מבחן דרכים: יונדאי סונטה היברידית החדשה (דור שמיני למכונית המהנלים)
loader image

מבחן דרכים: יונדאי סונטה היברידית החדשה

קריאה

מנוע צמיחה

פעם, כשהמשפחתיות היו הדבר הכי חם בטבלת המכירות, מכוניות מנהלים היו תענוג לאלו שיכלו להרשות לעצמם להוסיף עוד עשרות אלפי שקלים ואף יותר. אז נכון שבמהלך 2020 טויוטה קורולה זכתה בתואר ״המכונית הנמכרת בישראל״ עם 12,290 יחידות, ויונדאי איוניק סגניתה סיימה עם 9,882 מסירות, אבל אם מוסיפים למשוואה את שוק הליסינג ואת העובדה שמתוך עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בישראל במהלך השנה החולפת, רק שלושה בלבד (רנו מגאן נועלת את הטבלה) עונים להגדרה ״מכונית משפחתית״, רואים שהמגמה הולכת ומתחזקת אל כיוון רכבי הפנאי. דווקא בתנאים כאלה, טוב לראות שהיבואניות ממשיכות להביע אמון בדגמים פופולאריים דווקא בסגמנט המשפחתיות הגדולות/מנהלים כמו סקודה סופרב, פולקסווגן פסאט, פיג׳ו 508, טויוטה קאמרי, מאזדה 6 והמצטרפת האחרונה לקטגוריה, יונדאי סונטה היברידית החדשה.

תאורת יום מעניינת הממשיכה אל מכסה המנוע

תנו לי רגע להתחיל בפיצ׳ר שהוא לדעתי הכי גאוני בתעשיית הרכב כיום: Blind-Spot View Monitor. כשתפעילו איתות ותבקשו לעבור נתיב או לפנות, יופיע בלוח המחוונים הדיגיטלי (והמרשים יש לומר) חיווי בוידאו המראה מה קורה בשטח המת של הצד הרלוונטי. גאוני. מאוד גאוני. לוקח זמן להתרגל אליו כי האינסטינקט שלכם ימשיך את תנועת הצוואר עד למראות הצד, אבל ברגע שתתרגלו גם אתם תשאלו ״איך לא חשבו על זה עד עכשיו״.

העיצוב החיצוני של יונדאי סונטה החדשה הוא מוחצן ולוקח כמה שניות להתרגל אליו. צמד פנסי ה-DRL (תאורת היום, daytime running lights) גונבים את ההצגה וממשיכים אל תוך מכסה המנוע. הגג המשתפל נותן מראה קוּפֶּה, אבל באופן מפתיע הנוסעים במושב האחורי לא ישלמו את המחיר במרווח הראש. גם פס ה-LED מאחור לרוחב כל דלת תא המטען הוא מראה מלבב בשנות החשכה.

יונדאי סונטה החדשה מגיעה אלינו כשהיא מצוידת בכל מה שיש לתאגיד יונדאי-קיה (ועכשיו גם ג׳נסיס) להציע, בעיקר בכל הנוגע לטכנולוגיה ובטיחות וגם ברמת היוקרה: לוח מחוונים דיגיטל בגודל ״12.3, הגה בעיצוב חדש, מערכת שמע של Bose, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, חימום בהגה, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי ועוד. בשורה התחתונה – לא מכיר מתחרה בקטגוריה שיכולה לנצח אותה באבזור בגרסה הבכירה שלה. בתא הנוסעים פוגשים פה ושם בפלסטיק, אבל חיפויי עור ומשטחים רכים שולטים כמעט בכל פינה, כמו גם גימור שחור פסנתר בקונסולה וסביב מסך המולטימדיה. החיסרון  הבולט ביותר שמצאתי, אם אפשר לקרוא לזה חיסרון, הוא בדמות בורר הילוכים Shift by Wire שמחליף את ידית ההילוכים שהכרתם ובמקומה יש ארבעה כפתורים שדורשים הסתגלות, אותם ארבעה כפתורים שיש גם בפאליסייד ובדגמים נוספים של יונדאי-קיה. חיסרון נוסף הוא עומס אינפורמציה שניתן לקבל בלוח המחוונים הדיגיטלי, שלפעמים גורם לבלבול בדרך למצוא את הדברים החשובים באמת.

בהתאם לקטגוריה, היונדאי סונטה החדשה מציעה מרווח נדיב לנוסעים מלפנים ומאחור, הודות לבסיס גלגלים של 284 ס״מ, 490 ס״מ אורך, 186 ס״מ רוחב ו-144.5 ס״מ גובה. בתא המטען תמצאו גלגל רזרבי וגם 510 ליטרים. מכובד בהחלט. בלטו בהיעדרם ווי תלייה.

בחזית של הסונטה מסתתרת יחידת הינע היברידית, אותה חולקים מנוע בנזין GDI (ראשי תיבות של Gasoline Direct Injection לגיקים מביניכם) בנפח 2 ליטרים מסדרת Smartstream של יונדאי המפיק 152 כ״ס, מומנט מירבי של 19.2 קג״מ ב-5,200 סל״ד, ומנוע חשמלי בהספק של 51 כ״ס נוספים ומומנט מיידי של 20.8 קג״מ. ההספק המשולב עומד של 192 כ״ס ומומנט מירבי של 37.5 קג״מ כבר ב-1,770 סל״ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות תיבת 6 הילוכים אוטומטית Shiftronic, ואם תהיתם, אז 9.2 שניות זה מה שלוקח לה לזנק מ-0 ל-100 קמ״ש. נתון צריכת הדלק עומד על 5 ליטרים ל-100 ק״מ.

יוצאים לסיבוב

כיאה לרכב מנהלים, המתלים של היונדאי סונטה יודעים להתמודד היטב עם רוב המהמורות בכביש. זווית הגלגול שטוחה ונותנת תחושת יציבות ובטחון בפניות. המנוע החשמלי יודע להתמודד עם תמרוני חניה ונסיעה במהירויות נמוכות באופן לא רע בכלל, והזמינות שלו לסייע למנוע הבנזין עם כוח במידת הצורך היא גבוהה. תיבת ההילוכים בסה״כ מתמודדת יפה עם יחידת ההינע ההיברידית בזכות טכנולוגיה חדשה של יונדאי, Active Shift Control, המבצעת סנכרון בין סל״ד מנוע הבנזין לחשמלי כדי שהעברות ההילוכים יבוצעו באופן חלק יותר. צריכת הדלק במהלך המבחן שרובו היה על מצב ספורט עמדה על 17.2 ק״מ/לליטר.

צ׳ק אאוט

היונדאי סונטה החדשה מגיעה עם תג מחיר התחלתי של 182,000 ש״ח לגרסת הפרימיום ו-196,000 ש״ח לגרסת ה-Limited שאיתה ביליתי סופ״ש. לדעתי במחיר הזה מדובר בעסקה המשתלמת ביותר בקטגוריה, והיא גם תימכר בהתאם. אבל, צריך לזכור שמלכת הקטגוריה, שמתחילה ב-171,990 ש״ח ומסתיימת ב-280,000 ש״ח, צפויה לקבל גרסת פלאג אין במהלך השנה הקרובה, מה שיהפוך אותה לאטרקטיבית עוד יותר.

מצלמות איכותיות וכפתורי בקרת אקלים קלים לתפעול

תמונות: יונדאי ואני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו