ניסאן קשקאי החדש הושק רשמית: יותר ירוק, עדיין לא חשמלי
loader image

ניסאן קשקאי החדש הושק רשמית: יותר ירוק, עדיין לא חשמלי

קריאה

ממשיך בדרכו

תחת הכותרת "The Ultimate Crossover", ניסאן קשקאי אחד מרכבי ה-SUV שאחראי על הפיכת הקטגוריה לפופולארית בישראל, הושק רשמית בדור השלישי שלו, מאז הוצג לראשונה ב-2006 באחד הקמפיינים הכי טובים שנעשו אי פעם לרכב בעולם, באמצעות סוכנות הפרסום TBWA. אבל עזבו רגע, זה בלוג רכב ולא פרסום, כן? ניסאן קשקאי החדש מבוסס על פלטפורמת CMF-C של רנו-ניסאן, שעליה מבוססים בין השאר גם רנו קולאוס, ניסאן רוג המשווק בארה״ב וגם… מיצובישי אאוטלנדר החדש שייחשף בקרוב.

ניסאן קשקאי 2021 החדש

עיצוב

נתחיל בעיצוב שלו, ששודרג ומאופיין בקווים ישרים וחדים יותר בהשוואה לדגם היוצא. החרטום מיישר קו עם עיצוב הניסאן ג׳וק החדש, כשיחידות תאורת לד DRL חדשות הופכות לאלמנט מרכזי בנראות של שפת העיצוב החדשה של ניסאן. הלקוחות יוכלו לבחור מבין חישוקי ״19 בגרסאות הבסיסיות, או ״20 בגרסאות המאובזרות יותר.

למרות שהשיל לא פחות מ-60 ק״ג ממשקלו, הוא דווקא צמח במידות עם 442.5 ס״מ אורך, 183.8 ס״מ ברוחב, ס״מ שלם בגובה ועוד 2 ס״מ בבסיס הגלגלים שמעמידים את הנתון החשוב הזה על 266.6 ס״מ, מה שהגדיל את מרווח הרגליים ב-28 מ״מ נוספים עבור יושבי השורה השניה ו-15 מ״מ בגובה עבור כל יושבי הרכב. ע״י הנמכת הרצפה בתא המטען, הוא גדל דרמטית מ-430 ליטרים בדגם היוצא, ל-504 בקשקאי החדש.

בניסאן טוענים שאיכות החומרים בתא הנוסעים שעוצב כמובן מחדש, גבוהה מזו של הדגם היוצא. מאחורי ההגה החדש יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״12.3 ומערכת מולטימדיה חדשה עם צג בגודל ״9, התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay וגם עדכוני OTA שככל הנראה לא יהיו זמינים בארץ. יש גם WIFI פנימי המאפשר חיבור של עד שבעה מכשירים, תצוגת נתונים עילית (Head Up Display) בגודל ״10.8 ותמיכה ב-Alexa של אמזון או Google Assistant, יש גם שקעי USB לטעינה, מצלמת 360 היקפית, מערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים (בדגמים המאובזרים) ועוד. ניסאן הציגו לראשונה בקשקאי את ה-NissanConnect, מערכת שלמה המאפשרת גישה מרחוק לרכב, קבלת מידע ועוד, ואהיה מאוד מופתע אם היא תהיה זמינה בישראל.

מנוע חדש

הדור השלישי של ניסאן קשקאי מקבל לראשונה הנעה היברידית בלבד, ללא גרסת פלאג אין (היברידית נטענת משקע) או 100% חשמלית וגם נפרד ממנוע הדיזל. יחידת ההינע החדשה שזכתה לשם המפוצץ e-Power מזכירה או זו שפגשנו במיצובישי אאוטלנדר PHEV ובהונדה ג׳אז החדשה, כשכל ההנעה מתבצעת למעשה ע״י מנוע חשמלי בהספק של 187 כ״ס ומומנט מירבי של 33.6 קג״מ, כשמנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר משמש כגנרטור בלבד. התצורה הזאת אפשרה למהנדסים של ניסאן לחסוך הרבה מקום ומשקל בשל היעדר תיבת הילוכים.

יש גם גרסה נוספת המורכבת ממנוע טורבו בנזין בנפח 1.3 ליטרים, המוכר מהדגם היוצא ומערכת תמיכה היברידית 12 וולט (או מיקרו היברידית, או היברידי קל או איך שבא לכם לקרוא לזה, היברידי אמיתי זה לא ממש). המנוע מפיק 136 כ״ס ומומנט מירבי של 24.5 או 156 כ״ס ו-27.5 קג״מ ומשודך לתיבת הילוכים רציפה שיודעת להעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד או לכל הארבעה בגרסת ה-AWD.

בטיחות

ניסאן קשקאי החדש צויד במערכת ה-ProPilot של ניסאן שנועדה להפחית את העומס על הנהג בזכות מערכות סיוע אקטיביות כמו שמירה על הנתיב ומרחק מהרכב מלפנים; בקרת שיוט שמתאימה את מהירות הנסיעה לתמרורים וסביבת הדרך; מערכת המתריעה במקרה של מעבר נתיב ומתערבת בהיגוי כדי למנוע תאונה; התרעה ובלימה אוטומטית במקרה של סכנת התנגשות במכשולי חניה; בלימה אוטונומית מבוססת רדאר מלפנים, כרית אוויר בין הנהג לנוסע מלפנים ועוד.

מתחרים

ניסאן קשאקאי החדש אמנם התעדכן בכל מה שדרוש, בעיקר בתחום הבטיחות והטכנולוגיה, אבל בכל הקשור להיצע המנועים הוא נשאר מאחור וחבל. כשיותר ויותר מדינות ויצרניות מצהירות על מעבר גורף להנעה חשמלית, מרגיש לי שבניסאן פספסו הזדמנות להצטרף לרשימה הזאת, כי רק לא מזמן הם התגאו בפלטפורמת הנעה 100% חשמלית, ה-CMF-EV. הנעת ה-e-Drive היא בשורה, אבל עדיין לא מטפלת בנושא זיהום האוויר והתקנות שעתידות להיכנס עד 2025 ו-2030. יחד עם זאת, ניסאן קשקשאי צבר לעצמו קהל אוהדים לא מבוטל ועדיין צריך לייחס לו הרבה מאוד נקודות במעבר משוק שנשלט בידי מכוניות משפחתיות אל דגמי SUV באופן מובהק. דווקא צמד המתחרים הקוריאניים מפסגת הקטגוריה וגם הראב4 צפויים להציג גרסאות היברדיות ופלאג אין, מה שיהפוך אותן לאטרקטיביות יותר בעיני קהל הלקוחות שמחפש לעבור להנעה חשמלית.

פלטפורמת CMF-EV platform החשמלית של רנו ניסאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו