תיראו מופתעים: לוסיד אייר, רכב השנה 2022 של מגזין הרכב Motor Trend
loader image

תיראו מופתעים: לוסיד אייר, רכב השנה 2022 של מגזין הרכב MotorTrend 🏆

קריאה
🌎 חדשות רכב > רכב השנה 2022 של מגזין הרכב MotorTrend: לוסיד אייר🏆

רגע של נחת

בשורה לא פשוטה לחובבי טסלה ומעריצי אילון מאסק 😉 לוסיד אייר (Lucid Air), מכונית העל החשמלית מסיליקון ואלי שמיוצרת באריזונה, זוכה באחד הפרסים הנחשבים ביותר בתעשיית הרכב האמריקאית, עם בחירתה למכונית השנה מטעם מגזין MotorTrend.

לוסיד אייר
לוסיד אייר

לוסיד אייר זכתה בתואר היוקרתי תוך שהיא משאירה מאחור 23 מתחרות, ביניהן גם את הפייבוריטית לזכייה, מרצדס S-Class החדשה, ואת אחותה החשמלית מרצדס EQS שהושקה אתמול בישראל, ומתחרה נוספת ומרשימה לא פחות מגרמניה: פורשה טייקאן. כדי להבין עד כמה ההישג הזה מרשים, צריך להזכיר שמדובר במכונית הראשונה אי פעם של המותג הצעיר יחסית, שנמצא ממש בתחילת הליך המסירות ללקוחותיו הראשונים.

צוות השופטים של MotorTrend בדק רשימה ארוכה של רכבים בכמה פרמטרים: 1. יעילות 2. תמורה לכסף 3. עיצוב פורץ דרך 4. מצויינות הנדסית 5. בטיחות 6. ביצועים.

עם נתונים שמשאירים אבק לכל המתחרות, אפילו למרצדס EQS וגם לטסלה מודל S כמו טווח ריאלי של 830 ק״מ לפי תקן EPA האמריקאי (ולא תקן WLTP רחוק בממוצע ב-20% מהטווח בפועל) ולמעלה מ-1,100 כ״ס, הבחירה של לוסיד אייר לא התקבלה כהפתעה. אגב, את כל טכנולוגיית ההנעה החשמלית פיתחה לוסיד בעצמה אינהאוס. אה, ו-0 ל-100? פחות מ-2.5 שניות בגרסת הקצה.

לוסיד אייר
לוסיד אייר

גם העיצוב המתקדם ומקדם הגרר הנמוך בעולם שעומד על 0.200Cd השיגו לה ציון גבוה בקטגוריות הרלוונטיות, לצד מערכות בטיחות וטכנולוגיות הכוללות לא פחות מ-32 חיישנים: 14 מצלמות, 12 חיישנים אולטראסונים, לא פחות מחמישה רדארים וחיישן Lidar אחד כחלק ממערכת לקראת נהיגה אוטונומית רמה 3.

לוסיד אייר מחזיקה בשיא נוסף של מהירות טעינה עם אפשרות לקבל כ-480 ק״מ בתוך 20 דקות בלבד באמצעות טעינה אולטרה מהירה בהספק של 350 קילוואט וטכנולוגיה התומכת במתח של 900 וולט.

העיצוב הפנימי והחיצוני של הלוסיד אייר גם כן השאיר חותם אצל השופטים של MotorTrend. העיצוב הקלאסי והנקי עם החזית האטומה ותאורת הלד הצרה מלפנים עושה את שלו, כמו גם צמד ״הגומות״ על מכסה המנוע. בתוך תא הנוסעים פוגשים מיד צמד מסכים, האחד עבור לוח המחוונים שדומה יותר לזה שראינו בקאדילק ליריק, ואחד נוסף במרכז הקונסולה עבור המולטימדיה. בכלל, נראה שהעיצוב של הלוסיד אייר הוא הכלאה בין היוקרה של מרצדס, למרות שהוא עדיין לא שם מבחינת איכות חומרים, למינימליזם של טסלה. נראה שהם פיצחו את זה.

לוסיד אייר
לוסיד אייר

לוסיד אייר משווקת בארצות הברית בארבע גרסאות:

גרסהמחיר בארה״ב
לוסיד אייר Pure$69,900
לוסיד אייר Touring$95,000
לוסיד אייר Grand Touring$139,000
לוסיד אייר Dream Edition$169,000

כל המחירים הם לפני תוספות, כן? 🤪

גם בכל הקשור למסירות, בלוסיד אייר החליטו לעשות Disruption, ואלו מתבצעות ב״אירועי מסירה״ קבוצתיים שבו הלקוחות מקבלים כמובן הסבר על הרכב, אבל גם יכולים להכיר אחד את השני וע״י כך בלוסיד לא רק מוכרים מכוניות, אלא גם מטפחים קהילה נאמנה של שגרירי מותג על טהרת ה-Early Adopters.

אם אתם קצת ביישנים ולא אוהבים להתמנגל, זה בסדר גמור, תוכלו לקבל את הלוסיד אייר שלכם עם משלוח עד הבית.

לוסיד אייר עד הבית

אז איך זה מרגיש לנהוג במכונית השנה 2022? קבלו סקירה 👇

לוסיד אייר – נהיגה ראשונה

תמונות: לוסיד

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו