לקסוס משיקה את הרכב החשמלי הראשון שלה אי פעם בישראל: UX 300e
loader image

לקסוס משיקה את UX 300e, החשמלית הראשונה שלה בישראל

קריאה

צעד ראשון

באיחור אופנתי ומתבקש, לאחר הפגזה של דגמים היברידיים נטענים מצד BMW, השקת ה-EQC החשמלית הראשונה של מרצדס וכמובן ה-e-tron של אאודי, לקסוס בחרה בישראל להיות המדינה החמישית בלבד שבה היא תשיק את החשמלית הראשונה שלה אי פעם, הקרוסאובר הקומפקטי UX 300e. מדובר בתזמון מצוין שכן המתחרות הישירות שלה כמו אאודי Q4, טסלה מודל Y ו-Volvo XC40 P8 ה-100% חשמלית עוד לא נחתו בארץ.

כרגיל ברכב חשמלי, נתחיל בטווח: לקסוס UX 300e מתגאה בנתון של 315 ק״מ לפי תקן WLTP, וזה אומר כ-270 ק״מ בעולם האמיתי. נכון לכתיבת שורות אלה הוא טרם קיבל טווח לפי תקן EPA האמריקאי, הקרוב יותר לטווח בפועל. הוא צויד במנוע חשמלי בהספק של 204 כ״ס (150 קילוואט), היונק מסוללה בקיבולת של 54 קוט״ש (קירור אוויר ולא קירור מים) שמוקמה ברצפת המכונית ותורמת ליציבות ולחלוקת המשקל. המנוע מייצר מומנט מיידי של כ-31 קג״מ ומזניק את הלקסוס UX 300e מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 7.5 שניות מרשימות, אם לוקחים בחשבון את 1,850 הקילוגרמים שלו.

העיצוב של הלקסוס UX 300e הוא קלאסי לשפה העדכנית של המותג, ללא ניסיון להתאמץ או להיות בולט בשל היותו חשמלי. הוא זהה כמעט לחלוטין לאחיו עם מנוע הבעירה הפנימית, הלקסוס UX, מלבד פה ושם סמלים שמספרים על היותו חשמלי והיעדר מפלטים. בתא המטען של ה-UX 300e תמצאו 367 ליטרים, כשחלקם ״יוקרבו״ למען כבל הטעינה. המידות שלו זהות לאחיו התאום: 4,495 מ״מ אורך, 1,840 מ״מ רוחב, בסיס גלגלים של 2,640 מ״מ, אבל בגובה הוא צמח ב-5 מ״מ ל-1,545.

סוללה וזמני טעינה

בדומה לסטנדרט הנהוג ברכבים חשמליים, לקסוס מעניקה אחריות של 8 שנים או 160,000 ק״מ על הסוללה של ה-UX 300e. כאופציה, תוכלו להאריך את האחריות לתקופה של 10 שנים או עד מיליון ק״מ, בכפוף לביצוע בדיקות וטיפולים ברשת מרכזי לקסוס. עלות האופציה טרם פורסמה. בנוסף, מקבלים אחריות למשך 3 שנים על הרכב וכיסוי של 5 שנים או 100,000 ק״מ על יחידת ההינע החשמלית. הלקסוס UX 300e צויד בשני שקעי טעינה, אחד בכל צד. בצד השמאלי תמצאו פתח עם שקע לטעינת DC מהירה בהספק של עד 50kW שיטעין לכם כ-80% מהסוללה בתוך כ-50 דקות. בצד השמאלי הותקן שקע AC שיודע לקבל 6.6kW משקע ביתי וזה אומר זמן טעינה מ-0 ל-100 קמ״ש, סתם, אחוז סוללה בתוך כ-8 שעות. כמו תמיד, מניסיון, ממליץ לכם להתקין מטען Wall Box ביתי איכותי שידע לשמור על הסוללה שלכם בצורה טובה יותר, בעלות של 3,600 ש״ח לא כולל התקנה.

בטיחות

בלקסוס UX 300e הותקנה מערכת Lexus Safety System+ עם התרעה ותיקון סטייה מנתיב, מניעת סנוור רכב המגיע ממול, זיהוי תמרורים והולכי רגל מלפנים, זיהוי דו גלגלי בשעות היום, 8 כריות אוויר, מערכת המכינה את הרכב למקרה של תאונה מלפנים ועוד.

אבזור ופינוקים

חובבי הגאדג׳טים, זה בשבילכם: בזמן שיבואניות אחרות מבטלות את אפשרות השליטה ברכבים באמצעות האפליקציות של היצרן, בלקסוס יאפשרו שליטה מרחוק על ה-UX 300e ולהגדיר את בקרת האקלים, ניהול הטעינה החשמלית, הפשרת אדים בשמשות, קבלת נתונים וסטטיסטיקות על הנסיעה ועוד. על זה מגיע להם שאפו. הוא צויד במסך מולטימדיה בגודל ״7 התומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. אבל… וכאן יש אבל, הוא מתופעל באמצעות משטח מגע בלבד.

צ׳ק אאוט

לקסוס UX 300e תשווק בישראל בשתי רמות גימור: Luxury עם תג מחיר של 257,900 ש״ח הכולל בין השאר מושבים מתכוונים חשמלית, מערכת שמע עם 6 רמקולים של פנסוניק, מראות צד מתקפלות חשמלית, ארבעה שקעי USB, מסך ״7 בלוח השעונים, חישוקי ״17, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית ועוד. גרסת Premium תפנק אתכם גם במושבי עור, חלון בגג, משטח טעינה אלחוטי, חלונות כהים מאחור ואוורור במושבים הקדמיים, וכל זה בעלות של 292,000 ש״ח. ואם כבר מדברים על כסף, שווה להזכיר שאגרת הרישוי שלו עומדת כרגע על 541 ש״ח (כולל אגרת רדיו…) כמו כל רכב עם הנעה 100% חשמלית. הוא גם סופר חסכוני בכל הנוגע לטיפולים, כי שמנים, פילטרים ושאר חלקים נעים ומתכלים לא רלוונטיים פה, כנ״ל לגבי הרפידות שיאריכו את חייהן הודות לבלימת הטעינה (Regenerative Braking).

קרדיט למדיה: לקסוס

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו