אאודי משיקה בישראל את ה-Q5 גם בגרסה היברידית נטענת
loader image

אאודי משיקה בישראל גרסה היברידית נטענת ל-Q5

קריאה

מתחברת לסביבה

אאודי מגדילה את היצע החשמליות שלה בישראל, ואחרי ה-e-tron ה-100% חשמלית, שהפכה למכונית החשמלית הנמכרת בישראל וגרסאות ההיברידיות נטענות ל-A3 ול-Q7, באאודי מחשמלים גם את האאודי Q5 הפופולארית, שעד היום מכרה בישראל כ-4,554 יחידות בגרסה הרגילה מאז הושקה בישראל ב-2009.

האאודי Q5 ההיברידית נטענת (Plugin Hybrid) קיבלה את השם הארוך והמפוצץ Q5 50 TFSI e Quattro וגם תג מחיר של 399,000 ש״ח לפני הנחות, שזהה בצורה מפתיעה לתג המחיר של המתחרות ההיברידיות הנטענות גם כן, Volvo XC60, BMW X3 ומרצדס GLC שתצטרף אלינו בקרוב עם שקע טעינה משלה.

נתחיל בטווח: 42 ק״מ של נסיעה על חשמל בלבד, זה מה שטוענים באאודי לפי תקן WLTP, שרלוונטי כמו מכשיר הפקס בשנת 2020. בקיצור, תוריד 15-20%. מתחת למכסה המנוע תמצאו יחידת הנעה חשמלית בהספק של 143 כ״ס ו-35.7 קג״מ בזכות סוללה של 14.1kWh, לצד מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש המעביר את כל הכוח הזה לארבעת הגלגלים באמצעות תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. ביחד, הצמד חמד הזה מייצר 299 כ״ס ו-45.9 קג״מ, אבל קחו בחשבון שמדובר במכונית ששוקלת קצת יותר מ-2.1 טון. דחוף לחדר כושר. ״בזכות״ הסוללה תאלצו להיפרד מגלגל רזרבי ו-75 ליטרים מתא המטען שקטן ל-465 ליטרים.

האאודי Q5 ההיברידית נטענת תשווק בישראל כרגע ברמת גימור אחת, Design, המציעה שלל פינוקים ואיבזורים: לוח שעונים דיגיטלי, תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, מערכת שמע מתקדמת ומסך ״8.3, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית מפתח חכם ועוד ועוד…

מה בבטיחות? שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלם יד חשמלי אוטומטי (Hold Assist), מערכת להתראה בפני התנגשות, חיישני חניה אחוריים, מערכת למניעת סינוור נהגים ממול, בלימה אוטונומית ועוד. 

מתיחת הפנים

חשוב להזכיר: מדובר בגרסה הנוכחית של האאודי Q5. ביוני 2020 אאודי הציגה את מתיחת הפנים של הדור השני של האאודי Q5 (טרם הגיע לארץ), הכולל לא מעט שדרוגים עיצוביים וטכנולוגיים, כאשר הבולט ביניהם הוא מערכת ה-MMI החדשה של המותג. הבשורה מבחינת המנוע בגרסה העדכנית, הגיעה בצורת מערכת תמיכה היברידית (Mild Hybrid או MHEV) של 48v המאפשרת לחסוך בדלק ולשייט על המנוע החשמלי (הקטן) בלבד.

״וואו דוקטור, אף אחד לא ירגיש!״ גרסת מתיחת הפנים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו