רכב היוקרה החשמלי הנמכר בישראל, עכשיו גם בגרסת קופה
loader image

עכשיו גם אצלנו: אאודי e-tron ספורטבק קופה

קריאה

ספורט אלגנט

כ-635 יחידות שמסרה אאודי בישראל מה-e-tron, ה-SUV היוקרתי שלה בעל הנעה 100% חשמלית בגרסת 50 ו-55 הפכו אותו לרכב החשמלי הנמכר ביותר בקטגוריית היוקרה והשני בסה״כ, לאחר MG ZS EV. למען הגילוי הנאות, אחד מה-635 הללו נמצא אצלי בחניה והוא פשוט חוויה של רכב: תאוצה, טכנולוגיה, תחזוקה, פשוט עשו Disruption לכל הקטע הזה של אחזקת רכב. ואם לוקחים בחשבון את העובדה שתג המחיר שלו הוא בערך שליש מזה של להיט המכירות הסיני, אז מבינים את גודל ההישג. ועכשיו, צ׳מפיון מוטורס יבואנית אאודי בישראל מודיעה על תחילת השיווק של דגם הקוּפֶּה עם הלוק הספורטיבי, שזכה לשם e-tron ספורטבק (Audi e-tron Sportback 55). כמה חודשים לאחר השקת הדגם הזה בעולם, אאודי השיקה גם את גרסת ה-S ״הספורטיבית״ (לרכב שעושה 5.7 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש בגרסה ״הרגילה״) שאמורה להגיע לישראל ב-2021.

באופן לא מפתיע גרסת הקופה זהה לחלוטין לגרסה הרגילה מהפגוש הקדמי ועד לדלת האחורית, כולל תא הנוסעים. מהדלת האחורית ועד לפגוש האחורי, הוא קיבל את צורת הקופה שנותנת לו מראה ספורטיבי על חשבון פרקטיות. ומהו מחיר הפרקטיות אתם שואלים? 45 ליטרים, אם לוקחים בחשבון את שני תאי המטען בשני הרכבים, מלפנים ומאחור. המידות שלו זהות לאלו של האאודי e-tron בגרסתו הרגילה, מלבד בסיס הגלגלים שהתקצר ב-8 מ״מ זניחים ו-46 מ״מ בגובה, מה שמעניק לו מקדם גרר נמוך של 0.25. בפגוש הוא התעדכן בפנסי Matrix LED סופר מתקדמים שיודעים להבחין ברכב המתקרב ממול בשעות החשוכות ולדאוג שהוא לא יסתנוור. כאופציה תוכלו לשדרג לפנסי Digital Matrix LED המאפשרים להציג אנימציות נחמדות ושאר גימיקים כשתעמדו מול קיר בחושך, ממש כאילו הייתם בדרייב אין. כסטנדרט הוא מגיע עם מראות ״רגילות״, כשאפשר לשדרג למראות וירטואליות.

מנוע וסוללה

ברצפת ה-e-tron ספורטבק הותקנה סוללה בקיבולת של 95kWh, שעושה בפועל שימוש ב-83.6kWh בלבד. הטווח המוצהר בין טעינות לפי תקן WLTP הוא 381 ק״מ, בניגוד ל-417 ק״מ שהובטחו עם תחילת השיווק של ה-e-tron ב-2019. אפשר להטעין את הסוללה באמצעות אחד משני שקעי הטעינה הקיימים בכל אחד מהצדדים. בצד שמאל ניתן לחבר מטען DC מהיר בהספק של 150kW שמטעין 80% מהסוללה בתוך כשלושים דקות בלבד. בצד השמאלי יש שקע שיודע לקבל טעינת AC בלבד. מאחורי ההגה יש צמד מנופים המאפשרים לשלוט בעוצמה של בלימת הטעינה (Regenerative Braking) בדומה להחלפת הילוכים ברכב עם מנוע רגיל ותיבת הילוכים. אישית זה אחד הפיצ׳רים החביבים עליי, קלאסי למצב שבו רואים רמזור אדום מרחוק ורוצים לנצל את ההזדמנות כדי להטעין עוד חצי ק״מ או יותר.

הסוללה מזינה צמד מנועים, אחד בכל סרן, מה שמאפשר הנעת Quattro כפולה. המנוע מאחור הוא החזק יותר עם 188 כ״ס וזה שמלפנים מפיק 168 כ״ס. במצב Boost ההספק המשולב עולה ל-408 כ״ס, המומנט המשולב ל-67 קג״מ והוא מזניק את האאודי e-tron ספורטבק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 5.7 שניות בלבד. רכב ששוקל כ-2.5 טון, כן? כדי להפוך את חווית הנהיגה לנעימה יותר, באאודי התקינו מתלי אוויר אדפטיביים.

סביבת הנהג, ניחשתם נכון, זהה לחלוטין לזו של גרסת ה-e-tron הרגילה, עם גרסת ה-MMI העדכנית ביותר בגודל ״10.1, מסך ״8.8 לשליטה על בקרת האקלים ולוח שעונים דיגיטלי, Virtual Cockpit בגודל ״12.3 שניתן להתאים אישית באופן די מרשים. המערכת מחוברת בקצה שלה ל-16 רמקולים של Bang & Olufsen שהם פשוט חגיגה אמיתית לכל חובב מוזיקה, כמוני. המערכת תומכת כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, כשבעתיד היא תתמוך בהם גם בפורמט אלחוטי. עוד ברשימת האבזור: משטח טעינה אלחוטי, מצלמת 360 סופר איכותית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, אפשרות לתכנת את המזגן כשאתם מחוץ לרכב כדי שהוא ימשיך לפעול אם מדובר בסידור קצר, או לתזמן הפעלה שלו לשעה שבה תסיימו פגישה או כשאתם יוצאים מהבית בבוקר. וכמי שמשתמש בפיצ׳ר הזה לא מעט, אני יכול להעיד שהוא לא פחות מגאוני.

בטיחות? כל מה שיש לאאודי להציע היום: בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ותחילת נסיעה (זחילה בפקק), בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, זיהוי תמרורים, ניטור רכב בשטח מת (שווה לחוות עם המראות הוירטואליות) ועוד.

צ׳ק אאוט

אאודי e-tron ספורטבק מגיע עם תג מחיר של 546,500 ש״ח, מגדיל את ההיצע של אאודי בתחום החשמליות ולמעשה משלים את מי שעד לא מזמן נשא את התואר ״הרכב החשמלי הנמכר בישראל״, למרות תג המחיר שלו. הוא יעזור לצ׳מפיון מוטורוס בתחרות מול מרצדס EQC ששיווקו החל לאחרונה ומול דגמים נוספים ששתי הענקיות הגרמניות, מרצדס ו-BMW עתידות להשיק בעולם ובישראל במהלך 2021 ו-2022. שווה להזכיר גם את אגרת הרישוי המגוחכת יחסית שלו: 541 ש״ח, הודות לעו״ד יצחק סקוברוניק, נהג אאודי e-tron בעצמו.

אאודי משיקה בישראל את גרסת הקופה של ה-e-tron: אאודי e-tron ספורטבק

תמונות: אאודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו