לראשונה בגרסה 100% חשמלית: אופל קורסה החדשה בישראל
loader image

לראשונה בישראל: אופל קורסה החשמלית

קריאה

מגיעה עם הרבה פלוסים

אופל קורסה החשמלית, האחות התאומה מגרמניה של הפיג׳ו 208 החשמלית שהושקה לאחרונה בישראל, עושה עלייה תחת השם CORSA-e. היא מצטרפת לאופל קורסה בגרסת הבנזין שהושקה גם כן השנה. זה הדור השישי של הקורסה, אך למעשה הפעם הראשונה שהיא משווקת בגרסה 100% חשמלית. היא זהה לגרסת הבנזין מלבד חישוקי ״17 בעיצוב שונה כדי לחסוך בחשמל, סמל e ליד השם Corsa בחלק האחורי ובדלתות האחוריות, היעדר מפלטים מזהמים, גריל קדמי שונה וגג זכוכית פנורמי בצבע שחור.

האופל קורסה החשמלית חולקת את פלטפורמת e-CMP, עליה מבוססת כאמור הפיג׳ו e-208, פיג׳ו e-2008 ו-DS 3 Crossback E-Tense. בסיס הגלגלים שלה עומד על 254 ס״מ, היא מסתיימת לאחר 405 ס״מ באורך ו-174.5 ס״מ ברוחב ו-143 ס״מ מהרצפה עד הגג. בתא המטען ימתינו לכם 267 ליטרים או 1,076 ליטרים כשהספסל האחורי מקופל.

תא הנוסעים די סטנדרטי לקטגוריה ולמתחרות, למרות מאמץ לגוון עם שחור מבריק סביב ידית ההילוכים וצג המולטימדיה, הפלסטיק די שולט. מושבים משולבים בד ודמוי עור והגה חצי קטום מעניקים תחושה ספורטיבית.

מנוע וסוללה

ברצפת הרכב של האופל קורסה החשמלית הותקנה סוללה בקיבולת 50kWh עם קירור נוזלי המזינה מנוע חשמלי בהספק של 136 ומומנט מיידי של 26.5 קג״מ. נתון התאוצה עומד על 8.1 שנ׳ בלבד, בדיוק כמו אחותה הצרפתייה. תוכלו לבחור בין שלושה מצבי נהיגה: ECO השומר על הסוללה על חשבון הביצועים, Sport שמעלה חיוך על הפנים אבל מגביר משמעותית את צריכת החשמל מהסוללה ו-Normal שככל הנראה ישמש אתכם בשוטף ומשלב בין ביצועים לצריכה אופטימלית.

היה מנוע?

בניגוד ל-e-208, האופל קורסה החשמלית תשווק בישראל עם מטען פנימי חד פאזי בלבד בהספק של 7.4kW. היא יכולה לקבל טעינת DC מהירה עד 100kW באמצעות תקע CCS הנמצא בחלק השמאלי האחורי של הרכב. לפי תקן WLTP היא מבטיחה 335 ק״מ בין טעינות, אבל מבחנים בעולם האמיתי מצביעים על כך שהמספר הקרוב יותר למציאות עומד על 285 ק״מ שיספיקו ל-99% מהצרכים והשימושים שלכם. זמני טעינה? פתחו שעונים: האופל קורסה החשמלית תטעין מ-0 ל-100 אחוז סוללה בתוך 15 שעות משקע ביתי, חמש שעות ממטען ביתי (Wall Box) בהספק של 11kW, ו-80% סוללה או כ-220 ק״מ בתוך כחצי שעה בלבד.

אבזור ובטיחות

האופל קורסה החשמלית תשווק בישראל ברמת גימור אחת בלבד, Elegance והיא תכלול בין השאר חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי LED, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח שעונים דיגיטלי עם מסך בגודל ״7, צג מולטימדיה בגודל ״10 התומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, חלונות כהים מאחור, חיבורי USB לנוסעים במושב האחורי, גג זכוכית פנורמי עם הצללה, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

מפרט הבטיחות כולל התרעה מפני התנגשות מלפנים, התרעה מפני עייפות נהג, בלימה אוטונומית (5-140 קמ״ש) כולל דו גלגלי, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני רכב בשטח מת, זיהוי תמרורים ועוד.

צ׳ק אאוט

האופל קורסה החשמלית מציגה תג מחיר של 147,990 ש״ח, כ-12,000 ש״ח פחות מהמתחרה הישירה שלה, הניסאן ליף, אך יקרה בכ-18,000 ש״ח לעומת הרנו זואי הקטנה ממנה. אבל, בניגוד לשתיים הללו, עם ישראל שומר חסד נעורים לקורסה עוד מהדורות שקדמו לגרסה החשמלית. בתמורה למחיר הזה תקבלו 4 שנים או 120,000 ק״מ של אחריות מלאה וגם 8 שנים או 160,000 ק״מ של אחריות על הסוללה. כדי להפוך את העסקה לאטרקטיבית יותר, בלובינסקי מציעים מסלול מימוני של 109,990 ש״ח בתוספת הלוואה ע״ס 38,000 ש״ח ללא ריבית והצמדה לתקופה של 4 שנים ותשלום חודשי של 792 ש״ח. חשוב להזכיר שעלויות האחזקה של רכב חשמלי הן משמעותית זולות יותר מאלו של גרסאות הבנזין, בראשן אגרת רישוי שנתית בגובה 541 ש״ח בלבד.

תמונות: אופל, רונן טופלברג

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו