מבחן דרכים: פיג׳ו 508 היברידית נטענת (Plug In Hybrid)
loader image

מבחן דרכים: פיג׳ו 508 היברידית נטענת

קריאה

לנהוג מחוץ לקופסא

קצת יותר מחודש לאחר עלייתה לישראל, לקחתי את הפיג׳ו 508 בגרסה ההיברידית נטענת (פלאג אין) לדייט ארוך כדי להכיר אותה מקרוב, להבין את היתרונות והחסרונות שלה ואת התוכניות שלה לעתיד. נראה לי שהצלחתי כמעט בהכל. לאוהבי השורה התחתונה, אפשר לסכם את ה-508 פלאג אין במילה אחת: אלטרנטיבה. למי שרוצה לדעת קצת יותר, קחו לעצמכם שלוש דקות ובואו נצלול אל מעמקי היוקרה הצרפתית.

הפיג׳ו 508 בגרסה ההיברידית נטענת זהה כמעט לחלוטין לאחותה עם מנוע הבנזין, רק שבגרסה הזאת היא מגיעה ברמת גימור GT הסופר מאובזרת ועיטורי Hybrid בקורה C, כדי שכולם ידעו כמה אכפת לכם מהסביבה. חישוקי ה-״18 וטפרי ה-LED בחזית הם שני האלמנטים העיצוביים האהובים עליי, למקרה שתהיתם. תהיתם?

בואו נתחיל במספרים: הפיג׳ו 508 מבוססת על פלפטורמת EMP2 של תאגיד סטלנטיס, עד לא מזמן PSA. זאת אותה פלטפורמה שעליה מבוססים דגמים מאוד מוצלחים כמו הפיג׳ו 3008 וה-DS7 Crossback E-Tense, שתיהן בגרסאות ההיברידיות נטענות. ההספק המשולב עומד על 225 כ״ס ו-36.7 קג״מ, בזכות שילוב של מנוע הטורבו בנזין 1.6 ליטר של פיג׳ו (PureTech) המפיק 180 כ״ס, לצד מנוע חשמלי המפיק 110 כ״ס. על הנייר, לפי תקן WLTP, היא אמורה לאפשר טווח של 57 ק״מ של נסיעה על חשמל בלבד. לפי תקן BSH (באמת של החיים), הצלחתי ״לרוקן״ את סוללת הליתיום יון (11.8 קוט״ש) לאחר 41 ק״מ, אבל קחו בחשבון שהיא לא באמת מתרוקנת, בזכות מנוע הבנזין. אגב, גם ב-508, כמו בפיג׳ו 3008 ההיברידית נטענת, יש פיצ׳ר חכם שנקרא eSave המאפשר לשמור 10 או 20 ק״מ של חשמל למתי שתרצו, או את כל הסוללה. קלאסי למקרה של נסיעה ארוכה ורצון לשמור על אוויר נקי כשאתם נכנסים לשכונה.

כוח לא חסר לפיג׳ו 508 ההיבירידת נטענת, בשום שלב. על הנייר היא מזנקת מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 7.9 שניות, האפליקציה שלי הראתה 8.3 שנ׳, לא נלך על זה לרב. גם תוספת של כ-300 ק״ג בגלל יחידת ההנעה ההיברידית, לעומת דגם הבנזין לא פוגעים בתחושה הספורטיבית והתחושה היא שיש על מי לסמוך כשיוצאים לעקיפות. אגב, משקל הסוללה עושה את שלו בכל הקשור לזווית הגלגול השטוחה יחסית.

בלחיצה על השלט (יש לו גם כניסה והנעה ללא מפתח) מקבלים תצוגת LED בקטנה בסגנון אאודי. בואו ניכנס פנימה. כמו בגרסת הבנזין, גם פה האבזור הפנימי עשיר ומפנק, עם חומרים איכותיים אבל איכות הרכבה שטעונה שיפור. המושבים מלפנים מתחממים ומגיעים גם עם עיסוי שלא נופל מרכבים עם תג מחיר כפול ממנו. דשבורד בגימור דמוי עץ ועור וגם דמוי סיבי פחמן משלימים מראה יוקרתי בתא הנוסעים. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ״12.3 מאפשר התאמה אישית ובסה״כ מציג בצורה יפה את כל מה שנדרש לנהג. מתיישבים על כסא הנהג ופוגשים מיד את ההגה של פיג׳ו, הקטום בחלקו העליון והתחתון. וההגה הזה הוא כמו ביבי: או שאוהבים אותו או שלא. אין באמצע. אני התחברתי אליו. לטוב ולרע, ברכב בעל אופי ספורטיבי שכזה, הישיבה היא נמוכה, אפילו נמוכה מאוד, ומזכירה את הימים הנפלאים של טרום תקופת ה-SUV. אגב, רק כדי לסגור את רשימת האבזור, שלא אכתוב את כולה כי זה מצריך מאמר נפרד, אציין גם גג נפתח פנורמי, דלת תא מטען חשמלית (כולל פתיחה עם חיישן לרגל) החושפת 487 ליטרים נדיבים בהחלט, זיכרונות למושב הנהג ועוד ועוד ועוד. אגב… מתחת לידית ההילוכים יש לו תא אכסון עם שתי יציאות USB ומשטח טעינה אלחוטי, אבל כדי לגשת אליו ולהוציא את הסלולארי תצטרכו לשבור את הידיים וזה די מבאס. כיאה למכונית מנהלים בתצורת קופה, אם תושיבו מאחור את חברי ההנהלה בדרך לפגישה חשובה, אתם עלולים לפגוע במורל שלהם.

בלחיצה על דוושת הגז על מצב ספורט, מהר מאוד מבינים עם מה יש לנו עסק. המומנט המיידי של מנוע החשמל עושה את שלו ונראה שהוא מסתדר היטב עם מנוע הבנזין. התגובות מהירות למדי ותיבת 8 ההילוכים האוטומטית פלנטרית, מתפקדת בצורה די חלקה. גם במצב של נסיעה על חשמל בלבד נראה שהמנוע החשמלי יודע להתמודד עם המשימה היטב למרות שיש לו ״רק״ 110 כ״ס ורק ב-135 קמ״ש הוא מקבל עזרה ממנוע הבנזין. בורר מצבי הנהיגה גם מכייל את המתלים ואת דוושת ההאצה בהתאם לזה הנבחר. אבל אם יתחשק לכם להירגע בנסיעה ארוכה מחוץ לעיר, פשוט תעבירו ל-Comfort, הפעילו את העיסוי, חברו את הסלולארי ל-Android Auto (או Apple CarPlay אם אתם מהכת ההיא) הפעילו את הפלייליסט האהוב עליכם בספוטיפיי שיבקע מלא פחות מעשרה רמקולים מבית Focal ותיהנו מנסיעה חלקה ורגועה, בין היתר בזכות בקרת השיוט האדפטיבית שעושה עבודתה נאמנה, בשונה ממערכת זיהוי התמרורים והתרעת המרחק מלפנים שהיא נוירוטית משהו. למרות הישיבה הנמוכה, שדה הראיה זוכה לציון ״בסדר״.

במהלך הסופ״ש שבילינו יחד, נתון צריכת הדלק של הפיג׳ו 508 ההיברידית נטענת עמד על קצת יותר מ-16 ק״מ לליטר, בין השאר בגלל שהטענתי אותה פעמיים (משהו כמו שעתיים אם יש לכם מטען AC ביתי שיודע לתת 11 קילוואט) וגם בגלל שנהגתי רוב הזמן במצב B, המפעיל את בלימת הטעינה (Regenerative Braking) הטוענת את הסוללה ומאפשר סוג של נהיגה באמצעות דוושה אחת בלבד. מומלץ לנסות, כשתתרגלו תבינו כמה זה גאוני.

צ׳ק אאוט

הפיג׳ו 508 בגרסה ההיברידית נטענת היא אלטרנטיבה לא רעה בכלל למנהלים שפסלו את הסקודה סופרב כי הם רצו מכונית היברידית, ואז הם פסלו את היונדאי סונטה כי הם רצו מכונית היברידית נטענת. כחבילה, היא מציעה חוויה שונה, לטוב או לרע, אבל בעיקר לטוב, מכל גרמנית שפגשתם. אמנם לא הצליח לצרפתים ב-100%, אבל ניכר שהושקעה כאן מחשבה בניסיון לייצר חווית פרימיום, לצד ביצועים לא רעים בכלל, בטח בתמורה לכסף. ואפרופו כסף, תג מחיר של 245,000 ש״ח לא ממש הופך אותה לזולה, וחבל, בטח אל מול מלכת הקטגוריה, הסקודה סופרב, שמתחילה ב-175,000 ש״ח ומסתיימת ב-280,000 ש״ח על שלל גרסאותיה ומול היונדאי סונטה, שלדעתי מציעה את היחס כסף/רכב הטוב בקטגוריה עם תג מחיר של 186,000 ש״ח. אבל, אם אתם מהמנהלים השכירים האלה שאוהבים לנהוג ולהיות יצירתיים, ה-508 ההיברידית נטענת חייבת להיכנס לרשימת הפיינליסטיות שלכם.

תמונות: פיג׳ו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו