קרוסאובר יוקרתי וקומפקטי חדש בישראל, גם בגרסת פלאג אין: DS4
loader image

קרוסאובר יוקרתי וקומפקטי חדש בישראל: DS4

קריאה

קומפקט לקשרי

סגמנט היוקרתיות הקומפקטיות בישראל מקבל חיזוק משמעותי עם הרבה מאוד שיק צרפתי, עם תחילת השיווק של DS4, הקרוסאובר החדש שמגיע באיחור אופנתי של שנה וחצי לאחר שנחשף בעולם. כבר בשלב זה חשוב להבהיר: ב-2010 סיטרואן הציגה אמנם לראשונה את ה-DS4 בעולם כרכב קומפקטי ויוקרתי שאף זכה למתיחת פנים ב-2015 ויצא למעשה לדרך עצמאית כמותג נפרד. אבל, וכאן יש אבל גדול, ה-DS4 החדש הוא רכב חדש לחלוטין שאין לו ממש קשר לדור הקודם, למרות החלק הטכני של השם. אז הורדנו את זה מהשולחן? יופי, אפשר להמשיך.

DS4
DS4

ה-DS4 הוא למעשה הדגם השלישי שמותג היוקרה הצרפתי משווק בישראל, לצד ה-DS7 וה-DS3. הוא ישווק בישראל בשלוש גרסאות, שאפשר לכנות ״רמות גימור שונות״, למרות שב-DS מתעקשים שאין כאן ממש את אותה היררכיה מוכרת עם גרסת כניסה, גרסאות ביניים וגרסת קצה, אלא יותר בסגנונות שונים ושילובים של עיצוב.

בלובינסקי מסמנים את סגמנט הקומפקטיות והקרוסאוברים היוקרתיים כמתחרים ל-DS4, ביניהם אאודי A3, מרצדס A-Class ו-BMW סדרה 1. אני הייתי מוסיף לרשימה הזאת גם את קופרה פורמנטור ולקסוס UX. איך אמא שלי אומרת: תמיד טוב שיהיה.

DS4
DS4

עיצוב ומידות

אפשר להגיד על ה-DS4 הרבה דברים בקשר למראה החיצוני שלו, אבל חתיך הוא כן. אפילו מאוד. אני לא הייתי היחיד באירוע ההשקה שמצא דימיון ל-UX/NX של לקסוס, אבל אין ספק שהמעצבים של DS עשו כרגיל עבודה נפלאה, עם המסורת שלהם לצאת מהקופסא ולא להיות כמו כולם. החומרים, מיקום חלק מהכפתורים, המסך הקטן שנמצא בקונסולה בין המושבים, ועוד לא מעט אלמנטים, מיד נותנים תחושה של משהו חדש שעוד לא פגשתם. וזה כיף ומרענן. אם זה מספיק שיווקי ומוכר כדי שמותג DS ימכור ב-4 ספרות מדי שנה? זה כבר דיון אחר לגמרי.

מידות לשטחיים שביניכם ולאלו שאוהבים להשוות: 440 ס״מ אורך, 183 ס״מ רוחב, 147 ס״מ גובה ו-267.5 ס״מ בסיס גלגלים. דווקא במרווח הגחון הוא מציג נתון יפה, 18.9 ס״מ כשהוא נועל צמיגי ״19 של מישלן. בתא המטען יש 430 ליטרים בגרסת הבנזין ו-390 ליטרים בגרסת הפלאג אין.

DS4
DS4

רמות גימור ואבזור

Trocadero בנזין

לקוחות DS4 יוכלו לבחור מבין 3 רמות גימור שונות, שכאמור נבדלות בעיקר בגלל סגנונות שונים של עיצוב. רמת גימור Trocadero היא למעשה גרסת הכניסה, בעיקר בגלל המחיר שלה שמתחיל ב-218,990 ש״ח. היא היחידה מבין השלוש שאפשר לקבל גם בגרסת בנזין וגם בגרסת פלאג אין.

רשימת האבזור בגרסת הבנזין של Trocadero כוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי ״7 וצג מולטימדיה ״10 עם תמיכה מלאה בעברית ותמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, תצוגת נתונים עילית, מערכת ניווט של TOMTOM (זוכרים?) כולל דיווחי תנועה והתראה מפני מצלמות מהירות, עוזרת אישית אה-לה סירי, 4 שקעי USB Type C, תאורת LED פנימית, פתחי אוורור ליושבים מאחור, מראות מתקפלות ועוד.

מנוע הטורבו בנזין PureTech מוכר לנו היטב מדגמים שכבר משווקים בישראל: 1.6 ליטר, 4 צילינדרים בטור, הספק מקסימלי של 225 כ״ס ב-5,500 סל״ד ומומנט מירבי של 30.6 קג״מ כבר ב-1,900 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. 7.9 שניות לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש. תכשיט זריז. המהירות המקסימלית מוגבלת ל-235 קמ״ש וצריכת הדלק עומדת על 6.6 ליטרים לכל 100 ק״מ.

DS4
DS4
Trocadero פלאג אין

רשימת האבזור בגרסת הפלאג אין של Trocadero זהה כמעט לחלוטין לגרסת הבנזין, רק שכאן אפשר לשדרג עם חבילת ״Pebble Gray״ בעלות של 20,000 ש״ח וזו מוסיפה בין השאר ריפודי עור בגוון בהיר, מושבים מתכוונים חשמלית מלפנים כולל חימום, איוורור וזיכרון למושב הנהג, 8 תוכניות עיסוי במושבים הקדמיים בשלוש עוצמות שונות וחימום להגה הפעיל בטמפרטורות שמתחת ל-20 מעלות, לשבוע הזה בשנה שיש כאן חורף.

יחידת ההינע ההיברידית נטענת משלבת בין מנוע חשמלי לאותו מנוע בנזין ממקודם, רק שכאן הוא מפיק 180 כ״ס ומומנט זהה. המנוע החשמלי מייצר 110 כ״ס ו-33 קג״מ, וההספק המשולב עומד על… אותם 225 כ״ס כמו בגרסת הבנזין, רק שכאן תקבלו 6.1 קג״מ נוספים של מומנט. אם אתם שואלים את עצמכם ״רגע, אז מה הם בדיוק השיגו פה…?״, אז זאת שאלה מצוינת. בעיקר את האפשרות לנסוע עד 59 ק״מ על חשמל בלבד, טווח המשתנה כמובן בין נהיגה בתוך העיר או מחוצה לה. את הסוללה בקיבולת 12.4 קוט״ש ניתן להטעין בתוך כשעתיים מעמדת AC ביתית שיודעת לתת 32 אמפר או 7 שעות משקע תלת פאזי ביתי.

DS4
DS4
Performance Line בנזין

בד״כ גרסאות הנושאות את השם Performance נמצאות בפסגת הביצועים והאבזור, אבל לא במקרה הזה. כאן תקבלו את אותו מנוע בנזין מלמעלה, רק עם לא מעט עיטורים התורמים למראה ספורטיבי במיוחד. אותו חתיך, רק עם בגדי ספורט. כל רשימת האבזור ממקודם רלוונטית גם כאן, רק שפה תקבלו מושבים בשילוב אלקנטרה ולוגו Performance Line, גג שחור, חישוקים בעיצוב ״קרבי״ יותר, גריל ומסגרת חלונות בצבע שחור.

DS4 CROSS Rivoli בנזין

גרסת הקצה לפחות מבחינת המחיר מגיעה עם אותה יחידת הינע היברידית נטענת של ה-Trocadero. כאן תקבלו את כל הפינוקים שיש בכל הדגמים האחרים, ויש הרבה מאוד, בתוספת תאורת Matrix LED חכמה ומערכת המתאימה את פעולת המתלים בהתאם לתנאי הדרך מלפנים באמצעות מצלמה. גם מבחינה ויזואלית הוא משתדרג עם פגושים דומיננטיים יותר, כיתוב CROSS בכל מיני מקומות למקרה שיום אחד תשכחו איזו רמת גימור קניתם, מסילות בגג וחישוקי בעיצוב שונה.

DS4
DS4

בטיחות

כל יבואן שמביא לארץ את כל מערכות הבטיחות כבר בגרסת הכניסה, צריך לקבל דוז פואה, כי לא צריך לשלם עוד כסף על בטיחות בשנת 2022. מעבר ל-5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro Ncap וציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה בארץ, תקבלו 7 כריות אוויר כולל אחת בין המושבים מלפנים; בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, ניטור והתרעה על רכב הנמצא בשטח המת, התרעה מפני עייפות נהג, זיהוי תמרורים, חיישני חנייה מלפנים ומאחור ועוד.

צ׳ק אאוט

כשמגיע אז מגיע: ב-DS בחרו להשיק את ה-DS4 עם גרסאות מאובזרות ומפנקות במיוחד, לצד גרסה היברידית נטענת מתבקשת שמאוד רלוונטית לקהל היעד. אם יש דגם שיכול לתת בוסט רציני למכירות המותג בישראל, ה-DS4 הוא האחד. הוא מציג מראה עדכני ורענן, הרבה מאוד השתדלות בעיצוב הפנים והחומרים, סטנדרט בטיחות גבוהה והרבה מאוד פוטנציאל. עכשיו, כמו בהרבה מאוד מקרים – הוא חייב לממש אותו. מה מבחינת המלאי? לפי היבואן, 100 יחידות כבר נמצאות בישראל והמזמינים הראשונים יוכלו לקבל את הרכב כבר באוגוסט 2022.

גרסהמחיר
DS4 רמת גימור Trocadero בנזין218,990 ₪
DS4 רמת גימור Performance Line בנזין228,990 ₪
DS4 רמת גימור Trocadero פלאג אין248,990 ₪
DS4 רמת גימור Cross Rivoli פלאג אין278,990 ₪

DS4 – מפרט טכני

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו