מבחן דרכים: פיג׳ו e-208 הסופר מיני החשמלית הראשונה של פיג׳ו
loader image

חוות דעת: פיג׳ו e-208 הסופר מיני החשמלית

קריאה

הילדה הכי יפה בגן

יש אנשים שחושבים שלהתנצל זאת חולשה. אני חושב הפוך. כשראיתי את הפיג׳ו e-208 שהושקה בעולם לראשונה במרץ 2019 בתערוכת ג׳נבה, חשבתי שהיא סתם יפה. זאת אומרת, יפה מאוד אפילו, אולי הכי יפה שראיתי במהלך 2020, וראיתי. אך לאחר שביליתי סופ״ש שלם עם גרסת ה-Premium S, הבנתי שטעיתי והנה אני מתנצל. הגרסה החשמלית של הדור השני של ה-208, או בשמה הרשמי שמבדיל אותה מגרסת הבנזין, פיג׳ו e-208, זהה לחלוטין לאחותה עם מנוע הבעירה הפנימית, מלבד שינוי קל בגריל הקדמי, היעדר מפלטים וסמלים עם האות e בקורה C, המרמזים שמדובר ברכב חשמלי.

ביציאה מהמרכז של קבוצת לובינסקי בראשון לציון, הסוללה של רכב ההדגמה היתה טעונה במלואה והראתה 330 ק״מ. כמובן שמדובר בחישוב המתבסס על מי שנהגו בה לפניי, לפני קיזוז של מזגן, טעינת הסלולארי, אורות ופלייליסט המבחן הקבוע שלי בספוטיפיי. לאחר הפעלת כל אלה, כבר ירדו להם כמה קילומטרים, ועדיין לא יצאנו לדרך. אין צורך להיות מופתעים, ככה מתנהג רכב חשמלי – על כל דבר קטן משלמים בקילומטרים מהסוללה.

על העיצוב החיצוני של ה-e-208 ואחותה התאומה, אין צורך להרחיב. לטעמי מדובר במכונית הכי יפה שיצאה במהלך 2020, בטח היפה ביותר בקטגוריית הסופר מיני שאליה היא משתייכת. בחזית היא קיבלה תאורת יום די מאופיינת, עם שלושה פסים, וגולשת אל תוך הפגוש הקדמי עם שני ״טפרים״ המזכירים את ניבי האריה. גם מאחור שלישיית פנסי הלד קיבלו טוויסט עיצובי מרענן עם טפרים קטנים יותר וספוילר עם שני צבעים. דוז פואה. או יותר נכון דיס פואה.

הפיצ׳ר שהכי אהבתי בפיג׳ו e-208 החשמלית הוא ה-Walk Away Lock/Unlock שלוקח את הקטע של כניסה והנעה ללא מפתח צעד אחד קדימה מבלי ללחוץ על שום כפתור כדי לפתוח או לנעול את הרכב. התקרבתם? הנעילה שוחררה. התרחקתם? הרכב ננעל. נכון, לא מדובר בפיתוח פורץ דרך וזה נמצא בכמה רכבים נוספים, אבל זאת הפעם הראשונה שאני נתקל בו בסופר מיני. שאפו.

סביבת הנוסעים

השיק הצרפתי ממשיך אל תוך תא הנוסעים. גימור במראה סיבי פחמן על הדשבורד מקצה לקצה נותן תחושה ספורטיבית, ולא סתם. נגיע לזה בהמשך. ממושב הנהג נראה נוף פסטורלי של צג מרהיב בתלת מימד, ה-i-Cockpit 3D בגודל ״10 שדובר עברית צחה ומימינו צג המולטימדיה בגודל ״7, גם כן בעברית מלאה, התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. מערכת הסאונד מקבלת ציון 7.5 וששת הרמקולים שלה עושים את העבודה.

מתחת לצג המולטימדיה יש את כפתור ״הפסנתר״ המפעילים את מפשירי האדים, וגם את המזגן, אבל כמו בכל הדגמים החשובים של פיג׳ו, את הכפתורים החשובים באמת של המזגן, כמו עוצמת המניפה ומד הטמפרטורה, הם הטמיעו בתוך צג המולטימדיה וחבל. ב-e-208 לא חסרים פתחי אכסון. אחד מהם, זה שנמצא מתחת לאותם כפתורי פסנתר, מתחבא מאחורי דלת, ועוצב בגימור של פלסטיק שחור עם מראה יוקרתי הממשיך עד למשענת היד. הוא נועד להחזיק לכם את מסך הסלולארי במהלך הנסיעה. זה פרקטי ונוח אבל לא ממש בטיחותי.

שקע USB רגיל ועוד אחד Type C מלפנים ועוד שני שקעי USB רגילים מאחור יספיקו לכל המסכים שלכם, של הילדים או הנכדים. ההגה הקטום מלמעלה ולמטה החדש של פיג׳ו, שמופיע בדגמים נוספים נמצא גם כאן ואם תורידו אותו למטה (מתכוונן לגובה בלבד) עד הסוף, רק אז תוכלו ליהנות מלוח השעונים המרהיב. מגיעה מילה טובה גם על שימוש בחומרים איכותיים ונעימים היכן שמניחים את הידיים והמרפקים.

כשתתיישבו תגלו שהמושבים המשולבים בד ודמוי עור עם המראה הספורטיבי, מחזיקים אתכם בצורה טובה מאוד, בעיקר בפניות. אם אתם מתחת ל-1.80 מ׳ אז הסיכוי שהראש שלכם יפגוש את התקרה כשתשבו מאחור הוא די קלוש, הודות לבסיס גלגלים של 2,540 מ״מ. מ-311 הליטרים שממתינים לכם בתא המטען תצטרכו לקזז כמה עבור כבלי הטעינה.

יש גם דברים שקצת מבאסים, למרות ש״התרגלנו״ לפשרות הללו בחלק מהרכבים בקטגוריה: מותחני חגורות הבטיחות לא מתכוונים לגובה, מצלמת הרוורס יכלה להיות איכותית יותר ולא משנה מה – אל תחשבו לרגע, אפילו לרגע, לפתוח את הדלת מבלי שהרמתם את בלם היד החשמלי, אחרת תקבלו סירנה דרמטית שתגרום לכם לרוץ ולתפוס מחסה. יש ברכב הזה כ״כ הרבה דברים חכמים, מה כ״כ מסובך להרים את בלם היד כשמעבירים ל-P?

בואו לסיבוב

זוכרים את התחושה הספורטיבית? הפיג׳ו e-208 החשמלית מאיצה בתוך כ-8.1 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, כשהמנוע החשמלי מלפנים מספק 136 כ״ס ומומנט מיידי של 26.5 קג״מ, שמרגישים כמו 35 קג״מ. תאוצות הביניים חלקות וזריזות בשל העובדה שאף גרם אחד של מומנט לא מתבזבז על תמסורת, וזה נותן בטחון בעקיפות. את מצב הסוללה והקילומטרים המחושבים לפי סגנון הנהיגה ניתן לראות בכל רגע על גבי לוח השעונים הדיגיטלי, ואם תסתכלו טוב, תראו שהוא גם מראה אילו תאים בסוללה התרוקנו ואילו עדיין נותרו מלאים וזמינים להמשך הנסיעה. אויש, הפרטים הקטנים הללו!

שלושת מצבי הנהיגה Eco, Normal ו-Sport משפיעים כמובן על תגובת המצערת. אישית התחברתי למצב האחרון באופן לא מפתיע, כי אם כבר רכב חשמלי, אז ליהנות ממנו כמו שצריך, אז גם המשקל הגדול שלו יחסית, כטון וחצי, הופך מנטל לאחד כזה המסייע לחלוקת המשקל ולאחיזת הכביש. ניסיון לנהוג עם דוושה אחת לא ממש צלח, אבל באמצעות העברת ידית ״ההילוכים״ למצג B תקבלו בלימת טעינה עדינה משהו, שתסייע לכם לחסוך בחשמל.

לסיכום

פיג׳ו e-208 צריכה ואפילו חייבת בהחלט להיכנס לסט השיקולים של כל מי שרלוונטי לסגמנט הסופר מיני, ושטווח הקילומטרים שלה או שלו לא עולה על 100 ק״מ ליום, שזה כ-90% מאיתנו. כחבילה, היא מציעה הרבה אדרנלין לצד עיצוב שלא משאיר אף אחד אדיש, אבזור עשיר ואת כל מערכות הבטיחות שנמצאות גם אצל המתחרות. החיסרון הבולט ביותר שלה הוא ה-מ-ח-י-ר. גרסת הכניסה עם מטען חד פאזי מובנה 7.4 קוט״ש תעלה לכם 152,990 ש״ח, כמעט 30,000 ש״ח יותר מגרסת ה-GT Line שמציעה לא פחות אדרנלין, עיצוב ושיק ומחיר השווה לקיה ספורטאז׳ 2.0 URBAN TOP הנמצאת בסגמנט מעליה. אז נכון שלא מדובר בתפוחים לתפוחים ונכון שתחסכו כמה אלפי שקלים בשנה על אגרת רישוי (541 ש״ח בלבד), עלות החשמל אל מול הדלק וטיפולים, אבל עדיין – תמחור אטרקטיבי יותר היה הופך את ה-e-208 לסופר מיני הרבה יותר נחשקת ונגישה למי שכבר מבין את היתרונות שבנהיגה חשמלית. קחו למשל את הרנו זואי, שאמנם מתחרה איתה באותה קטגוריית B, אבל לדעתי בכלל לא בקלאס שלה. הזואי זולה ממנה בלמעלה מ-20,000 ש״ח, אבל מציעה פחות בכל פרמטר, בעיקר בטווח. מתחרה נוספת היא האופל קורסה החדשה שהושקה לאחרונה, ומבוססת גם היא על פלטפורמת eCMP של הפיג׳ו e-208. עבור התאומה מגרמניה תשלמו אמנם 147,990 ש״ח ״בלבד״, אבל תקבלו הרבה פחות שיק צרפתי.

מבחן דרכים: פיג׳ו e-208 חשמלית פיג׳ו 208 חשמלית

תמונות: פיג׳ו

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו