ראשון לשמו: סקודה אניאק 2022 הראשונה הושק בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > סקודה אניאק 2022 הראשונה הושקה בישראל

החשמלית העממית

קצת יותר מ-13 חודשים לאחר שנחשף בעולם, סקודה אניאק 2022 החדש (SKODA ENYAQ iV) מתחיל את דרכו גם בישראל עם מטרה אחת ברורה: להיות אלטרנטיבית ״עממית״ מול דגמי טסלה, יונדאי איוניק 5, קיה EV6 שצפוי לנחות כאן בתחילת 2022 וקיה נירו החשמלית שהושקה לאחרונה.

סקודה אניאק 2022 החדש (והראשון אי פעם) מבוסס על פלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן, עליו מבוססים גם אאודי Q4 e-tron החדש, פולקסווגן ID.4 שבשלב זה לא צפוי להגיע לישראל בייבוא סדיר וגם הקופרה בורן, החשמלית הראשונה של קופרה שנחשפה לאחרונה.

סקודה אניאק 2022 החדש
סקודה אניאק 2022 החדש

עיצוב, מידות ורמות גימור

סקודה אניאק 2022 החדש מציג מידות של 464 אורך, 187 ס״מ רוחב, 161 ס״מ גובה ובסיס גלגלים נדיב ומרווח של 276 ס״מ (24 ס״מ פחות מזה של איוניק 5 ו-11 ס״מ פחות מטסלה מודל 3). חשוב לזכור שכמו האיוניק 5, קיה EV6 וטסלה מודל 3, גם הסקודה אניאק פותח על פלטפורמה חשמלית ייעודית ולכן הנתון של בסיס הגלגלים מטעה לפעמים בהשוואה אל מול רכבים עם מנוע בעירה פנימית. בגלל שהמנועים החשמליים קטנים משמעותית, הם מאפשרים תכנון יעיל וחכם יותר המנצל באופן מקסימלי את חלל הרכב, כמו גם סרח עודף מינימלי מלפנים ומאחור. אם אתם עדיין צריכים בנצ׳מרק, אז האניאק החדש הוא בערך בגודל של אאודי Q5. 

סקודה אניאק 2022 החדש
סקודה אניאק 2022 החדש

העיצוב החיצוני של הסקודה אניאק לא מביא פריצות דרך משמעותיות, הוא קודם כל מזוהה עם שפת העיצוב של המותג (וזה דבר חיובי), קווים חדים ומפוסלים ומשהו שנראה כמו פתחי אוורור אטומים מתחת למראות, שלדעתי דווקא לא מוסיפים למראה שלו. מסיבה לא ברורה, המעצבים של סקודה בחרו להתקין בחזית גריל דמה אטום שנראה כמו גריל של מכונית רגילה. אולי הם רוצים לתת לקהל היעד קצת זמן להתרגל. בשלוש רמות הגימור העליונות הגריל הופך למעניין יותר בזכות 130 נורות לד שמאירות אותו ויוצרות את ה-״Crystal Face״. בחושך זה נראה די מרשים.

גם העיצוב הפנימי מסגיר מהר מאוד שמדובר בסקודה, עם כל הדברים הקטנים והחכמים שפוגשים גם בדגמים אחרים כמו המטריה בדלת ואפילו מקום לעט שיש ליד מחזיקי הכוסות מאחור. בגלל שהסקודה אניאק 2022 החדש יגיע בלא פחות משש רמות אבזור, בואו נעשה רגע סדר ונתחיל בדברים שתקבלו כסטנדרט בכולן:

פנסי לד, לוח מחוונים בגודל ״5.3, צג מולטימדיה בגודל ״13 עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, מערכת סאונד עם 8 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי וצמד שקעי USB Type C.

סקודה אניאק 2022 החדש
סקודה אניאק 2022 החדש

עכשיו קחו אוויר כי עומדים לצלול אל שש רמות גימור שונות, כשכל אחת מהן מציעה קונספט עיצובי שונה עם חומרים וצבעים שונים.

גרסת הכניסה קיבלה את השם Loft והיא מציעה בין השאר מושב נהג מתכוונן חשמלית עם זכרונות ותמיכה לגב התחתון, בקרת אקלים מפוצלת עם שני אזורים ופתח נפרד ליושבים מאחור, חישוקי ״19, פסי הטענה ומושבי עור מלאכותי משולב בד. בגזרת הבטיחות תקבלו בין השאר כסטנדרט חיישני חניה היקפיים, מערכת לסיוע בחניה המסייעת לזהות מכשולים ובולמת את הרכב במידת הצורך, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, 7 כריות אוויר, התרעה מפני עייפות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס ועוד.

רמת גימור Lodge ו-Lounge מוסיפות על רמת גימור Loft גם שקע 230 וולט, צמד שקעי USB Type C ליושבים מאחור, בקרת אקלים עם איזור נפרד ליושבים מאחור, חימום למושבים מלפנים, גג שמש נפתח חשמלית, וילונות ליושבים מאחור, מצלמת 360 היקפית ופתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען ללא מגע, תאורת Full Matrix Led מלפנים, תאורת לד מאחור עם איתות דינאמי ומתזים לפנסים מלפנים.

סקודה אניאק 2022 החדש
סקודה אניאק 2022 החדש

רמת הגימור Suite ו-EcoSuite מוסיפות לגרסאות Lodge/Lounge גם תאורת כניסה, תאורת אווירה עם 10 גוונים, גימורים בצבע שחור פסנתר, חישוקי ״20, גריל ה-Crystal Face שמואר באמצעות תאורת לד, מושבי עור עם זכרונות למושבים מלפנים ועיסוי במושב הנהג, משענת ראש מתכווננת לשני המושבים מאחור ושולחנות מתקפלים בגב המושבים מלפנים. השניים האחרונים זמינים רק בגרסה הזאת.

רמת הגימור הגבוהה ביותר, Sportline מוסיפה גימורי סיבי פחמן, ריפודי עור משולב אלקנטרה, חישוקי ״20, סמלים בצבע שחור ושלדה אדפטיבית עם שיכוך רציף.

מנוע וסוללה

בשלב ההשקה בסקודה בחרו לשווק את דגם ה-iv80 עם הנעה אחורית. לפי תקן WLTP, הטווח המוצהר עומד על ״מעל 500 ק״מ״ בין טעינות, אך כמו תמיד מומלץ להוריד מהנתון הזה 15-20% כדי להגיע לטווח בפועל, בנסיעה שגרתית עם מזגן. ברצפת הרכב הותקנה סוללה בקיבולת מרשימה של 82 קוט״ש, עם 12 מודולים ו-24 תאים בכל מודול, מה שמביא אותה למשקל של 493 ק״ג. הסוללה מזינה מנוע חשמלי בהספק של 204 כ״ס (150 קילוואט) ו-31 קג״מ, שבאמצעות הגלגלים האחוריים בלבד מזניק אותו בתוך 8.7 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 160 קמ״ש.

פלטפורמת MEB של פולקסווגן
פלטפורמת MEB של פולקסווגן

צ׳ק אאוט

המשפט ״ההשקה החשובה ביותר של סקודה בעשור האחרון״ לא נאמר סתם. סקודה אניאק 2022 החדש מאפשר לסקודה להצטרף אל התחרות בשוק הרכבים החשמליים הרותח, עם טווח נסיעה, מפרט טכני ואבזור שבהחלט שמיישרים קו עם המתחרים כמעט באופן מלא. התחרות הישירה שלו תגיע מקבוצת אלה שפחות מוכנים לעשות את הצעד לעבר טסלה, כמו יונדאי איוניק 5 וקיה EV6, שני המותגים העממיים האהובים בישראל, לצד המותג האירופאי הנמכר בישראל. וזה עוד לפני שדיברנו על ניסאן אריאה. הכינו את המטענים – הולך להיות חם. 

סקודה אניאק 2022 החדש
סקודה אניאק 2022 החדש

מחירים:

רמת גימורמחיר
סקודה אניאק iV80 רמת גימור Loft189,990 ₪
סקודה אניאק iV80 רמת גימור Lodge224,990 ₪
סקודה אניאק iV80 רמת גימור Lounge228,990 ₪
סקודה אניאק iV80 רמת גימור Suite242,990 ₪
סקודה אניאק iV80 רמת גימור EcoSuite242,990 ₪
סקודה אניאק iV80 רמת גימור Sportline260,990 ₪

המחירים אינם כוללים אגרת רישוי בעלות של 530 ש״ח

להורדת מפרט טכני מלא של הסקודה אניאק 2022 החדש

 

0 0 הצבעות
Article Rating
הרשמה
לשרשור של
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל תגובות
0
אשמח למחשבותיכם, אנא הגיבוx
()
x