קבוצת כלמוביל השיקה היום בישראל את מיצובישי אאוטלנדר בדור החדש, אחד הדגמים החשובים ביותר שלה לשנת 2021, לצד יונדאי טוסון החדש שהושק לאחרונה.
הדור הרביעי והחדש של מיצובישי אאוטלנדר נכנס לנעליים גדולות מאוד, לאחר שקודמיו מכרו בישראל כ-53 אלף יחידות ו-2.6 מיליון בעולם כולו. טרם ההשקה בישראל, כ-1,200 לקוחות פרטיים כבר שמו מקדמה עוד בטרם נחת כאן גלגל והמחירים נחשפו. הוא ישווק ב-5 רמות גימור שונות: Executive, Instyle, Premium, Luxury ו-Luxury TTH.
מיצובישי אאוטלנדר החדש חולק פלטפורמה חדשה עם ניסאן רוג החדש, במסגרת שיתוף הפעולה המשולש בין רנו, ניסאן ומיצובישי. יש גם מערכת הנעה כפולה חדשה Super-All Wheel Control (S-AWC) אופציונלית הנשלטת אלקטרונית ובורר מצבי נהיגה. בשונה מהדור היוצא, מיצובישי אאוטלנדר החדש יוצע בגרסת 7 מקומות בלבד, כשבסיס הגלגלים התארך ב-36 מ״מ ל-270 ס״מ. מעבר לכך הוא גם צמח ב-15 מ״מ באורך (471 ס״מ), 52 מ״מ ברוחב (190 ס״מ) ו-35 מ״מ בגובה (175 ס״מ).
המעצבים של מיצובישי הצליחו להמיר את הצמיחה הזאת לתוספת של 40 מ״מ ליושבי השורה האמצעית ו-30 מ״מ ליושבי השורה השלישית.
תא המטען מציע נפח של 793 ליטרים כששורת המושבים השלישית מקופלת או 160 ליטרים כשהיא פתוחה.
העיצוב החיצוני שלו מוחצן ביחס לדגם היוצא. רק בחזית יש שישה אלמנטים עיצוביים שונים, שיקשו קצת על חובבי העיצוב המינימליסטי (כן אנשי כת הטסלה, התכוונתי אליכם) להתחבר אליו. תאורת ה-DRL הותקנה בחלק העליון של חזית הרכב, ותאורת הדרך מתחתיה. דווקא את החלק האחורי שלו אהבתי יותר, אולי כי אני חסיד של מינימליזם? החדשות הטובות (והרעות אם אתם הולכים לרדת איתו לשטח) הם חישוקי ״20 שיוצעו לראשונה בדגם.
העיצוב הפנימי מרשים למדי וכולל שימור בחומרים איכותיים כמו עור ושחור פסנתר. יש גם מוטיב חוזר בעיצוב של כל הכפתורים העגולים, החל מפקדי בקרת האקלים, בורר מצבי הנסיעה ואפילו כפתור הווליום ששומרים על אחידות.
לצד הפלטפורמה החדשה, במיצובישי פיתחו מנוע בנזין 4 צילינדרים בטור, בנפח 2.5 ליטר ששודך לתיבה רציפה (CVT) עם שמונה יחסי העברה. הוא מפיק 181 כ״ס (31 כ״ס יותר ביחס לדור היוצא) ומומנט מירבי של 25 קג״מ ב-3,600 סל״ד. בכלמוביל לא פרסמו את נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש, אך לפי ״פרסומים זרים״ מדובר בכ-9 שניות.
האבזור של האאוטלנדר החדש לא מבייש אף דגם יוקרה ואפילו משאיר אבק לחלק מהגרמניות, עם פינוקים שיעלו לכם לא מעט כסף אצלן.
כבר בגרסת הכניסה Executive תקבלו מערכת מולטימדיה בגודל ״8 התומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay המחוברת ל-6 רמקולים (בלבד); לוח מחוונים עם מסך ״7; 4 שקעי USB; בקרת אקלים מפוצלת; מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית; תאורת לד בחזית ומאחור; תאורת DRL; שמשות אחוריות כהות וחישוקי ״18.
רמת הגימור Instyle מוסיפה חימום למושבים מלפנים; משטח טעינה אלחוטי; גג שמש פנורמי, מסילות גג מכרום וחישוקי ״20.
רמת הגימור Premium משדרגת את מסך המולטימדיה ל-״9; הופכת את ה-Apple CarPlay לאלחוטי; מפנקת את הנהג במושב מתכוונן חשמלית מעור סינטטי ובלוח מחוונים צבעוני בגודל ״12.3.
רמת הגימור Luxury שמגיעה בגרסת 4×4 ו-4×2 מוסיפה בין השאר איזור שלישי לבקרת האקלים; מראות צד עם זיכרונות הנוטות למטה בנסיעה לאחור; זיכרונות למושב הנהג; מערכת שמע של Bose עם 10 רמקולים וסאבוופר כפול; תצוגת נתונים עילית HUD על גבי השמשה הקדמית; מושבי עור; דלת תא מטען חשמלית; מצלמות 360 היקפיות.
גרסת הקצה היא Luxury TTS וגם היא מגיעה בהנעה רגילה או כפולה. היא מוסיפה לרמת הגימור Luxury גם ריפודי עור (שנראים ומרגישים כמו עור Nappa אבל הם לא), מושב חשמלי לנוסע שליד הנהג, חימום בשורת המושבים השנייה, צביעה דו גוונית ו… שטיפה לפנסים הקדמיים (בדגם ההנעה הכפולה בלבד).
את השאפו הגדול מיצובישי ישראל מקבלים בגלל ההחלטה שכל רמות הגימור ישווקו עם אבזור בטיחותי זהה הכולל בין השאר 11 כריות אוויר (יש בהחלט סיכוי שזה המספר הגבוה ביותר לרכב בישראל); בלימה אוטונומית מבוססת רדאר ומצלמה עם זיהוי רכבים והולכי רגל; התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת; התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה (ללא תיקון אקטיבי שמוריד לו ניקוד); מניעת סינוור רכב המגיע ממול; בלימת חירום בנסיעה לאחור במהירות של עד 15 קמ״ש; בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה והתרעה מפני עייפות נהג.
הפלטפורמה החדשה של האאוטלנדר חוזק במסגרות בשילוב פלדה שהגדילו את הקשיחות בפני פיתול ב-33% ביחס לדגם היוצא.
מיצובישי אאוטלנדר החדש מציג שדרוג משמעותי ביחס לדגם היוצא, אבל בשלב זה ישווק בישראל ללא הנעה היברידית או היברידית נטענת שאמורה להגיע במהלך 2022. כל זה לא יפריע לו לשבת בנוחות בכס המלוכה של סגמנט השבעה מושבים ״העממיים״, כשהוא צפוי להשאיר מאחור את ניסאן אקסטרייל, פיג׳ו 5008 והמתחרה העיקרית סקודה קודיאק.
אבל, רמות הגימור הגבוהות שלו שכבר מגרדות את ה-250,000 ש״ח, עשויות להעלות מחשבות של שדרוג לעבר קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה בקרב לקוחות פוטנציאליים, מה גם שהגרסה ההיברידית נטענת שלו צפויה להיות סביב הרבע מיליון שקלים.
יחד עם זאת, לאור כמות ההזמנות ב-Pre Sale, אין לי ספק שהוא הולך לשבור את שיאי המכירות של קודמיו.
רמת גימור | מחיר |
מיצובישי אאוטלנדר Executive | 178,900 ש"ח |
מיצובישי אאוטלנדר Instyle | 189,900 ש"ח |
מיצובישי אאוטלנדר Premium | 199,900 ש"ח |
מיצובישי אאוטלנדר Luxury | 214,900 ש"ח |
מיצובישי אאוטלנדר Luxury 4×4 | 224,900 ש"ח |
מיצובישי אאוטלנדר Luxury TTH | 224,900 ש"ח |
מיצובישי אאוטלנדר Luxury TTH 4×4 | 234,900 ש"ח |
תמונות: סימון לה בון. סתם נו, אני.
[…] קשקאי החדש מתבסס על פלטפורמת CMF שמארחת גם את מיצובישי אאוטלנדר החדש. הוא יישר קו עם שפת העיצוב החדשה של המותג, עם גריל ה-V […]
[…] הרביעי של האאוטלנדר שהושק אצלנו רק במהלך יולי השנה, משווק עם כמות חסרת תקדים של 11 כריות […]
[…] שהושק לאחרונה בישראל, מיצובישי אאוטלנדר 2021 החדש מקבל גם גרסת פלאג אין, […]
[…] ש״ח (244,900 ש״ח לרכב המבחן), בדיוק המחיר של גרסת הקצה של מיצובישי אאוטלנדר החדש, Luxury TTH 4×4, שמחזיק את כתר הקטגוריה בשנים […]