדבר הראשון שאפשר להבחין מבפנים, זה שהמעצבים של מרצדס שוב הצליחו לקחת את הטוב ביותר ולהפוך אותו לטוב עוד יותר. במרכז הקונסולה תמצאו מסך OLED בגודל ״12.8 ברזולוציה בלתי נתפסת, עם הגרסה האחרונה של מערכת MBUX היודעת לזהות כשהאצבע הקטנה שלכם מתקרבת, ולהפעיל מחוות אנימציה קטנות של האייקונים. גימיק נחמד לאללה.

לחץ זיהוי ביומטרי ידע לזהות אתכם ולהחיל את כל ההגדרות האישיות שלכם. ואם אתם מאלה החוששים מתיאוריות קונספירציה שהגרמנים רוצים לגנוב לכם את טביעת האצבע, אז דעו שיש אפשרות גם לזיהוי באמצעות הפנים או באמצעות הקול, כך שהגרמנים יוכלו לגנוב לכם את חתימת הקול. סתם, לא. אל תהיו פרנואידים. אחרי שנכנסתם פנימה והתאוששתם, בוודאי תבחינו בדיפון העץ לכל אורך הדשבורד, עם קווים לכל אורכו ותאורת אווירה בקצה העליון.

גם פתחי האוורור שהיו עד היום במרכז הקונסולה, עלו למעלה, מעל הקונסולה. בא לכם לפתוח את הגג? פשוט עשו תנועה בסגנון ״עזוב אותי זבוב מעצבן״ כלפי מעלה והופ, הוא יפתח. אם גם זה קשה לכם, תוכלו לבקש את זה מהסירי האישית שלכם, רק לא לשכוח Hey Mercedes במקום Hey Siri והיא כבר תדאג לכם. אה, וכמובן שיש תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. גג פנורמי נפתח יאפשר לכם להסתכל למעלה, אל חלון המשרד שלכם בקומה הגבוהה, מבלי שיתפס לכם הצוואר. 

איכות החומרים, כיאה למלכת הכביש, הכי טובים שיש. כורסאות העור מלפנים בעיצוב יהלום, נותנות חשק לשנ״צ עוד לפני שהתיישבתם מרצדס לקחו את הקטע של העוזרת האישית צעד אחד קדימה והכפילו אותה בארבע. זה אומר שלכל אחד מיושבי הרכב יש עוזרת אישית משלו, היודעת לנגן לכם את המוזיקה שאתם רוצים, המסאג׳ שאתם אוהבים והאווירה שהכי מתחשק לכם באותו הרגע. היא גם תדע להזמין עבורכם אוכל, כרטיסים להופעות וגם למלא את המקרר, במדינות שאינן ישראל כמובן.

ההגה החדש עמוס האפשרויות יאפשר לכם לשלוט בקלות בלוח השעונים הדיגיטלי בגודל ״12.3, על שלל מצביו. אבל רגע, יש עוד מסכים ברכב הזה ולא מעט. מאחורי כל מושב תמצאו מסך בגודל ״11.6, אחד עבור כל נוסע, שיודע כמובן לדבר עם המסך הראשי. קיבלתם שיחה? יעבירו למסך שלכם. רוצים לראות וידאו? יעבירו למסך שלכם. השיר שאתם הכי אוהבים? נו טוב, הבנתם.

ואיך אפשר בלי טאבלט? אז אחד כזה בגודל ״7 יאפשר לנוסעים מאחור לשלוט בהרבה פיצ׳רים מרכזיים של הרכב, כולל תאורה, מזגן, הגדרת המושב האחורי ועוד. מוכנים לחידוש מס׳ 4? קבלו חיווי נתוני נהיגה ע״ג השמשה הקדמית (HUD ראשי תיבות של Head Up Display) באוגמנטד ריאליטי, כולל חיצי Fishbone שאשכרה מצביעים לכם על המקום שאליו אתם צריכים לפנות. פיצ׳ר מדהים לבעלי הפרעות קשב וריכוז.

בטיחות? בסט אוף דה בסט

אז על החדשנות בתחום הבטיחות כבר דיברנו, אבל אם אתם עדיין מוטרדים, אז כדאי לדעת שהמרצדס S-Class החדשה צוידה בבלימה אוטונומית, התראה בפני התנגשות חזיתית, מערכת לשמירה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ותחילת נסיעה (אוטונומי דור 3). גם תאורת האווירה תורמת את חלקה לבטיחות, ובמקרה שתרצו לפתוח את הדלת בסיטואציה מסוכנת, או אם יהיה לכם רכב בשטח המת, היא תהפוך לאדום מהבהב ותתריע. עייפים? כדאי שתדעו ששתי מצלמות מנטרות את העיניים שלכם בכל עת ותתריע במידה של עייפות. אז תשתו קפה.

זהו, זה הרף של שאר היצרניות לעשור הקרוב. ואם עד עכשיו לא נפלה לכם הלסת, אז חכו עוד קצת, כי ממש בקרוב מרצדס תשיק את גרסאות ה-AMG וה-Maybach של ה-S Class ואז… זה כבר לא לבעלי לב חלש.

בא לכם אותה? חפשו ״משכנתא״ בגוגל, כי ברבעון הראשון של 2021 היא עושה עלייה.

צילומים: מרצדס

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו