הראשונים באירופה: ג׳נסיס GV80 עכשיו בישראל - החל מ-499,000 ש״ח
loader image

הראשונים באירופה: ג׳נסיס GV80 עכשיו בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > ג'נסיס GV80 (דגם חדש)

מתחילים בגדול

קצת יותר מחמש שנים לאחר שנולד, מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס (Genesis) עולה לישראל ומנחית בארץ שני דגמים ראשונים באמצעות קבוצת כלמוביל: GV80 ה-SUV הראשון אי פעם של המותג, ו-G80 מכונית הסדאן היוקרתית. בכלמוביל הקימו חטיבה חדשה לגמרי, בראשה תעמוד דנה רביד-מנחם, לשעבר סמנכ״ל השיווק של מרצדס בישראל. בכלמוביל גם בנו חווית שירות שלמה סביב מותג היוקרה החדש, כשהחידושים הבולטים הם עלות הטיפולים שכלולים במחיר הרכב במהלך 3 השנים הראשונות (לראשונה בישראל), סטנדרט אבזור ובטיחות גבוה ביחס לקטגוריה ואחראי שירות אישי (Genesis Personal Assistant) שיעמוד לרשות הלקוח 24/7 בכל נושא. אגב, כחלק מתפישת השירות של ג׳נסיס, הלקוח לא אמור להגיע כלל אל מרכז השירות, וכל נושא השינוע יתבצע ע״י נציגי שירות של המותג. אבל אל דאגה, אם במקרה אתם אנשים עם פנסיה תקציבית והרבה זמן פנוי, תוכלו להגיע אל מרכזי השירות גם בכוחות עצמכם.

מעט פז״מ, הרבה פרסים

למרות גילו הצעיר, ג'נסיס הצליח לקטוף בתוך זמן קצר שורה ארוכה של פרסים בינלאומיים נחשבים בתחום העיצוב, חווית המשתמש, טכנולוגיה ועוד, וגם קהל לקוחות נאמן. ההצלחה המהירה במדינות בהן הוא שווק עד היום, מיוחסת בין השאר לתקציב פיתוח בגובה עשרות מיליארדי דולרים וגיוס של טאלנטים מהבכירים ביותר בתעשיית הרכב העולמית, שהובאו במטרה אחת: ליצור מותג יוקרה חדש כמו שהוא צריך להיות במאה ה-21. בין השמות אפשר למצוא את המעצב האגדי פיטר שרייר החתום על דגמים אייקוניים כמו אאודי TT, החיפושית החדשה והגולף; לוק דנקרוולק, לשעבר המעצב של למבורגיני ובנטלי; פיליפו פריני שהיה אמון על העיצוב של למבורגיני אורוס ואוונטדור ואלפא רומיאו 8C. תחום הביצועים הופקד בידיו של אלברט בירמן, שבתפקידו האחרון לפני שהצטרף לג׳נסיס ב-2018, היה אחראי על הביצועים בחטיבת הספורט של BMW.

ג'נסיס GV80

הדגם שמושך את תשומת הלב הרבה ביותר של המותג כרגע, הוא הג'נסיס GV80, ה-SUV הראשון אי פעם של המותג, עם שבעה מושבים, שהושק בנובמבר 2019 ומשתייך לקטגוריית Mid-Size Luxury SUV, שם הוא צפוי לתת פייט בין השאר ל-BMW X5, מרצדס GLE, אאודי Q7, וולוו XC90 ולקסוס RX. בואו ניקח מידות: בסיס גלגלים של 295.5 ס״מ, 494.5 ס״מ אורך, 197.5 ס״מ רוחב, 171.5 ס״מ גובה, 20.5 ס״מ מרווח גחון ו-727 ליטרים של ספייס בתא המטען, כששורת המושבים השלישית מקופלת.

העיצוב של ג'נסיס GV80 ממשיך את קונספט המותג, Athletic Elegance, עם קווים נקיים ואלגנטיים, או כמו שקוראים לזה כאן אצלנו בעברית: ספורט אלגנט. אם הגריל העצום בחזית מזכיר לכם את בנטלי, זה בסדר גמור, כי סאנגיופ לי ולוק דנקרוולק, שני מעצבים בכירים שאמונים על כלל הדגמים החדשים של המותג, היו אלו שעיצבו בעבר גם את דגמי בנטלי. אגב, אם מסתכלים היטב מבינים שההשראה לקווי המתאר של הגריל ולפנסי ה-Quad Lamps בחזית הגיעה מהלוגו של ג'נסיס. עיצוב ה-Two Lines ממשיך בצדדים עם פנסי איתות כפולים כל הדרך אל החלק האחורי.

בפנים – חגיגה של יוקרה. ״עור זה עור, עץ זה עץ, אלומיניום זה אלומיניום״ טוען אופיר חוטמן מנהל המותג. ועושה רושם שהוא יודע מה הוא אומר. צמד המילים ״יונדאי משודרגת״ התפוגג מהר מאוד. איכות החומרים בג'נסיס GV80 לא נופלת מאף רכב יוקרה שבו אתם נוהגים. הירידה לפרטים הכי קטנים גובלת באובססיה. זה נראה כאילו מישהו בג'נסיס אמר: ״בואו, תחפשו אותנו״. מוטיב ה-G-Matrix בגריל מלפנים חוזר על עצמו בכל פינה בפנים. ההגה בשני צבעים עוצב גם הוא בהשראה לוגו המותג, ומאחוריו ממתין לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״12.3 בתלת מימד, ברזולוציה שאני סקפטי אם פגשתם עד היום ברכב. כשתשבו מולו, תזיזו את הראש ותראו איך הוא עוקב אחריכם. גימיק נחמד. מסך המולטימדיה בגודל ״14.5, שבג'נסיס טוענים שהוא הגדול בסגמנט, ניתן לשליטה באמצעות מגע או ע״י כפתור במרכז הקונסולה, כזה שיודע לזהות פקודות שתוכלו ״לרשום״ עליו עם האצבע. המסך ששולט ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, מאפשר שליטה כמעט בכל הפיצ׳רים של הרכב, כולל קיפול ופתיחה של המושבים בשורה השלישית מתא הנהג (ברמת גימור Luxury). פיצ׳ר חדש ונחמד שעוד לא פגשתי נקרא "Sounds of Nature", ובגדול מדובר בפלייליסט של סאונד רקע של בית קפה, יער, אוקיינוס ועוד, שימושי למקרה שיוצאים לדייט בתקופת קורונה ואין ממש לאן ללכת.

כפי שרשמתי בהתחלה, רשימת האבזור בתוך תא הנוסעים היא לדעתי הארוכה ביותר שתפגשו בסגמנט, בטח כסטנדרט. ברמת הגימור Elegant תקבלו: חישוקי ״20 (עם אופציה ל-״22), תאורת כניסה, תאורת אווירה, מושבים חשמליים, מחוממים ומאווררים מלפנים, עיסוי למושב הנהג, כניסה והנעה ללא מפתח, 4 שקעי USB, שקע 220v, גג פנורמי נפתח, בקרת אקלים עם שלושה אזורים כולל שליטה משורת המושבים השלישית, דלתות ואקום, דלת תא מטען חשמלית ועוד. גרסת Luxury מוסיפה בין השאר גם מושבים מעור Nappa, וילונות בשורת המושבים השניה, אפשרות לקיפול ופתיחה חשמליים גם ממושב הנהג, מערכת שמע עם 18 רמקולים של Lexicon מבית Harman/Kardon ותצוגת נתונים על גבי השמשה Head Up Display.

בחזית של ג'נסיס GV80 שוכן לו מנוע טורבו דיזל בנפח 3 ליטרים המספק 278 כ״ס ומומנט מירבי של 60 קג״מ כבר ב-1,500 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים הודות לטכנולוגיית HTRAC All-Wheel Drive (AWD) ומזניקה אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6.8 שניות, עד למהירות מירבית של 230 קמ״ש. בורר מצבי הנהיגה מאפשר לבחור בין ארבעה מצבים: Comfort, Eco, Sport ו-Custom. בורר מצבי השטח מאפשר נסיעה בשלג, בוץ ודיונות. ברמת הגימור Luxury תקבלו גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה הנשלט בצורה אלקטרונית ומערכת Preview-ECS הסורקת את תנאי הדרך מלפנים ומכיילת בהתאם את פעולת המתלים.

אבזור הבטיחות של הג'נסיס GV80 זוכה לציון 8 הגבוה ביותר, ובג'נסיס הזכירו יותר מפעם אחת שכל הטוב הזה מגיע כסטנדרט. 10 כריות אוויר היקפיות, כולל אחת בין הנהג לנוסע שמלפנים הם חלק מרשימה ארוכה של 24 מערכות ופיצ׳רים שהביאו לו את הציון הזה. בין הדברים שיותר יעניינו אתכם אפשר למצוא בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, תיקון סטייה מנתיב, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת כולל הקרנה על גבי לוח המחוונים (הפיצ׳ר הכי גאוני לדעתי כיום בתעשיית הרכב), מצלמות היקפיות 360°, זיהוי תנועה חוצה בכניסה לצומת וביציאה מחניה ועוד.

מותג היוקרה הקוריאני ג׳נסיס מושק בישראל
דנה רביד מנחם – מנהלת חטיבת ג'נסיס (צילום: תמר מצפי)

צ׳ק אאוט

ג'נסיס GV80 תשווק בישראל עם תג מחיר התחלתי של 499,000 ש״ח עבור רמת גימור Elegant. עבור גרסת Luxury המפוארת תיפרדו מ-569,000 ש״ח. המחירים כוללים את הטיפולים למשך 3 השנים של תקופת האחריות, כולל השינוע אל מרכז השירות וממנו. תג מחיר שכזה יאפשר לג'נסיס GV80 לתת פייט לאאודי Q7 ו-BMW X5, שתיהן נושאת תג מחיר של 635,000 ש״ח, ולוולוו XC90 המתחילה ב-545,000 ש״ח. גם מרצדס GLE האחות הגרמניה ממשפחת כלמוביל צפויה להרגיש מאויימת, בעיקר בגלל תג מחיר המתחיל ב-614,000 ש״ח.

תמונות: יצרן

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו