BYD דולפין הושק בישראל: האצ׳בק חשמלי קומפקטי עם מחיר אטרקטיבי
loader image

BYD דולפין הושק בישראל: האצ׳בק חשמלי קומפקטי עם מחיר אטרקטיבי

קריאה

קופץ למים

שיתוף הפעולה בין צ׳מפיון מוטורס לקבוצת שלמה, וחברת הבת שהוקמה לצורך שיווק המותג BYD בישראל, מניח אבן דרך משמעותית נוספת עם השקת הדגם הרביעי ומאוד מעניין, BYD דולפין, מתחרה רציני בקטגוריות החשמליות האצ׳בק/משפחתיות כמו אורה פאנקי קאט, MG4 שהושק רק לאחרונה והפך מהר מאוד ללהיט עם כמעט 800 מסירות וכמובן, ג׳ילי גיאומטרי C שרק לאחרונה הושקה בארץ גרסה חדשה לאחר מתיחת פנים.

BYD דולפין
BYD דולפין

על הנייר, ל-BYD דולפין יש את כל מה שצריך כדי להפוך ללהיט מכירות אגרסיבי: מראה מחמיא, מידות נכונות, עיצוב תא נוסעים מאוד פרקטי ונעים לעין, שימוש בחומרים טובים (למרות שעדיין אפשר למצוא פלסטיק זול בלא מעט מקומות) ותג מחיר אטרקטיבי יחסית לשוק. בנוגע לטווח בין טעינות, לפי אתר EV-Database האנגלי הוא עומד על כ-340 ק״מ, למרות שהטווח לפי תקן WLTP (שאין דבר וחצי דבר בינו לבין הטווח במציאות) עומד על 427 ק״מ. הסבר מקיף על התקנים השונים ואיך קובעים את הטווח שלהם אפשר למצוא כאן בקישור.

BYD דולפין
BYD דולפין

המידות של BYD דולפין:

אורך429 ס״מ
רוחב177 ס״מ
גובה157 ס״מ
בסיס גלגלים270 ס״מ
נפח תא מטען (בקיפול המושבים מאחור)345 ליטרים (1,310 ליטרים)

אבזור ורמות גימור

הדולפין החדש משווק עם רשימת אבזור נאה כבר בגרסת הבסיס: לוח מחוונים דיגיטלי קטן וצג מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ׳ הניתן לסיבוב אנכי/אופקי בלחיצת כפתור, תאורת לד מלפנים ומאחור, מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים, שני שקעי USB Type C מלפנים ועוד שניים מאחור, עוזרת אישית המאפשרת להפעיל תכונות ע״י פקודות קוליות, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק על מערכות הרכב ועוד. הגרסה הבכירה, Design, מוסיפה גג שמש פנורמי (לא נפתח), חישוקי ״17, גוון נוסף לגג ולקורות, שמשות אחוריות כהות, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מתאם V2L ועוד.

BYD דולפין
BYD דולפין

מנוע, סוללה, טווח

BYD דולפין יושק בישראל עם יחידת הינע אחת בלבד והוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית מבית BYD בשם e platform 3.0, המאפשרת בסיס גלגלים נדיב במיוחד לקטגוריה, של 270 ס״מ, בדיוק כמו של טויוטה קורולה שעל הנייר נמצאת קטגוריה מעליו.

בחזית הותקן מנוע חשמלי שאנחנו מכירים היטב מה-Atto 3, עם הספק מירבי של 204 כ״ס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 7 שניות. הוא ניזון מסוללה מתקדמת במיוחד בטכנולוגיית Blade, שב-BYD מתעקשים שהיא הרבה יותר יציבה, בטיחותית ויעילה מסוללות הליתיום יון פולימר הנפוצות במרבית הרכבים החשמליים כיום. הסוללה תומכת בטעינת AC ביתית בהספק של 11 קילוואט וטעינת DC מהירה בהספק של 80 קילוואט ״בלבד״. פיצ׳ר נוסף, שימושי מאוד שמעטים מבינים כמה הוא פרקטי, הוא ה-V2L המאפשר להפעיל מכשירי חשמל באמצעות האנרגיה שבסוללה, בחיבור של מתאם מיוחד שמקבלים ברמת הגימור הגבוהה.

למרות שה-BYD דולפין טרם נבחן ב-Euro Ncap, הוא זכה לציון בטיחות 8 מקסימלי מטעם משרד התחבורה בארץ. אבזור הבטיחות והסיוע לנהג זהה בשתי רמות הגימור וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה מפני שכחת ילדים, התרעה ובלימה מלפנים ומאחור, אזהרה לפני פתיחת דלק במקרה של סכנה, בלימה אוטונומית בחירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת 360°, זיהוי רכב הנמצא בשטח המת, זיהוי תמרורים ועוד. כל הדברים החיוניים – בפנים.

BYD דולפין
BYD דולפין

מחירים ורמות גימור

לפני המחירים, שווה לציין את האחריות שמגיעה עם BYD דולפין, שככל הנראה היא חסרת תקדים ממה שהוצג עד היום בישראל: 6 שנים או 150,000 ק״מ על הרכב (פגוש לפגוש), 8 שנים או 200,000 ק״מ על הסוללה, 8 שנים או 150,000 ק״מ על המנוע החשמלי והבקר.

אגב, הרחבת האחריות תהיה תקפה לכל דגמי BYD שעלו על כבישי ישראל החל מספטמבר 2022.

גרסהסוללהמחיר
BYD דולפין רמת גימור Comfort60.4 קוט״ש141,990 ש״ח
BYD דולפין רמת גימור Design60.4 קוט״ש147,990 ש״ח

להורדת המפרט הטכני של BYD דולפין בפורמט PDF לחצו כאן

BYD דולפין
BYD דולפין

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו