יונדאי טוסון 2021 החדש הושק בישראל
loader image

יונדאי טוסון 2021 החדש הושק בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > יונדאי טוסון 2021 החדש הושק בישראל (דגם חדש, דור רביעי)

מהפך בצמרת

אחת משתי ההשקות החשובות של 2021 התרחשה היום (השניה תהיה החשיפה של הספורטאז׳ החדש), כשקבוצת כלמוביל השיקה בישראל את יונדאי טוסון החדש בדור הרביעי, לאחר ששלושת קודמיו (כולל ix35 ששינה את שמו למשך דור אחד) מכרו יחד בישראל כ-66,000 יחידות, ומצליחים לשמור על תואר האצולה בכל הקשור לשליטה הדומיננטית בסגמנט ה-SUV הקומפקטי לצד קיה ספורטאז׳ וטויוטה ראב4. הדור החדש של הטוסון הושק בעולם בספטמבר 2020 וכעת מגיע גם אלינו.

יונדאי טוסון 2021 החדש

עיצוב

גולת הכותרת של היונדאי טוסון החדש שמיוצר בצ׳כיה, היא העיצוב החיצוני המרהיב והמוחצן שלו, שמתחיל בחזית מרשימה מהסוג שמפילה לסתות, ולו בגלל האינטגרציה הכמעט מושלמת של תאורת הדרך וה-DRLים בתוך השבכה הקדמית. העיצוב ממשיך גם אל צידי הרכב עם בליטות בדלתות, בתי גלגלים מודגשים וחלק אחורי עם תאורת לד לרוחב דלת תא המטען, ספוילר הנראה כחלק אינטגרלי מהגג (שמחביא גם את המגב האחורי) ולוגו יונדאי ששולב באופן אלגנטי כחלק מהשמשה. בהצלחה לפחחי ישראל, כן? הוא צמח בשני ס״מ באורך ל-450 ס״מ, ב-1.5 ס״מ ברוחב ל-186.5, בחצי ס״מ בגובה ל-164.5 ובס״מ שלם בבסיס הגלגלים ל-268. נפח תא המטען עומד על 515 ליטרים או 1,694 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת.

הטוסון צויד לראשונה במתלה רב חיבורי חדש מאחור, בשילב בולמים חדשים וביונדאי מבטיחים שהתוצאה תהיה נסיעה נוחה יותר. גם המנוע של ההגה החשמלי ירד ממוט ההיגוי אל מסרק ההגה, מה שאמור להפוך אותו למדויק יותר.

יונדאי טוסון 2021 החדש
יונדאי טוסון 2021 החדש

בכלמוביל טוענים שהטוסון החדש הוא המאובזר ביותר שהגיע אי פעם לישראל. העיצוב הפנימי מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של יונדאי שפגשנו גם בסונטה החדשה ובסנטה פה שעברה לאחרונה מתיחת פנים, עם ההגה החדש (מהטובים שפגשתי לאחרונה) והקונסולה המרכזית שבמרכזה בורר הילוכים Shift-by-Wire (או ידית הילוכים רגילה ברמות הגימור הנמוכות יותר). פתחי האוורור הצרים שממשיכים לאורך דלתות הנהג והנוסע משתלבים בצורה אלגנטית במסך המולטימדיה הגדול כשבמרכזו צג המולטימדיה בגודל ״8. כל הכפתורים בקונסולה המרכזית הפכו לכפתורי טאץ׳, אבל גם מספקים סוג של פידבק קל. אהבתי את זה מאוד. מאחורי ההגה יש את לוח המחוונים החדש של יונדאי בגודל ״10.25 שגם כן פגשנו בעבר בסנטה פה ובסונטה, והוא משתנה בהתאם למצבי הנהיגה שניתן לבחור בין Eco, Normal וספורט. מאחור לא נרשמה דרמה גדולה בכל הקשור למרווח עבור הנוסעים, שכן בסיס הגלגלים לא צמח בצורה דרמטית, למרות שביונדאי טוענים לתכנון יעיל יותר. שני מבוגרים יוכלו להתרווח בהנאה, לשלישי כבר יהיה קצת צפוף.

5 רמות גימור ו-2 מנועים, עדיין לא בגרסה היברידית

יונדאי טוסון החדש ישווק בישראל ב-5 רמות גימור שונות: Premium שתהיה גרסת הכניסה ומעליה Prestige, Panoramic, Luxury ו-Elite כגרסת הקצה הנוכחית. שני המנועים הם מסדרת Smartstream החדשה של קונצרן יונדאי-קיה, המתהדרים במשולש הקדוש: פחות זיהום, יותר ביצועים ויותר יעילות. בשלב זה אין צפי להגעת דגמים היברידיים או פלאג אין, אבל ביונדאי הבהירו שהם בתוכניות.

יונדאי טוסון 2021 החדש
יונדאי טוסון 2021 החדש

גרסת ה-Premium שמתחילה ב-159,900 ש״ח כוללת מנוע בנזין ארבעה צילינדרים מבלוק אלומיניום (שביונדאי מספרים שהשיל ממשקלו כ-23 ק״ג) בנפח 2 ליטרים שמפיק 156 כ״ס ומומנט מירבי של 19.6 קג״מ. רשימת האבזור כוללת בין השאר חישוקי ״17, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל ״8, דיבורית Bluetooth, מצלמה אחורית, תאורת אווירה ב-64 גוונים שונים, בקרת אקלים לנוסעים מאחור, התנעה מרחוק באמצעות השלט, כניסה והנעה ללא מפתח, שני שקעים USB מלפנים ועוד שניים מאחור, שקע 12v בתא המטען ועוד.

גרסת ה-Prestige (וכל הגרסאות שמעליה) מגיעה עם מנוע 1.6 טורבו בנזין שמפיק 180 כ״ס ו-27 קג״מ, שמזניקים את הטוסון מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 8.8 שניות. הוא צויד במערכת ה-CVVD ששולטת גם על משך הזמן שבו השסתומים נשארים פתוחים כדי להגדיל יעילות וביצועים. בגרסה הזאת תקבלו גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״10.25 ומערכת Stop & Go בנוסף לגרסת הכניסה.

גרסת Panoramic מוסיפה גג שמש פנורמי ותאורת לד פנימית.

אם תרצו לשדרג לחישוקי ״18 ולקבל גם כפתורים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, מושב נהג מתכוונן חשמלית, בקרת שיוט חכמה ובורר הילוכים Shift-by-Wire, תצטרכו לעלות לגרסת Luxury.

גרסת הקצה Elite מוסיפה חישוקי ״19, תאורת לד ראשית, פנסי לד מאחור, תאורה עוקבת פניה, חימום למושבים מלפנים, ריפודי עור ועוד.

יונדאי טוסון 2021 החדש
יונדאי טוסון 2021 החדש

בטיחות

יונדאי טוסון מגיעה עם רשימת אבזור בטיחות נאה כסטנדרט, אבל המערכות המתקדמות יותר נמצאות ברמות הגימור הגבוהות. כבר בגרסת הכניסה תקבלו בלימת חירום אוטונומית, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור ועוד. הגרסאות היקרות יותר צוידו גם במערכת המתריעה מפני פתיחת דלתות כשרכב חוצה עלול לסכן את הנוסעים; מניעת סינוור רכב המגיע ממול; התאמת אוטומטית של מהירות הנסיעה לתמרורי המהירות; מניעת שכחת ילדים מאחור; שמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה; התרעה מפני עייפות נהג; התרעה מפני תנועה חוצה מאחור (ללא בלימה אוטונומית); זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי כולל בלימה אוטונומית בעת חירום; בלימה אוטונמית גם בכניסה לצומת ועוד.

צ׳ק אאוט

יונדאי טוסון החדש מגיע בתקופה מאתגרת, לאחר שנת קורונה, אבל זה בדיוק השלב לזכור שהוא יונדאי וגם טוסון, שני מונחים שישראלים מאוד אוהבים. בכלמוביל שיתפו ש-2,800 לקוחות שילמו מקדמה ע״ס 2,000 ש״ח כדי לשריין לעצמם רכב, עוד בטרם חשיפת המחירים והגעת הרכבים לארץ. זה לא מפתיע כשמדובר באחד הרכבים הפופולאריים בישראל, מה גם ש-11,000 יחידות הוזמנו לשנה זאת, כשביונדאי ישראל מחזיקים אצבעות שהיצרן יוכל לספק את הביקוש. העובדה שהגרסה ההיברידית וגרסת הפלאג אין של הטוסון לא הגיעו בשלב זה לישראל, אלא צפויות להגיע בשלב מאוחר יותר, לא אמורות ליצור דרמה בגרף המכירות שלו. אבל, כשטויוטה ראב4 כבר נמכר כאן בגרסאות היברידיות ופלאג אין וגם הקיה ספורטאז׳ החדש שיוצג בחודשים הקרובים צפוי להגיע לכאן עם יחידות הינע ירוקות, סביר להניח שביונדאי ישראל ישקיעו לא מעט מאמצים כדי לא להישאר מאחור.

גרסהמחיר
Premium 2.0159,900 ₪
Panoramic 1.6T176,900 ₪
Prestige 1.6T169,900 ₪
Luxury 1.6T181,900 ₪
Elite 1.6T191,900 ₪

תמונות: יונדאי

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו