ג׳נסיס GV70 הושק רשמית, הדגם החמישי של מותג היוקרה שיגיע לישראל ב-2021
loader image

ג׳נסיס GV70 הושק רשמית, בקרוב בישראל

קריאה

משהו חדש מתחיל

קצת יותר מחודש לאחר שנחשף, ג׳נסיס השיקה רשמית את ה-GV70, ה-SUV השני שלה והדגם החמישי בסה״כ של מותג היוקרה הקוריאני. הוא קיבל את הגריל החדש שכבר נמצא ב-GV80, האח הגדול שלו, וה-G70 החדש שהושק לאחרונה, שאיתו הוא חולק את אותה פלטפורמה שתאפשר לו הנעה אחורית או לכל ארבעת הגלגלים. העיצוב שכבר נחשף בתחילת אוקטובר, הוא גרסה קטנה יותר של ה-GV80, עם דגש על מראה ספורטיבי, הקו שמלווה אותו מהפנס הקדמי ועד לאחורי והיעדר פנסי האיתות מעל בתי הגלגלים הקדמיים. אני בהחלט חושב שהוא החתיך ביותר מבין חמשת הדגמים שהושקו עד כה ושאפו לג׳נסיס שהתאפקו ולא הגזימו עם הקשתות בצבע שחור מעל הגלגלים בגודל עד ״21, כפי שנהוג בקטגוריה. חבילת הספורט מוסיפה בין שאר הדברים גם דפיוזר בצבע הרכב, סף מפלטים עגולים בגימור כרום והגה ספורטיבי יותר. המידות שלו די זהות למתחרות בקטגוריית ה-SUV היוקרתיים: 4,715 מ״מ אורך, 1,910 מ״מ רוחב, 1,630 מ״מ גובה ובסיס גלגלים של 2,875 מ״מ.

בתא הנוסעים שמו דגש על עיצוב ספורט אלגנט, כשמיד פוגשים באליפסה המתחילה מדלת הנהג, לאורך הדשבורד ועד למושב הנוסע, ובתוכה מסך וכפתורי השליטה על בקרת האקלים והמולטימדיה. איכות החומרים גבוהה, עם גימורי סיבי פחמן, עור, עץ ואלקנטרה בנדיבות, תאורת אווירה וכפתורים בגימור יוקרתי, תלוי ברמת הגימור. לוח השעונים הדיגיטלי בגודל ״12.3 נמצא מאחורי הגה עם שניים או שלושה חישורים, תלוי על איזה עיצוב תלכו, ולידו מסך המולטימדיה בגודל ״14.5 שתומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. בחו״ל אגב, ג׳נסיס מאפשרת לראשונה לשלם על שירותים ותדלוק באמצעות טביעת אצבע מתוך הרכב.

יחידות ההינע של ג׳נסיס GV70 מוכרות מדגמים אחרים של היצרנית. המנוע החזק ביותר הוא בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 380 כ״ס ומומנט מירבי של 54 קג״מ כבר ב-1,300 סל״ד, שמזניק את ה-GV70 מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 5.1 שניות. תחזיקו אצבעות שהוא יגיע לישראל 🤞. מנוע הבנזין הנוסף, ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים מפיק 304 כ״ס ומומנט מירבי של 43 קג״מ כבר ב-1,650 סל״ד. או מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר שמפיק 210 כ״ס ומומנט מירבי של 45 קג״מ. בג׳נסיס לא ציינו את נתון התאוצה של השניים האחרונים. כל המנועים שודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

ג׳נסיס GV70 דחוסה בכל מערכות הבטיחות עם שלוש וארבע אותיות שאתם יכולים לדמיין. החשובות שביניהן: בלימה אוטונומית, התראה מפני רכב הנמצא בשטח מת, בקרת שיוט שמתאימה את המהירות לתוואי הדרך, מערכת המתריעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי (וכמובן גם בעלי חיים), התרעה מפני עייפות נהג ועוד.

ג׳נסיס GV70 אמור לנחות אצלנו, לפי פרסומים זרים, ברבעון הראשון של 2021, יחד עם ה-G70 החדש, ה-G80 וה-GV80. כשיגיע, הוא יתמודד בקטגוריית ה-SUV הקומפקטיים היוקרתיים מול אאודי Q5, מלכת הקטגוריה, שכבר משווקת גם בגרסת קופה וגרסה היברידית נטענת, BMW X3, וולוו XC60, מרצדס GLC ולקסוס NX.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו