פסגת היוקרה: מרצדס השיקה את מייבאך S קלאס החדשה
loader image

מרצדס הציגה את מייבאך S קלאס החדשה

קריאה

פסגת היוקרה

משבר הקורונה פגע משמעותית במכירות הרכב בישראל, בין השאר גם בגלל האיסור להגיע אל אולמות התצוגה. אבל, יש מותג אחד שאם ניקח את כל הלקוחות שלו שנוסעים כרגע בכבישי ארצנו ונעשה להם כנס מיוחד, אז הם יוכלו להתחלק לשתי קפסולות של 20 אנשים כל אחת, בהתאם להנחיות, והמותג הזה הוא כמובן – מייבאך. עד כמה שזה נשמע מופרך ואולי גם די מצחיק, מייבאך הוא מותג היוקרה של מרצדס בנץ שאמור לתת אלטרנטיבה למי שמרצדס ״רגילה״ או אפילו AMG – לא מספיק יוקרתי עבורו, כשהמתחרות הישירות הן בנטלי ורולס רויס. ועד כמה ש-2020 היתה רעה עבור כולנו, היא זכתה להיות השנה שבה משיקים גם את ה-S קלאס החדשה, ספינת הדגל של מרצדס, וגם את המייבאך S קלאס.

מרצדס מייבאך S-Class
מרצדס מייבאך S-Class

ולפני הכל, אתחיל בעובדה שאולי תגרום לכמה מכם לשנוא אותי, וזה לגיטמי בהחלט: ב-2018 צילמתי פרסומת בלאס וגאס עם סלין דיון, שנוסעת על מייבאך, ובמהלך 17 שעות הצילומים התחברתי לשומר הראש שלה שהוא במקרה גם הנהג שלה, הסברתי על האהבה שלי לרכבים ו… קיבלתי סיבוב! זהו, אפשר להמשיך.

עוד מהכי טוב שיש

לאחר שהושקה לראשונה ב-2015, המרצדס מייבאך S קלאס נמכרה בלמעלה מ-60,000 יחידות ברחבי העולם, כשבמהלך השנים האחרונות נמכרות בסין בלבד כ-600 יחידות מדי חודש. הכותרת של המייבאך S קלאס (Mercedes-Maybach S-Class) החדשה היא ״כשהטוב ביותר לא מספיק לך, ואתה רוצה עוד״. פשוט לקחו את ספינת הדגל של אחת מהיצרניות המובילות בעולם, ושיפרו אותה עוד קצת בהרבה מאוד מקומות. הנה כמה דוגמאות: הדבר הראשון שמקבלים ממנו יותר, הוא המרווח. המייבאך S קלאס ארוכה ב-180 מ״מ מהגרסה עם בסיס הגלגלים הארוך של ה-S קלאס ״הרגילה״. במרצדס התקינו ״מערכת לייצור שקט״. נכון, זה משהו שהמצאתי עכשיו, אבל זה הרבה יותר קצר מאשר לספר לכם על מערכת אקטיבית המבטלת את רעשי הרקע, ברמה כזאת שהיא שולחת אותות המגיעים לאוזן של הנוסעים בתוך 3 מילי שניות, כדי שיוכלו להיות אפקטיביים ולייצר שקט. 

מרצדס מייבאך S-Class
מרצדס מייבאך S-Class

גרסת שני הצבעים שאתם רואים בתמונה דורשת לא פחות משבוע עבודה של בנאדם, ולא רובוט, כדי לצבוע אותה בהתאם לסטנדרטים הנדרשים, כולל הפס שרק נראה לכם כמו מדבקה, אבל הוא ממש לא. הפיצ׳ר שהכי מראה כמה המכוניות הזאת נועדה לאצולה של האצולה הוא כזה שמופיע, כמה מפתיע, ברולס רויס גוסט: פתיחת הדלתות האחוריות באופן אוטומטי, מבלי להפעיל אפילו שריר אחד. בלחיצת כפתור על השלט או מסביבת הנהג, אפשר לפתוח את הדלתות עבור ה-VIP שיושב מאחור ואפילו לבקש מהנהג לסגור אותן עבורכם במידה וקשה לכם ללחוץ על הכפתור הסוגר אותן מבפנים. נכנסתם? תנו לשרירים להמשיך לנוח, כי לא תצטרכו למתוח אותם כדי להגיע אל חגורת הבטיחות, היא כבר תגיע אליכם. כדי לחגור אותה תצטרכו כבר להסתדר בעצמכם. החיים קשים, אה?

מה יהיה עם המסכים?

המייבאך S קלאס גם כן מגיעה עם יותר מדי מסכים. במרכז הקונסולה הותקן אותו מסך בגודל ״13 הקיים ב-S קלאס הרגילה, שידע לזהות אתכם או את הנהג שלכם באמצעות טביעת אצבע ולהחיל את כל ההעדפות שאתם אוהבים. מאחורי ההגה יש לוח שעונים בגודל ״12 עם רזולוציה שאתם יכולים לצפות שיהיה במייבאך. לכל אחד משני הנוסעים מאחור יש מסך בגודל ״12 ועוד אחד, טאבלט נשלף במרכז הקונסולה הנמצאת על משענת היד ומאפשר לשלוט על מרבית הפיצ׳רים של הרכב. כן, יש שם יותר מסכים ממושבים וכולם עם הגרסה האחרונה של ה-MBUX. בחלק האחורי של אותה קונסולה ממש תמצאו מקרר עם טווח של מעלה אחת ועד שבע, הטמפרטורה המושלמת לשמפניה היוקרתית שלכם.

מרצדס מייבאך S-Class
מרצדס מייבאך S-Class

עם כוח באה אחריות

במרצדס יודעים שלקוחות המייבאך, שבדרך כלל יושבים במושב האחורי, הם אנשים בעלי הרבה השפעה וכוח. לכן, הם ציידו את המייבאך S קלאס החדשה בכל הכוח שצריך וגם הנעה לכל ארבעת הגלגלים בכל הדגמים באמצעות טכנולוגיית 4Matic. בדגם ה-S580 הותקן מנוע טורבו בנזין V8 בנפח 4 ליטרים המקבל עזרה ממערכת Mild Hybrid עם השם המפוצץ EQ Boost. ביחד הם מפיקים 496 כ״ס ומומנט מירבי של 70 קג״מ.

רוצים עוד קצת כוח? גרסת ה-S650 מארחת מנוע V12 בנפח 6 ליטרים המפיק 603 כ״ס. בחלק מהשווקים היא תושק עם גרסה היברידית נטענת המשלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 3 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים יחד הספק משולב של 503 כ״ס. כל יחידות ההינע שודכו לתיבת 9 הילוכים אוטומטית.

במייבאך תתפנקו במגוון פיצ׳רים שיהפכו את הנסיעה שלכם לשקטה ונוחה יותר, עם מתלי אוויר חכמים, מצב ״מייבאך״ שמתחיל את הנסיעה בהילוך שני ומבקש יפה מהתיבה להחליף הילוכים בסל״ד נמוך כדי שהנסיעה שלכם תהיה חלקה. ההיגוי האחורי של ה-S קלאס הרגילה נמצא גם פה כמובן. מלבד דלתות משוריינות המייבאך S קלאס צוידה בכל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר שיש למרצדס להציע, כמובן אלו הנמצאות גם ב-S קלאס הרגילה.

מרצדס מייבאך S-Class
מרצדס מייבאך S-Class

ולסיום, חדשות פחות טובות לנהג שלכם: במייבאך הוטמעה טכנולוגיית Driver Pilot, שהיא מהראשונות בעולם להציג נהיגה אוטונומית בשלב שלישי. כמו בהאמר החשמלי, הטכנולוגיה הזאת יודעת לנהוג באופן עצמאי לחלוטין בדרכים ייעודיות שמופו מראש, ללא כל התערבות מצד הנהג.

המרצדס מייבאך S קלאס החדשה צפויה להגיע לישראל ביוני 2021 עם תג מחיר התחלתי מוערך של כ-1,850,000 ש״ח, שלמרות גובהו, עדיין לא יכתיר אותה כמרצדס היקרה בישראל.

מרצדס מייבאך S-Class
מרצדס מייבאך S-Class

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו