סטלנטיס מסמנת מטרה על הגולף: פיג׳ו 308 החדשה נחשפת
loader image

סטלנטיס מסמנת מטרה על הגולף: פיג׳ו 308 החדשה נחשפת

קריאה
🌎 השקה עולמית > פיג׳ו 308 (דגם חדש)

אריה נולד

בתזמון מפתיע, פיג׳ו חושפת את ה-308 החדשה, עם המראה החדש והלוגו החדש, באותו היום שבו אחת המתחרות שלה בישראל מתחילה את דרכה, הגולף החדשה בדור השמיני שלה.

הדור השלישי של מכונית ההאצ׳בק הצרפתית קיבלה לא מעט השראה מהמתחרה הגרמנית האייקונית. בחזית יש את תאורת הלד יום בצורת צמד הניבים שמאפיינים את כל הדגמים החדשים, ולראשונה בחזית היא מקבלת את הלוגו החדש של פיג׳ו. גם פנסי הלד בחזית הוצרו ברוח התקופה. המעצבים של פיג׳ו בחרו להוסיף את הלוגו גם בצידי הרכב, למקרה שבמבט מהצד תחשבו בטעות שמדובר בגולף.

אגב, בגרסאות ה-GT, תוכלו לקבל גם פנסי מטריקס לד.

פיג׳ו 308 החדשה מבוססת על פלטפורמת EMP2 של תאגיד סטלנטיס החדש, מה שמאפשר לה לשווק אותו בשלל גרסאות של מנועים. מנוע הטורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 מפיק 110 או 130 כ״ס ושולח את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות תיבת 6 הילוכים ידנית, או 8 הילוכים אוטומטית. יחידת הדיזל כוללת מנוע בנפח 1.5 ליטר המפיק 130 כ״ס.

ו… החדשות הטובות הן שהפיג׳ו 308 החדשה תגיע גם בגרסה היברידית נטענת (פלאג אין) עם סוללה בקיבולת 12.4 קוט״ש והספק משולב של 180 או 225 כ״ס וטווח של 60 ק״מ על חשמל בלבד לפי תקן WLTP.

פנסי הלד הצרים מאחור בצורת שלושה טפרים מוסיפים לא מעט סטייל, ובחלק התחתון הוא קיבל פגוש בגימור שחור מבריק ומפלטים בגימור כרום וחישוקי ״16 או ״18, לפי רמת הגימור.

היא לא רק התחטבה אלא גם גדלה במידות: 11 ס״מ באורך ל-436.7 ס״מ, 185.2 ס״מ ברוחב, 144.1 ס״מ בגובה, ובסיס הגלגלים הנדיב יחסית עומד על 267.5 ס״מ, 5.5 ס״מ יותר ביחס לדגם הנוכחי. באופן מפתיע, בניגוד לגדילה במידות, נפח תא המטען דווקא ירד ב-8 ליטרים ל-412 (1,323 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת).

תא הנוסעים החדש מזכיר את זה של הפיג׳ו 508 החדשה. את ידית ההילוכים של פיג׳ו מחליפה ידית קטנה כמו זאת שראינו בדגמי סקודה, פולקסווגן ואאודי החדשים, שקיבלו השראה מפורשה. אין ספק שהמעצבים של פיג׳ו השקיעו לא מעט זמן ומחשבה והתוצאה בהתאם. החדשות הטובות הן שסופסוף בהגה החדש הם הבינו שכל כפתורי המולטימדיה צריכים להיות בצד אחד של ההגה ובקרת השיוט בצד השני, במקום ידית מאחורי ההגה שלוקח יותר מדי זמן להתרגל אליה.

מאחורי ההגה החדש יש את ה-i-Cockpit החדש, לוח המחוונים הדיגיטלי של פיג׳ו בגודל ״10 כשלידו מערכת מולטימדיה חדשה גם כן בגודל ״10, עם ממשק חדש. החדשות הרעות הן שפקדי בקרת האקלים נשארו בתוך המסך ולא הוחלפו ע״י כפתורים פיזיים, אבל, את המסך החדש אפשר לפצל לכמה אזורים, כפי שניתן לראות בתמונות.

גם ״כפתורי הפסנתר״ זכו לשדרוג כשמעליהם כפתורי מגע. נקודות על הנדסת אנוש ידידותית הם מקבלים על כפתור ווליום סיבובי, בדיוק כפי שהוא צריך להיות ובמקום שהוא צריך להיות. תעריכו את זה כי לא כולם מבינים את זה. נכון אאודי?

עוד פינוקים בתא הנוסעים החדש: משטח טעינה אלחוטי, מושבים מתכווננים חשמלית, תאורת אווירה, מערכת סאונד של Focal עם עשרה רמקולים כאופציה, מסנן חלקיקי אבק מתקדם ועוד.

הפיג׳ו 308 החדשה צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2022 באמצעות קבוצת לובינסקי.

תמונות: יצרן

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו