מרצדס חושפת את ה-EQA, קרוסאובר קומפקטי 100% חשמלי ⚡
loader image

מרצדס חושפת את ה-EQA, קרוסאובר קומפקטי 100% חשמלי ⚡

קריאה
🌎 השקה עולמית > מרצדס חושפת את ה-EQA, קרוסאובר קומפקטי 100% חשמלי ⚡

הנדסת חשמל

מרצדס מסתערת על 2021 וממצבת אותה כשנה שבה תבצע את הפריצה הגדולה בתחום החשמל. אז נכון שהדובדבן שבקצפת הוא ה-EQS, הגרסה ה-100% חשמלית של ה-S-Class היוקרתית, אבל בינתיים, היצרנית משטוטגרט חושפת את גרסת הכניסה שלה, מרצדס EQA. הקרוסאובר החשמלי שנכנס אל קטגוריה B מצטרף אל ה-EQC שהושק ב-2019 כדגם ה-100% חשמלי הראשון של המותג ומהווה למעשה גרסה חשמלית ל-GLA איתה הוא חולק פלטפורמה. למרות שלא מדובר בפלטפורמה שפותחה מאפס כחשמלית, במרצדס השקיעו הרבה זמן, כסף ומחשבה כדי שתתאים למנוע, כולל חיזוק השלדה על מנת שזו תתמודד עם משקל הסוללה.

העיצוב החיצוני של ה-EQA מזכיר מאוד את זה של ה-EQC וכבר בחזית ניתן לראות את הגריל השחור והאטום המאפיין את האחרון ואת צמד פנסי ה-LED. השוני מגיע דווקא מאחור, כשה-EQA קיבל זווית ישרה בניגוד לעגולה והמוחצנת של ה-EQC. הקווים החדים יותר של ה-A-Class וה-GLA עודכנו משיקולי אווירודינמיות ויעילות כדי לחסוך בחשמל, מה שהשיג ל-EQA נתון מקדם גרר של 0.28Cd. לצורך השוואה, הנתון של טסלה מודל S עומד על 0.24. איך אומרים שאפו בגרמנית?

ה-EQA הוא באורך של 446.3 ס״מ, רוחב של 183.4 ס״מ, גובה של 162, ניחשתם נכון, ס״מ ובסיס גלגלים של 272.9… ס״מ. תא המטען קטן מ-495 ליטרים של ה-GLA ל-340 ליטרים ב-EQA. מרווח הגחון עומד על 20 ס״מ.

ועכשיו, בואו נגיע לחלק החשוב: לפי תקן WLTP, ה-EQA תגמע 426 ק״מ בין טעינות. לפי תקן EPA האמריקאי שקרוב יותר למציאות, הנתון הזה עומד על 354 ק״מ. מספיק ומכובד בהחלט. בגרסת הכניסה של ה-EQA, שזכתה לשם 250, הותקן מנוע חשמלי מלפנים המספיק 190 כ״ס ומומנט מיידי של 38 קג״מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בלבד, שמזניקים את ה-EQA מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 8.9 שניות, עד למהירות מירבית של 160 קמ״ש. המנוע יונק מסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 66.5 קוט״ש שניתן להטעין עד 80% ממנה בתוך 30 דקות כ-30 דקות בלבד באמצעות מטען DC מהיר בהספק של 100 קילוואט. טעינה מעמדת AC ביתית בהספק של 11 קילוואט תארך כ-6 שעות. ואם כל זה לא מספיק לכם, אז מרצדס תציג בהמשך דגם חזק יותר עם צמד מנועים המפיקים יחד 268 כ״ס, מומנט מיידי של 50 קג״מ ותאוצה של 5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.

בואו נכנס פנימה. במרצדס מספרים שבתכנון ה-EQA שמו דגש על בידוד רעשים ונוחות באמצעות בידוד מערכת ההנעה החשמלית מהשלדה ומהמרכב. איכות החומרים, כרגיל במרצדס, היא מהגבוהות ביותר שיש, כולל הגרסה האחרונה של ה-MBUX, מערכת המולטימדיה של מרצדס עם צמד מסכי ״10.25 אינץ׳ (או ״7, תלוי ברמת הגימור) התומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. בין הפינוקים הנוספים: לוח מכוונים דיגיטלי, מושבי עור, מושבים מתכוונים חשמלית, הגה ספורטיבי קטום מעור, תאורת אווירה עם 64 צבעים ודלת תא מטען חשמלית וחישוקי ״18 עם אופציה ל-״20. רמת הגימור AMG תוסיף מושבי ספורט, פגושים בעיצוב ספורטיבי יותר ודיפיוזר מאחור.

מערכות הבטיחות כוללות בין השאר שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית המזהה הולכי רגל ודו גלגלי ותאורת LED כסטנדרט. בתוספת תשלום ניתן לקבל מערכת סיוע לנהיגה המפחיתה את מהירות הנסיעה בעיקולים ומאיצה ביציאה מהן וגם יודעת להתאים את המהירות לפי התמרורים.

כאמור, הזרקורים מופנים לעבר ההשקה המסקרנת של ה-EQS, שם מרצדס השקיעה את מירב המאמצים והטכנולוגיות ואף חשפה לאחרונה את ה-Hyperscreen, לוח המכוונים הדיגיטלי והעצום בגודלו ובכמות הטכנולוגיה שהצליחה לדחוס לתוכו. בנוסף, מרצדס צפויה להשיק גם את ה-EQB, רכב פנאי עם שבעה מקומות.

ה-EQA עתיד להגיע אלינו הרבעון השני של 2021 ולהתמודד מול לקסוס UX 300e ואאודי Q4 שגם כן צפוי לעשות עלייה לאחר שייחשף.

תמונות: מרצדס

תגובה אחת

  • דורון כהן הגיב:

    הסכם הגרין דיל האירופי (והגלובלי) עובד! יצרן שלא יוציא רכב חשמלי ומהר ילך אחרי אגפא ומכחישי קידמה אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו