יונדאי משיקה בישראל את האיוניק ה-100% חשמלית החדשה
loader image

יונדאי משיקה בישראל את האיוניק החשמלית החדשה

קריאה

טעונה בשיפורים

יונדאי איוניק מחזיקה בארון הגביעים הישראלי שלה לא מעט תארים: המכונית השניה הכי פופולארית בישראל ב-2019, ההיברידית הנמכרת בישראל ב-2019, המכונית הנמכרת בישראל ב-2018, ועוד ועוד… עד היום עלו על כבישי ישראל כ-36,000 רכבי יונדאי איוניק מהדגם ההיברידי ואפשר לומר בבטחון שהיא ישראלית לפחות כמו פלאפל או תור לסחנה באוגוסט. כעת, כלמוביל היבואנית משיקה בישראל את האיוניק החשמלית החדשה, למעלה משנה לאחר שהושקה בעולם. במהלך אוגוסט האיוניק אף הפך לתת מותג של יונדאי לרכבים בעלי הנעה 100% חשמלית באמצעות סוללה (BEV).

טעינה מ-0 (בחייכם, מה כ״כ קשה להסתכל על מד הסוללה ולתכנן את הנסיעה…?) ל-80% סוללה באמצעות מטען DC מהיר בהספק של 50kW תארך כ-50 דקות. ואם מהירות הטעינה יורדת ב-10% האחרונים, זה תקין ולא מדובר בתקלה. עם מטען ביתי רגיל (Wall Box) וחיבור Type 2, תטעינו את האיוניק החשמלית בתוך כשש שעות. החדשות הפחות טובות הן שיכולת טעינה השיא של האיוניק ירדה מ-70kW ל-50kW. ואני שואל, למה? מצד שני, המטען הפנימי שודרג ל-7.2kW במקום 6.6kW בדגם הקודם.

בכל השאר היא זהה מבחוץ לחלוטין לגרסה ההיברידית והפופולארית, מלבד גריל אטום בחזית. רשימת האבזור לא מאכזבת עם מסך מולטימדיה בגודל ״8 עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושב נהג חשמלי, גג נפתח, חלונות כהים מאחור, Keyless מלא, חימום במושבים הקדמיים, גג נפתח, תאורת לד, בלם יד חשמלי, חלונות כהים מאחור, חיישני תאורה, חיישני גשם, משטח טעינה אלחוטי ועוד…

אבזור הבטיחות מציע את כל הדברים הסטנדרטיים כמו בלימה אוטונומית, חיישני חניה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שבע כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ועוד.

צ׳ק אאוט

היונדאי איוניק החשמלית תתחרה עם מתחרותיה ״מבית״ כמו היונדאי קונה החשמלית שצפויה להגיע במהלך 2021 (ארבע יחידות כבר מסתובבות על כבישי ישראל…) והנירו החשמלית, MG ZS EV, GAC GE3, ניסאן ליף ופיג׳ו e2008. תג המחיר שלה עומד על 159,900 ש״ח, 18,000 ש״ח יותר מגרסת הכניסה של האיוניק ההיברידית. זה חסרון שיתקזז במהירות עם העובדה שהיא נושאת את השם יונדאי איוניק.

סעו בזהירות.

תמונות: יונדאי

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו