חדש בישראל: וולוו XC40 בגרסה 100% חשמלית⚡ ועוזרת אישית של גוגל
loader image

חדש בישראל: וולוו XC40 בגרסה 100% חשמלית⚡ ועוזרת אישית של גוגל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > וולוו XC40 Recharge בגרסה 100% חשמלית ועוזרת אישית של גוגל

גוגל דרייב

קבוצת מאיר המייבאת לישראל את מותגי וולוו והונדה, השיקה היום את וולוו XC40 Recharge, הרכב ה-100% החשמלי הראשון שלה אי פעם והראשון של המותג וולוו, כשמלבד ההנעה החשמלית הוא מציע חוויית משתמש חדשה באמצעות העוזרת האישית של גוגל שהותקנו בו. פרטים בהמשך. במקביל אליו, ימשיך השיווק של וולוו XC40 Recharge PHEV בגרסה ההיברידית נטענת.

וולוו XC40 החשמלי מגיע אלינו לאחר לאחר שבאוקטובר האחרון נכנס לייצור סדרתי במפעל וולוו שבגנט, בלגיה. בחו״ל אגב, הוא משווק תחת השם XC40 Recharge P8, ובישראל בחרה היבואנית לקרוא לו פשוט XC40 Recharge Pure Electric. בשלב זה הוא ישווק בארץ ברמת אבזור אחת בלבד, אך מאובזרת מאוד.

וולבו XC40 חשמלי
וולבו XC40 חשמלי

עיצוב ואבזור

העיצוב החיצוני זהה כמעט לחלוטין לגרסת הבנזין וגרסת ה-PHEV הפופולארית, מלבד גריל אטום בחזית, פגוש אחורי ללא יציאות מפלטים וחישוקים בעיצוב אווירודינאמי ו״ידידותי״ יותר לרכבים חשמליים. אגב, מקדם הגרר שלו עומד על 0.28 Cd, זהה למתחרה הישיר שלו, מרצדס EQA.

וולוו XC40 החשמלי מציג מידות של 442.5 ס״מ באורך, 186.3 ס״מ ברוחב, 270.2 ס״מ בבסיס הגלגלים ו-164.7 ס״מ בגובה. מרווח הגחון עומד על 17.6 ס״מ. נפח תא המטען הצטמק מ-452 ל-419 ליטרים, אבל את הליטרים הללו תקבלו חזרה בתא המטען מלפנים עם יכולת אחסון של 31 ליטרים.

תא הנוסעים נותר גם כן זהה, עם חומרים איכותיים, מושבי עור, שקעי USB type C לטעינה ועוד. אבל העדכון הדרמטי האמיתי, מלבד מערכת ההנעה, נמצא בתוך מסך המולטימדיה בגודל ״9. המערכת החדשה שמבוססת כולה על אנדרואיד ופותחה בשיתוף פעולה עם גוגל, כוללת את הגוגל אסיסטנט, העוזרת האישית של גוגל ובת הדודה של אלקסה מכוכב הלכת אמזון. אגב, אם אין לכם גוגל אסיסטנט בבית – ממליץ בחום.

וולבו XC40 חשמלי
וולבו XC40 חשמלי

הגוגל אסיסטנט (או בעברית צחה – העוזרת האישית של גוגל) מאפשרת להפעיל פיצ׳רים ברכב עצמו לצד כל מה שהיא יודעת לעשות מחוץ לרכב.

למרות שבשלב זה מערכת המולטימדיה לא תומכת ב-Waze, עדיין אפשר לנווט באמצעות בת הדודה שלה, גוגל מפות, על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ״12.3 כולל עדכוני תנועה (שמגיעים מ-Waze). המערכת החדשה גם מאפשרת הורדת אפליקציות מהחנות של גוגל.

חידוש משמעותי נוסף הוא בכך שהוולוו XC40 בגרסה החשמלית יתמוך בעדכוני תוכנה OTA, ובכך יהפוך מותג הרכב השני בלבד בישראל שעושה כך, אחרי טסלה כמובן. הנה, תרשמו שפרגנתי לטסלה.

וולבו XC40 חשמלי
ניווט על גבי לוח המחוונים באמצעות גוגל מפות

מנוע, טווח וסוללה

הטווח המוצהר לפי תקן WLTP עומד על ״למעלה מ-400 ק״מ״, אך בפועל, במבחנים שנערכו לו בחו״ל, הנתון הזה עומד סביב 330-340 ק״מ בנסיעה נורמלית עם מזגן. 4.9 שניות לוקח לו להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש, באמצעות צמד מנועים המפיקים יחד 408 כ״ס ו-67 קג״מ, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש (מוגבלת אלקטרונית).

וולוו XC40 החשמלי מבוסס על הפלטפורמה של XC40 הרגילה שמראש תוכננה כדי לארח סוללה ויחידת הנעה חשמלית, כולל כלוב מיוחד להגנה על הסוללה בזמן תאונה. ואם כבר סוללה, אז ברצפת הרכב מותקנת סוללת ליתיום יון בקיבולת 78 קוט״ש המנצלת בפועל 75 קוט״ש, והיא מקוררת באמצעות נוזל.

וולוו XC40 החשמלי תומך בטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 150 קילוואט, המאפשרת על הנייר להטעין מ-10 ל-80 אחוז סוללה בתוך קצת יותר מ-30 דקות. אל תשכחו שהנתון הזה הוא ״סטרילי״ ובימים חמים המספר הזה יורד. מניסיון. טעינת ה-AC הביתית אורכת קצת יותר מ-8 שעות.

וולבו XC40 חשמלי
וולבו XC40 חשמלי

בטיחות

באופן קצת אירוני, וולוו XC40 החשמלי זכה לציון בטיחות 7 ״בלבד״, מטעם משרד התחבורה, בגלל היעדר התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי. מלבד זה, יש לו את כל מערכת הבטיחות הסטנדרטיות ואף מעבר, כמו גם שלדה עדכנית וקשיחה יותר, שתוכננה לספוג בצורה טובה יותר את האנרגיה בזמן תאונה. בין מערכות הבטיחות אפשר למצוא בלימה אוטונומית, כרית הגנה לברכי הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור רכב הנמצא בשטח המת, זיהוי תמרורים ועוד.

צ׳ק אאוט

וולוו XC40 החשמלי מציג גרסה עדכנית ומתבקשת לרכב שהפך לאחד הפופולאריים בסגמנט ה-Luxury Subcompact SUV, עם כמעט 2,000 מסירות. גם היבואן מבין שהמתחרה הישירה שלו, מרצדס EQA המגיעה עם תג מחיר זהה, תהיה זאת שתתן לו פייט רציני. בנוסף, ממש בקרוב צפויים להגיע לכאן אאודי Q4 e-tron, וג'נסיס GV60 ו-BMW iX1 שצפויות להיחשף בסוף השנה ולהגיע אלינו במהלך 2022. לצד אלה יש גם את לקסוס UX300e החשמלית, שכחצי שנה לאחר שהושקה מחירה נחתך ב-35,000 ש״ח ומתחיל כעת מ-227,900 ש״ח.

גרסהמחיר
וולוו XC40 Recharge Pure Electric299,900 ₪

המחירים כוללים עמדת טעינה, ואם יש לכם כבר אחת בבית, אז בוולוו יתנו לכם זיכוי קטן.

בדומה למה שכלמוביל מציעה ללקוחות ג'נסיס, גם במאיר מציעים לרוכשי וולוו XC40 החשמלי חבילת אחזקה במחיר של 4,200 ש״ח לתקופה של 3 שנים, הכוללת טיפולים בהתאם להמלצת היצרן (שנתיים או 30,000 ק״מ) והחלפת מגבים, רפידות וצלחות כתוצאה מבלאי ועל פי הצורך, בהתאם לשימוש ברכב. קחו בחשבון שברכב חשמלי הרפידות מחזיקות מעמד הרבה יותר מברכב רגיל, אבל הצמיגים דווקא פחות בגלל המשקל של הרכב. חבילת האחזקה כוללת גם איש קשר אישי במרכז השירות, מוקד 24/7, שינוע הלוך וחזור לצורך טיפול (ברדיוס של עד 25 ק״מ ממרכז השירות), רכב חליפי ועדכוני גרסה (למרות שכאמור הוא תומך בעדכוני OTA).

להורדת מפרט טכני
וולבו XC40 חשמלי
וולבו XC40 חשמלי

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו