ג׳נסיס X - דגם קונספט למכונית ספורט קופה 100% חשמלית
loader image

ג'נסיס X – קונספט למכונית ספורט קופה 100% חשמלית

קריאה
🌎 השקה עולמית > ג׳נסיס X (דגם קונספט)

שוק חשמלי

ג׳נסיס הפילה הרבה לסתות, כששיחררה לרשת את הידיעה על הג׳נסיס X, מכונית ספורט קופה עם לוק עתידני, אבל לא כזה שמנותק לגמרי משפת העיצוב הנוכחית של דגמי המותג הנמכרים כיום. באירוע מיוחד שהתקיים בלוס אנג׳לס, ג׳נסיס מיהרו להבהיר שהג׳נסיס X בעיצוב שהוצג לא תגיע אל פס הייצור, אבל לאור העובדה שמדובר בדגם קונספט מאוד מתקדם, רוב הסיכויים שהדגם שכן יגיע אל פס הייצור לא יהיה רחוק ממה שהוצג.


ג׳נסיס X קיבלה פרופורציות ומידות קלאסיות לרכב GT. הדבר הראשון שפוגשים, כמו בכל דגמי ג׳נסיס, זה את גריל ה-G-Matrix העצום שדומה מאוד לזה של ה-G70 החדש. מכסה המנוע המפוסל עם השקע שממשיך את הלוגו וצמד פנסי ה-Quad Lamps שממשיכים ברציפות מהחזית ועד לדלת הנהג, מוסיפים לו נוכחות שקשה להתעלם ממנה וגם לוקחים הלאה את השימוש שנעשה באלמנט שני הקווים בדגמי המותג כיום. החלק האחורי דומה מאוד לדגם קונספט אחר של המותג, הג׳נסיס Essensia שהוצג בעבר ומשתלב היטב במראה הקופה, לא יודע כמה זה פרקטי מבחינת תא מטען, אבל היי, את מי זה מעניין בכלל כשמדובר ברכב ספורט קופה, ועוד קונספט?

מהצד הוא נראה כמו רכב ספורט קופה קלאסי, כשטרנד ה״מראות במקום מצלמות״ נמצא גם כאן משיקולי גרר ואווירודינמיות. אוקי, וגם כי זה נראה טוב יותר. צמד קליפרים בוהקים שקשה לפספס עם הכיתוב ג׳נסיס מלפנים ומאחור וחישוקי ״22 עם צמיגי 295/25 של מישלן מסוג Pilot Sport מוכיחים שהמעצבים של ג׳נסיס לא פספסו אף קופה במדריך ״איך לעצב רכב ספורט קופה חשמלי בשנת 2021״.

גם תא הנוסעים נראה לא פחות עתידני. האלמנט שצד את העין הוא דווקא ידית ההילוכים שמתהפכת ב-180 מעלות. שווה לראות את זה בוידאו. העיצוב הוא מינימליסטי, בעיקר בכמות הכפתורים ולנהג לוח מחוונים דיגיטלי לנהג. מקום מאחור? לא ממש וטוב שכך, רכב GT, זוכרים?

בג׳נסיס לא שיחררו אפילו פיסת מידע לגבי יחידת ההינע של הג׳נסיס X, וסלחתי להם על זה, כי מה שבעיקר חשוב בשלב זה של רכב הקונספט, זה בעיקר הנראות החיצונית שלו. ואם ניקח בחשבון שממש לאחרונה קונצרן יונדאי-קיה השיק את פלטפורמת E-GMP החשמלית שמאפשרת בין השאר הנעה כפולה ותאוצה של 3.5 מאפס למאה וטווח ריאלי של כ-480 ק״מ, אני מנחש שהיא תדע לייצר אדרנלין והרבה.

עכשיו רק נותר להחזיק אצבעות שהגרסה האמיתית תהיה קרובה ככל האפשר לגרסת הקונספט. ג׳נסיס צפויה להשיק כבר השנה דגם חשמלי ראשון שלה, GV60, שכבר מקיף בהצטיינות את הנורבורגרינג.

תמונות: יצרן

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו