חדש בישראל: קיה סלטוס SUV קומפקטי שמפתיע לטובה במידות שלו
loader image

קיה משלימה סדרה ומשיקה את הסלטוס, SUV קומפקטי חדש

קריאה

הרווח כולו שלכם

למרות משבר הקורונה ושלל נזקיו הכלכליים, אחד מכל חמישה רכבי פנאי שעלו על כבישי ישראל בשנת 2020 המקוללת, היה של קיה, כשהנירו מוביל כרכב הפנאי הנמכר בישראל. אז עם הנתון הזה חשבו לעצמם בטלקאר מה עוד אפשר לעשות, ומישהו חכם ככל הנראה אמר: ״יש לי! נביא עוד SUV!״ וקיבל העלאה. אגב, למי שלא יודע: משמעות המילה סלטוס היא ״המכירות יטוסו״. סתם, נו.

אז עכשיו, משלימה סדרה בכל הקשור לסגמנט ה-SUV הפופולארי ומשיקה בישראל את הסלטוס, ג׳יפון קומפקטי, בן הדוד של היונדאי קונה, שתופס את מקומו סביב השולחן של המותג שהישראלים אוהבים כל כך, לצד הסטוניק, ה-Xceed, הנירו והספורטאז׳ הפופולארית, מלכת המכירות הישראלית בדימוס. עם תג מחיר החל מ-133,900 ש״ח, לסלטוס צפוי קרב לא פשוט מול סקודה קאמיק (שמתומחר כרגע ב-124,990 ש״ח), פיג׳ו 2008, יונדאי קונה, מאזדה CX30 וטויוטה CHR.

״מעניין אם נותנים פה דוחות״

מידות

הסלטוס קצת יותר גדול מהמתחרה העיקרי שלו, הסקודה קאמיק ומתהדר בנתונים שמאוד קרובים דווקא לספורטאז׳ ולקשקאי שנמצאים קטגוריה אחת מעל: 4.37 מ׳ אורך, 1.60 מ׳ גובה ו-1.80 מ׳ של רוחב. שימו לב לבסיס הגלגלים שלו שעומד על 2.63 מ׳, בסה״כ 4 ס״מ יותר מהאחות הגדולה, הספורטאז׳. בעברית פשוטה זה אומר ששני מבוגרים ירגישו בסדר מאחור, אבל שני מושבי בטיחות יהפכו את המושב האמצעי לדי צפוף עבור הנוסע השלישי. תא המטען שלו מפתיע לטובה עם 433 ליטרים שהמשפחה הקטנה שלכם תצטרך לטיול קצר בסופ״ש, והמספר הזה די מפתיע אם לוקחים בחשבון שלבן הדוד שלו מיונדאי, הקונה, יש בתא המטען כ-361 ליטרים. מה ששלו שלו.

״שוב הגעתי ראשון לבית ספר״

מנוע

הסלטוס תשווק בישראל בשלב זה עם מנוע אחד בלבד, 2 ליטרים בנזין 4 צילינדרים בהספק 149 כ״ס, ששודך בחתונה קוריאנית לתיבה רציפה ומפיק מומנט מירבי של 18.3 קג״מ. אם ממש תמהרו, הסלטוס תביא אתכם מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 9.6 שנ׳ עד למהירות מקסימלית של 190 קמ״ש (הצהרת יצרן). בנוסף, תוכלו לבחור בין שלושה מצבי נהיגה, Normal, Smart ו-Sport המשפיעים על התנהגות המנוע ותיבת ההילוכים.

מבחינת עיצוב, הוא מדגמן מראה נכון, עכשווי ומאצ׳ואי משהו. לי הוא קצת מזכיר את הדור הנוכחי של הסנטה פה, אבל זה בטח בגלל הגנים, כי הכל עובר במשפחה. בחזית אפשר למצוא שני פסי ניקל מחמיאים ומחוספסים משהו, ומאחור פס ניקל נוסף לרוחב תא המטען.

מבפנים, איכות החומרים היא קלאסית של קיה: עושה את העבודה. פלסטיק והרבה, איפה שצריך – רך ונעים למגע, פתח למזגן מאחור, מפתח חכם עם הנעה מרחוק, מושבי עור כאופציה, צג תומך Android Auto ו-Apple Carplay בגודל של 10 אינץ׳ בדגם המאובזר ו-8 אינץ׳ בדגמים של ציי הליסינג. גם הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות מפתחי מיזוג (ללא שליטה נפרדת בטמפרטורה) ושלושה שקעי USB יספיקו בהחלט לכל המסכים של הילדים.

בטיחות

רשימת הבטיחות ארוכה ובהחלט עונה על השקט שמחפשים תחת הסעיף הזה: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטח מת כולל מאחור, זיהוי הולכי רגל ושמירה אקטיבית על הנתיב. בנוסף, בקיה התקינו מערכת המתריעה במידה ושכחתם מישהו במושבים מאחור, הנדרכת במידה ואחת הדלתות האחוריות נפתחה ונסגרה. את המערכת פגשתי לראשונה בדגמים של שברולט.

לסיכום

כרכב הנושא את הלוגו של קיה בחזית, הסלטוס כבר מגיע לזירה בעמדת יתרון. התחרות האמיתית תהיה מול שני מותגים שישראלים אוהבים כמעט באותה מידה הסקודה קאמיק והיונדאי קונה. סעו בזהירות.

״בסוף הצלחתי להכניס את התיק״

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו