חדש על הכביש: סיטרואן C5 Aircross, ה-SUV החשמלי החדש
loader image

חדש על הכביש: סיטרואן C5 Aircross היברידי נטען

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > סיטרואן C5 Aircross (דגם היברידי נטען)

חשמל באוויר

מתקפת הצרפתיות החשמליות ממשיכה במלוא המרץ, כשקבוצת לובינסקי מודיעה על תחילת השיווק של סיטרואן C5 Aircross PHEV, גרסת הפלאג אין (היברידית נטענת אם במקרה תפגשו את דן כנר) לקרוסאובר הקומפקטי. הוא מבוסס על פלטפורמת EMP2 של קונצרן סטלנטיס החדש, לשעבר PSA, פלטפורמה די פופולרית ומוצלחת שמארחת בין השאר את פיג׳ו 3008, אופל גרנדלנד X, ו-DS7 Crossback E-Tense, כולן בגרסאות ההיברידיות נטענות.

יחידת ההינע של הסיטרואן C5 Aircross PHEV כוללת את מנוע ה-1.6 טורבו בנזין ארבעה צילינדרים של פיג׳ו-סיטרואן המפיק 180 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מירבי של 30.6 קג״מ ב-3,000 סל״ד, לצד מנוע חשמלי המפיק 110 כ״ס ומומנט של 32.6 קג״מ כבר ב-500 סל״ד, היונק את הכוח מסוללה בקיבולת 13.2 קוט״ש. 225 כ״ס ו-36.7 קג״מ זה ההספק המשולב, כשתיבת 8 הילוכים אוטומטית מסוג e-ATN8 מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד ומאיצה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.7 שניות, עד למהירות מירבית של 225 קמ״ש. לפי היצרן, הטווח לנסיעה על חשמל בלבד הוא 61 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP, ונסיעה עד למהירות של 135 קמ״ש. 71.4 ק״מ/לליטר היא צריכת הדלק הממוצעת ו-32 גרם של CO2 לק״מ מביא אותו לקבוצת זיהום 2.

מה עם נתון מ-0 ל-100 אחוז סוללה? המטען המובנה של הסיטרואן C5 Aircross PHEV הוא בהספק של 7.4 קילוואט וטעינה מעמדת AC תארך כשעתיים (32 אמפר) או כ-6 שעות משקע ביתי. כמו בכל הדגמים המבוססים על הפלטפורמה הזאת, גם כאן ניתן לשמור 10, 20 או את כל החשמל בסוללה לכשתרצו להיות ירוקים, בד״כ בנסיעות בתוך העיר.

הסיטרואן C5 Aircross PHEV הוא באורך של 450 ס״מ, 185.9 רוחב ו-169.5 ס״מ בגובה. בעיצוב תא הנוסעים הושקעה לא מעט מחשב על פרקטיות, עם בסיס גלגלים נדיב של 273 ס״מ, שלושה מושבים נפרדים הניתנים להזזה לפנים ולאחור על גבי מסילה וגם רצפה שטוחה. 1,510 ליטרים יחכו לכם בתא המטען כששורת המושבים השניה מקופלת עד 600 ליטרים כשהיא פתוחה.

הסיטרואן C5 Aircross PHEV ישווק בשלב זה ברמת אבזור אחת בלבד, Shine PK, עם פינוקים כמו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״12.3 (לא דובר עברית), חניה אוטומטית, פנסי לד מלא, Keyless מלא, חימום במושבים מלפנים, מושב נהג חשמלי, חלונות מושחרים מאחור, גג שמש פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית כולל פתיחת עם הרגל באמצעות חיישן, משטח טעינה אלחוטי, מולטימדיה בגודל ״8 התומכת ב-Apple CarPlay ועוד.

הסיטרואן C5 Aircross זכה לציון בטיחות 7 ואיבד נקודה שלמה בגלל היעדר מערכת למניעת שכחת ילדים, בלימה אוטונומית וחיישני חגורות בטיחות. כן דופקים כרטיס בבטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עד 140 קמ״ש, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, התרעה מפני עייפות נהג, זיהוי תמרורים, דו גלגלי והולכי רגל, ניטור מרחק מלפנים, מניעת סינוור רכב המגיע מלפנים.

צ׳ק אאוט

כאמור, סיטרואן C5 Aircross PHEV בגרסה ההיברידית נטען ישווק ברמת גימור אחת בלבד, Shine PK, עם תג מחיר של 218,990 ש״ח. בתמורה תקבלו גם עמדת טעינה וכבל טעינה Mode 3, אחריות של 5 שנים או 120,000 ק״מ על הרכב ו-8 שנים או 160,000 ק״מ על הסוללה. חשוב לזכור שהתחרות שלו בסגמנט החשמליות תגיע בעיקר מבית, עם הפיג׳ו 3008 והאופל גרנדלנד X, כמו גם הטויוטה ראב4 והיונדאי טוסון שצפוי להגיע גם כן בגרסה היברידית נטענת במהלך 2022, לצד הקיה ספורטאז׳ החדש. הכינו את השקעים, המתח עולה!

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו