קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את פיג׳ו 208 החדשה, גם בגרסה 100% חשמלית
loader image

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את פיג׳ו 208 החדשה, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית

קריאה

הנאה כפולה

מכירים את זה שבתחרויות יופי יש כאלה שנראות ממש טוב וגם רוצות לשמור על כדור הארץ? אז זה בגדול הסיפור של צמד דגמי הפיג׳ו 208 החדשות שקבוצת לובינסקי השיקה היום בישראל. מדובר בהשקה ראשונה בו זמנית בישראל של דגם עם מנוע בעירה פנימית וגם דגם 100% חשמלי המונע באמצעות סוללה (BEV). צמד הדוגמניות הצרפתיות נכנסות לנעליים גדולות מאוד של מורשת מפוארת ופופולארית בקרב הישראלים, שהחלה עם השיווק של ה-205 המיתולוגית שמכרה בישראל כ-30 אלף יחידות, והמשיכה עם ה-207 והדור הקודם של ה-208. ה-e-208 החדשה מגדילה את היצע הדגמים החשמליים ומצטרפת ל-e-2008 החשמלית וה-3008 היברידית נטענת (Plug In Hybrid) שכבר משווקות בישראל.

המעצבים של פיג׳ו הצליחו לשמור על המאפיינים של הדורות הקודמים במקביל למראה צעיר ועכשווי. ניבי ה-LED בחזית הרכב גונבים את ההצגה וממשיכים אל צמד פנסי ה-LED בחזית. גם מאחור לא שכחו איפה אלוהים נמצא, ואם מקדימה הם קיבלו השראה מהניבים של מלך החיות, אז מאחור המעצבים עשו שימוש בטפרים שלו, להשלמת המראה הקשוח. פיג׳ו מצטרפת ליצרניות נוספות כמו אאודי ו-BMW, שמבינות שאפשר וכדאי לנצל את טכנולוגיית ה-LED כדי לקבל נקודות על חדשנות ועיצוב. הגרסה החשמלית של ה-208 זהה לחלוטין לדגמי הבנזין, מלבד היעדר מפלט, סמלי e-208 במקומות הנכונים ולוגו פיג׳ו בחזית בגוון שונה, תלוי מאיזו זווית מסתכלים עליו.

המידות של שתי הגרסאות 4055 מ״מ אורך, 1745 מ״מ רוחב, 1435 מ״מ גובה ובסיס גלגלים של 2540 מ״מ. עליה על המשקל עוצרת את המחוג על 1,233 ק״ג בדגמי הבנזין ו-1,530 ק״ג בדגם החשמלי.

לראשונה בשושלת: גרסה 100% חשמלית

נתחיל בגרסה החשמלית. ה-e-208 תשווק בישראל ברמת גימור אחת ודי מפנקת, Premium S, הכוללת בין השאר את מערכת ה-iCockpit 3D, לוח השעונים הדיגיטלי והמרשים בגודל ״10, צג מולטימדיה בעברית עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, כניסה והנעה ללא מפתח (keyless מלא), טעינה אלחוטית לסלולארי, שני שקעי USB לטעינה מאחור, שקע USB ושקע USB Type C מלפנים, מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, חישוקי ״16, חלונות כהים מאחור, מושבים המשלבים בד ודמוי עור, משענת יד בין המושבים ועוד. רשימת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במהירות של עד 140 קמ״ש, מצלמת רוורס ברדיוס של 180 מעלות ומבט על וירטואלי, זיהוי הולכי רגל (במהירות של עד 60 קמ״ש), התרעה מפני התנגשות מלפנים, התרעה בפני עייפות נהג, זיהוי דו-גלגלי כולל התרעה ובלימה, מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב, זיהוי תמרורים, הפעלה אוטומטית של תאורת הרכב והמגבים.

מעבר לשקט ולחסכון, הפיג׳ו e-208 מבטיחה גם ביצועים מרשימים ביחס לקטגוריה. זינוק מעמידה ל-100 קמ״ש ייקח לה כ-8.1 שנ׳ בלבד בזכות מומנט מיידי של כ-26.5 קג״מ ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ״ס, עד למהירות מקסימלית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ״ש. נהיגה בדוושה אחת לא אפשרית לחלוטין, אבל הסטת בורר מצבי הנהיגה למצב B, תגביר משמעותית את בלימת הטעינה (Regenerative Braking) הממלאת את הסוללה כשמורידים את הרגל מדוושת הגז. או דוושת החשמל במקרה הזה…

בפיג׳ו טוענים לטווח בין טעינות של כ-339 ק״מ לפי תקן WLTP, הודות לסוללה בקיבולת 50kWh המנצלת בפועל כ-45kWh. מבחנים וסקירות בחו״ל מצביעים על טווח ריאלי של כ-275-300 ק״מ (תלוי כמובן בסגנון נהיגה ומזג אוויר), שזה מספיק בהחלט לרכב בשימוש יומיומי, כי 90% מאיתנו נוהגים פחות מ-100 ק״מ ביום. הפיג׳ו e-208 תומכת בטעינת DC מהירה בהספק של עד 100kW (מהירות טעינה של 420 ק״מ בשעה) וזה אומר כ-220 ק״מ בתוך כ-30 דקות בלבד. מטען Wall Box ביתי חד פאזי AC בהספק של 7.4kW יטעין לכם את הסוללה במלואה בתוך כ-7.5 שעות ואם יש לכם חיבור תלת פאזי, אז מטען AC בהספק של כ-11kW יגלח מהנתון הזה שעתיים וחצי שלמות. ״כבל סבתא״ המחובר לשקע חד פאזי ביתי ומתמודד פחות בהצלחה עם שינויי זרם והתחממות, יביא את הסוללה שלכם מ-0 ל-100 אחוז בתוך כ-16 שעות.

גרסאות הבנזין

חובבי תחנות הדלק מביניכם יוכלו לבחור בין שתי רמות גימור מאובזרות במיוחד: Premium S ו-GT-Line. גרסת ה-Premium S כוללת את כל מה שמצוין למעלה בדגם החשמלי וגרסת GT-Line המפוארת מוסיפה חישוקי ״17, גג ומראות בגימור שחור מבריק, פנסי Full Led המונעים את סינוור הרכב מלפנים, מושבים עם לוק ספורטיבי, דוושות אלומיניום, מפלטים בגימור כרום, חיישני חניה קדמיים, הגה קטום וגג שמש בתוספת של 3,000 ש״ח. בגזרת הבטיחות תקבלו גם התראה מפני רכב בשטח מת הכוללת תיקוני היגוי ואור גבוה אוטומטי ועוד… בהמשך ישווקו בארץ גרסאות ברמות גימור נמוכות וזולות יותר, המיועדות גם לשוק הליסינג.

מתחת למכסה מלפנים מסתתר מנוע ה-PureTech עטור הפרסים של קונצרן PSA שאפשר למצוא בין השאר באופל קורסה החדשה ובפיג׳ו 2008. מדובר במנוע בנזין 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטרים בהספק של 130 כ״ס ומומנט מירבי של 23.4 ק״מ כבר ב-1,750 סל״ד. הוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומזנק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.7 שנ׳, עד למהירות מקסימלית של 208 קמ״ש.

צ׳ק אאוט

הפיג׳ו e-208 החשמלית תשווק במחיר התחלתי של 152,990 ש״ח עם מטען פנימי חד פאזי 7.4kWh ו-155,990 ש״ח עם מטען פנימי תלת פאזי 11kWh, הפרש של כ-34,000 ש״ח ביחס לגרסת הכניסה עם מנוע הבנזין. זה לא מעט, אבל בלובינסקי טוענים שאם משקללים עלויות אחזקה (1,905 ש״ח ל-4 שנים לפי חישוב של כ-60,000 ק״מ, לא כולל ביטוח), צריכת אנרגיה (עלות קוט״ש מול ליטר בנזין) ואגרת רישוי (541 ש״ח מול 1,529 ש״ח בדגמי הבנזין), אתם אמורים לחסוך משהו כמו 22,000 ש״ח בתקופה של שלוש שנים. את ירידת הערך שמתי בצד כרגע, כן?

גרסאות הבנזין מתחילות ב-118,990 ש״ח לגרסת Premium S ו-124,990 ש״ח לגרסת GT-Line. כל שלושת הגרסאות, הבנזין והחשמלית, מגיעות עם אחריות יצרן מלאה לתקופה של שלוש שנים או 100,00 ק״מ. בגרסה החשמלית תקבלו אחריות על הסוללה לתקופה של 8 שנים או 160,000 ק״מ.

לסיכום

הפיג׳ו 208 וה-e-208 נכנסות לנעליים גדולות מאוד, אבל הן לא משאירות אפילו סנטימטר אחד פנוי. בפיג׳ו הצליחו לשמור על הנוסחא המנצחת של שיק צרפתי באריזה קומפקטית, ודחסו לתוכה את כל הטכנולוגיה והבטיחות כדי שתוכל לתת פייט למתחרות בסגמנט B. ההנעה החשמלית מביאה בשורה אמיתית למי שמבינים שלא מדובר בעתיד, אלא בהווה.

צילומים: רונן טופלברג + פיג׳ו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *