עכשיו גם אצלנו: מרצדס S-Class החדשה • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

עכשיו גם אצלנו: מרצדס S-Class החדשה

קריאה

הספינה הגיעה

לאחר השקה עולמית בספטמבר השנה, מרצדס S Class, ספינת הדגל של מרצדס ואולי, יש הטוענים, של עולם הרכב, מתחילה את דרכה בישראל. הדור השביעי של ה-S-Class, כמו קודמיו, מציע שלל חידושים ופינוקים שיראו בשנים הקרובות בדגמים נוספים של מרצדס ויצרניות נוספות. עוד פרטים על החידושים של ה-S-Class וסקירה מקיפה על ההיסטוריה שלה, אפשר למצוא כאן בקישור.

העיצוב החיצוני של מרצדס S-Class החדשה ממשיך את השפה שאפיינה את הדגמים הקודמים, עם עדכון מתבקש, והיא פשוט תענוג (יקר) לעין. הפנסים בחזית צרים יותר, הידיות הוכנסו אל תוך הדלתות (קופצות החוצה כשמתקרבים עם השלט) כדי ליצור מקדם גרר נמוך מזה של פרארי (0.22 Cd) והקו שמתחיל בסוף הפנס בחזית וממשיך עד לפנס מאחור, נותן מראה אלגנטי במיוחד. שלושת הקווים שאפיינו את הפנסים בדגם היוצא פינו את מקומם לטובת יחידות תאורה סופר מתקדמות ברזולוציה של 1.3 מיליון פיקסלים. כדי לעשות לכם את זה פשוט: מכירים את המקרנים הללו שיש בחדרי ישיבות? אז בדיוק ככה, גם הפנסים הללו יכולים להקרין על גבי הדרך דברים חשובים, אבל בתקופה הקרובה, אם בכלל, זה לא יהיה זמין בישראל.

ב-S-Class הותקנו שלל מערכות מתקדמות, שחלקן עושות הופעת בכורה בדגם, כמו היגוי אחורי של 10 מעלות המשפר את יכולת התמרון שלה בצורה משמעותית, עם רדיו סיבוב שקטן יותר בעד שני מטרים ובפועל מאפשר לה להסתובב בקלות אפילו יותר מה-A-Class הקטנה. מערכת נוספת, E-Active Body Control, מנתחת את תנאי הדרך באמצעות הרדאר והמצלמה ומתאימה את המתלים 1,000 פעמים בכל שנייה כדי שהנסיעה תהיה רכה וחלקה ככל האפשר.

בואו ניכנס פנימה. ברוכים הבאים לסלון איטלקי מפואר, תוצרת גרמניה. בכל אחד מהמושבים הותקנו לא פחות מ-19 מנועים השולטים על התנוחה, עיסוי ואוורור. בהגה החדש הותקנו כפתורי מגע, כשהחידוש הוא כפתורים נוספים ״בשעות 10 ו-2״, כפי שלימדו אתכם להחזיק את ההגה בשיעורי הנהיגה. מערכת המולטימדיה החדשה במרכז הקונסולה עושה הופעת בכורה, וככל הנראה נראה אותה גם בדגמים הבאים של ה-E-Class ולאחר מכן ב-C-Class.

הצג העצום בגודל ״12.8 ברזולוציית OLED מאפשר להתאים את ההגדרות האישיות שלכם באמצעות חתימת הקול או טביעת אצבע. מיותר לכתוב שהיא תומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, נכון? לוח המכוונים בגודל ״12.3 מחלק את מעמסת הצגת הנתונים ביחד עם Heads Up Display, כולל יכולות של מציאות רבודה. לכל נוסע ב-S-Class החדשה יש מסך משלו, כולל שלט בין המושבים כדי שלא תצטרכו למתוח את האיברים. כרגיל, המושבים מתכוונים עד לכדי מצב כמעט שכיבה, כולל תמיכה מלאה אפילו לעקבים. כל אחד מהנוסעים גם יכול להפעיל את העוזרת האישית באמצעות Hi Mercedes, ומערכת השמע של Burmester כוללת לא פחות 30 רמקולים, ויודעת לבודד את האזור או המושב ברכב שבו תרצו להאזין למוזיקה.

מרצדס S-Class החדשה תוצע בשתי גרסאות. החזקה והמפוארת יותר, S500 קיבלה מנוע טורבו בנזין שישה צילינדרים בנפח 3 ליטרים המפיק 435 כ״ס ומומנט מירבי של 52 קג״מ כבר ב-1,800 סל״ד. הוא שודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית שמורידה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים באמצעות טכנולוגיית 4Matic ומזניק את איש העסקים המצליח היושב מאחור ואת הנהג שלו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 4.9 שניות, עד למהירות מירבית של 250 קמ״ש. המנוע מקבל עזרה ממערכת תמיכה היברידית (Mild Hybrid) שמספקת 22 כ״ס נוספים ומאפשרת לשייט באמצעות חשמל בלבד כדי לחסוך בדלק.כי זה הרי הדבר הכי חשוב למי מאיתנו שקונה רכב בלמעלה ממיליון ש״ח, לא ככה? ככה. אגב צריכת דלק, נתוני היצרן של הדגם הזה מספרים על 8.4 ליטרים ל-100 ק״מ.

הגרסה השנייה קיבלה את השם S350d, וניחשתם נכון, היא מצוידת במנוע דיזל המפיק 286 כ״ס, מומנט של 60 קג״מ כבר ב-1,200 סל״ד ונתון תאוצה של 6.4 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית של 250 קמ״ש כמו בגרסת הבנזין. צריכת הדלק של מנוע הבנזין עומדת על 6.7 ליטרים ל-100 ק״מ. גם הוא שודך לתיבה אוטומטית G-Tronic עם תשעה הילוכים.

במרצדס S-Class החדשה הותקנו כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר, כולל אחת כזאת שיודעת להרים את האוטו בחלקיק שניה במקרה של פגיעת צד, כדי שהדלתות יספגו את עוצמת המכה ולא אתם. היא צוידה במערכות אוטונומית דור 3, אבל כרגיל… באומת הסטארט אפ הרגולציה לא מאפשרת להם לפעול. בין המערכות שכן יפעלו תמצאו בלימה אוטונומית, היגוי אקטיבי כולל סיוע בתמרון במקרה חירום, התרעה מפני פתיחת דלת כשרכב מתקרב, זיהוי רכב הנמצא בשטח מת, כריות אוויר גם לנוסעים מאחור בהופעת בכורה, הזזה של הנוסעים אל מרכז הרכב כדי להפחית פגיעה במקרה של תאונת צד והרשימה עוד ארוכה.

צ׳ק אאוט

גרסת הכניסה של המרצדס S-Class החדשה, ה-S350d תעלה לכם 1,090,000 ש״ח לפני הנחות. גרסת ה-S500 תעלה 1,250,000 ש״ח והגרסה המפוארת ביותר, S500 Platinum Plus AMG Line תעלה 1,350,000 ש״ח. אם זה לא מספיק לכם, תמיד תוכלו להמתין למייבאך S-Class או להיות מהבודדים בישראל שמחזיקים רולס רויס.

מרצדס S-Class החדשה בישראל

תמונות: מרצדס

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו