מבחן דרכים: קיה סלטוס • רכב הפנאי החדש שנבנה לפי הספר
loader image

מבחן דרכים: קיה סלטוס

קריאה
🔍 מבחן דרכים > קיה סלטוס (דגם ראשון)

הסטנדרט החדש

Tour דעה – קיה סלטוס

לאורך השנים, האנושות הציגה הרבה מאוד צמדים מוצלחים: סימון וגרפונקל, אבטיח ובולגרית ואפילו בירה וכדורגל. התיבה הרציפה והמנוע 2 ליטר של הקיה סלטוס החדש, לא נמנים על הרשימה הזאת. רכב הפנאי החדש של קיה, שעלה רק לאחרונה מארצות הברית, נכנס לרווח הקטן שבין ה-xCeed ובין מי שחולקת את הכתר של מלכת הקטגוריה ביחד עם יונדאי טוסון, הקיה ספורטאז׳, שתקבל גרסה חדשה ומעניינת הצפויה ברבעון הראשון של 2021. לקחתי את הסלטוס ברמת הגימור הגבוהה, EX, בצבע ירוק צהוב שמזכיר מפגש סוער בין מכבי חיפה למכבי ת״א בשנות ה-90.

אם אי פעם תפגשו במדריך הפופולארי ״איך לבנות רכב פנאי מוצלח בקלות ובמהירות״, אז כנראה שהקיה סלטוס יופיע בחזית הספר. המראה החיצוני שלו, הגובה, הנתונים, הגלגלים, תאורת ה-LED יום, המסילות בגג, הכל ביחד זועק – ״מי רכב הפנאי החתיך בסביבה?״ + האשטג #החייםטובים. וזה עוד כשהוא נמצא באותו חדר עם הספורטאז׳, כן? בעיצוב של הגריל עשו שימוש בטקסטורות נעימות שיגרמו לכם ללטף אותו ולעשות לו קיצי. תיזהרו, זה ממכר.

אבל ״החיסרון״ של הקיה סלטוס הוא בדיוק היתרון שלו. הוא רכב פנאי סטנדרטי, לטוב ולרע. בעיקר לטוב. המידות שלו קצת קטנות מאלו של הספורטאז׳: 437 ס״מ אורך, 180 ס״מ רוחב, 163 ס״מ גובה, בסיס גלגלים של 263 ס״מ ו-468 ליטרים בתא המטען, כולל קומת ״מרתף״ קטנה. ביקור באיקאה שיצריך קיפול מושבים יעלה את הנתון הזה 1,428 ליטרים.

הקיה סלטוס מגיע עם הפיצ׳ר הכל כך נוח ומתבקש: הנעה מרחוק באמצעות השלט. זה פיצ׳ר סופר רלוונטי למדינת הסאונה הקטנה שלנו ויאפשר לכם להיכנס לרכב ממוזג. ואם כבר מיזוג, אז הוא מגיע עם אזור אחד בלבד, אבל יש פתח אוורור למושבים מאחור. בשבוע בשנה שבו יש כאן חורף, תוכלו ליהנות מהחימום במושבים הקדמיים, שהיה מאוד נחמד אם היו מתכוונים חשמלית. תא הנוסעים הוא קיה קלאסי: סופר אינטואיטיבי, שימוש בחומרים טובים ביחס לקטגוריה, רך, נעים ועטוף בעור היכן שהמרפקים או האצבעות שלכם יגעו. המושבים בדגם שקיבלתי הם מבד משולב עור והם מפתיעים לטובה בנוחות שלהם ובתמיכה בצידי המושב. גם המושבים מאחור מצטיינים בנוחות היחסית שלהם ויארחו גם את הגבוהים מביניכם ללא בעיה. שני מושבי בטיחות ובכורה בת 11 התלוננו על צפיפות. במרכז הקונסולה יש את מסך המולטימדיה בגודל ״10.25, דובר עברית ובאיכות גבוהה, תומך כמובן Apple CarPlay ו-Android Auto באמצעות שקע USB מלפנים. מתחתיו, בדיוק לפי הספר: כפתורים פיזיים לשליטה על פיצ׳רים מרכזיים ועל בקרת האקלים. מערכת השמע מקבלת ציון עובר, בעיקר בגלל חיפוי הרמקולים בעיצוב מעניין. רשימת האבזור כוללת גם בלם יחד חשמלי ו-Auto Hold, שישה רמקולים, מראות צד חשמליות מתקפלות, תאורת LED פנימית ועוד.

ו… הגענו למנוע. גם פה, המשפט ״עושה את העבודה״ יעשה את העבודה. אבל יותר בקטע של נגר. כאמור, מנוע הבנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטרים מפיק 149 כ״ס והוא שודך לתיבת 8 הילוכים רציפה שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. על משקל של 1,337 ק״ג זה מספיק בהחלט ובשום שלב לא הרגשתי שחסר לו כוח. יש לו גם שלושה מצבי נהיגה: Normal, Smart, Sport, כשהאחרון נותן תחושה ספורטיבית משהו בעיקר בגלל שהתיבה הופכת לאגרסיבית יותר. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד של 9.6 שניות.

ב-300 ומשהו ק״מ שיצא לי לעשות איתו, הוא עמד בגבורה בכל המבחנים שהצבתי מולו. זה לא שטיפסנו את מעלה עשוש, מקסימום נגיעות כורכר רכות. המתלים שלו מכוילים בצורה פשוט מצוינת ובשילוב המושבים הנוחים לא תתלוננו על כאבי גב. אתם בהחלט יכולים לצאת איתו לעקיפות, רק אל תעשו את זה בזמן שמתנגן שיר שאתם אוהבים. התנהגות הכביש שלו טובה, רק קחו בחשבון שהוא לא ממש אוהב שמאתגרים אותו בפניות.

מלבד בקרת שיוט שתהיה גם אדפטיבית, בקיה סלטוס יש את כל מערכות הבטיחות שצפוי לקבל ברמת המחיר הזאת: בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב, התרעה מפני התנגשות מפנים, התרעה מפני עירנות נהג וירידית לחץ אוויר בצמיגים ועוד… אגב, כל מערכות הבטיחות מגיעות כסטנדרט בשתי רמות הגימור וכאן מגיעה מילה טובה לקיה.

שורה תחתונה: ☆★★★★

הקיה סלטוס צפוי להיות להיט בדיוק כמו האחים שלו והוא נמצא בקטגוריה הנכונה שרק הולכת וצומחת. נכון, הוא לא מושלם והוא לא מספק את חוויית הנהיגה האולטימטיבית. גם היעדר יחידת הנעה היברידית/חשמלית/נטענה נזקפת לחובתו. אבל בתמורה ל-140,900 ש״ח ברמת אבזור EX או 133,900 ש״ח ברמת אבזור Urban , אתם מקבלים SUV קומפקטי, מאובזר ומעוצב מאוד, שבצבע הנכון גם יסובב ראשים.

לסקירה מלאה של הקיה סלטוס, לחצו כאן.

תמונות: קיה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו