פולקסווגן מתעדכנת: הדור ה-8 של הגולף החדשה בישראל, גם בגרסת GTI
loader image

הדור ה-8 של הגולף החדשה בישראל, גם בגרסת GTI

קריאה

הדור הבא

צ׳מפיון מוטורוס, יבואני פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה ומעכשיו גם קופרה, מתחילה לשווק בישראל את הדור השמיני של הפולקסווגן גולף החדשה, מכונית ההאצ׳בק האייקונית שמכרה עד עכשיו כ-35 מיליון יחידות ברחבי העולם, מאז הושקה לראשונה בעולם במרץ 1974 ובדור הנוכחי באוקטובר 2019. הגולף החדשה מגיעה אלינו לאחר שיישרה קו מבחינת תקנות זיהום האוויר, יחידות הינע, בטיחות וטכנולוגיה. פולקסווגן גולף החדשה תשווק בשלב זה בשלוש גרסאות: Life, Life Plus והגרסה המעניינת ביותר בשלב זה, הגולף GTI שצברה בצדק את המוניטין שלה בכל הנוגע לחוויית נהיגה. החדשות הפחות טובות מתחלקות לשניים: 1. הגולף Type R, גרסת הקצה של הדגם, ככל הנראה לא תגיע בייבוא סדיר. 2. מבחינת היצע המנועים לא צפויות כרגע גרסאות היברידיות, היברידיות נטענות או חשמליות, אלא גרסת Mild Hybrid (תמיכה היברידית/היברידי מתון) בלבד.

העיצוב החיצוני של הגולף החדשה מתעדכן עם שאר הטרנדים מקבוצת פולקסווגן: קווים חדים יותר, פנסים צרים יותרו הרבה שימוש בתאורת לד. חישוקי ״16 או ״17 זמינים בגרסאות ה-Life וה-Life Plus בהתאמה, וחישוקי ״18 בגרסת הגולף GTI החדשה.

תא הנוסעים של הגולף החדשה עבר דיגיטציה מקיפה וכבר בגרסת הכניסה, Life, מקבלים לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל ״10.25, צג מולטימדיה בגודל ״8.25 תומך Android Auto ו-Apple CarPlay, ידית הילוכים Shift-by-Wire שקיבלה הרבה מאוד השראה מזו שאפשר למצוא בדגמי פורשה ואאודי החדשים, טעינה אלחוטית לסלולרי, תאורת אווירה, בקרת אקלים עם שלושה אזורים ועוד. גרסת ה-Life Plus מוסיפה גם כניסה והנעה ללא מפתח (Keyless מלא), מושב נהג ארגונומי עם עיסוי וזיכרונות, גג שמש פנוראמי ועוד.

גרסת הגולף GTI מוסיפה בין השאר גם הגה ספורטיבי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, חלונות אחוריים מושחרים ומפלטים בגימור כרום. המרכב של הגולף GTI הונמך ב-10 מ״מ ביחס לדגם הרגיל והמראה שלו מלוטש וספורטיבי יותר, הודות לשינויים קוסמטיים.

למה לא אמרת שאחותך יפה ממך? גולף GTI החדשה

מנועים

בואו נרים מכסה מנוע. גרסאות ה-Life וה-Life Plus בגולף החדשה ישווקו עם שני מנועים. הראשון, 1.0 ליטר טורבו בנזין TSI מפיק 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מירבי של 20.4 קג"מ כבר ב-2,000 סל״ד. הוא מזניק את הגולף החדשה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 10.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.2 ליטר ל-100 ק"מ. המנוע השני הוא 1.5 ליטר TSI המפיק 150 כ"ס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ, המתקבל ב-1,500-3,000 סל״ד. אם הוא נשמע לכם מוכר, זה לא בטעות כי מדובר במנוע שנמצא בלא מעט דגמים של קונצרן פולקסווגן, ביניהם האאודי A3 והסיאט לאון החדשות. 8.5 שניות זה מה שלוקח לה להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.6-5.8 ליטר ל-100 ק"מ.

בחזית של הגולף GTI החדשה הותקן גם כן מנוע מוכר ועמוס ביצועים: 2.0 ליטר טורבו בנזין עם הספק של 245 כ"ס ב-5,000-6,500 סל"ד ומומנט מירבי של 37.3 קג"מ כבר ב-1,600 סל״ד. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 6.2 שניות זריזות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 7.5 ליטר ל-100 ק"מ. כל המנועים שודכו לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית.

בטיחות

שלושת הדגמים של הגולף החדשה, Life, Life Plus ו-GTI, זכו לציון בטיחות 7 בגלל היעדר מערכת להתרעה מפני שכחת ילדים, זיהוי דו גלגלי, התרעה מפני עייפות נהג, זיהוי תמרורים ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים למניעת סינוור הרכב המגיע ממול. יחד עם זאת, מדובר בגולף הבטיחותית ביותר אי פעם וכבר בגרסת הכניסה Life תקבלו כסטנדרט 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, ניטור מרחק מלפנים, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת, מערכת פרואקטיבית להגנה על הנוסעים, 6 כריות אוויר ועוד. גרסת Life Plus מוסיפה מערכת Travel Assist המאפשרת נהיגה סמי אוטונומית עד למהירות של 210 קמ"ש, מסייעת בשמירה על מרכז הנתיב וכוללת מערכת המסייעת לבלום את הרכב במצב חירום.

צ׳ק אאוט

134,9000 ש״ח תעלה לכם הגולף החדשה ברמת גימור Life הבסיסית. עבור מנוע 1.5 ליטר תיאלצו להוסיף 12,000 ש״ח נוספים. רמת הגימור Life Plus כבר קופצת ל-157,900 ש״ח והגולף GTI החדשה מגיעה עם תג מחיר התחלתי של 234,900 ש״ח. מה שיעמוד לזכות הגולף זאת המורשת המפוארת של הדגם, שצבר קהל מעריצים אדוק המחליף גולף ישנה בגולף חדשה בכל הזדמנות. החיסרון הבולט הוא כמובן היעדר יחידות הנעה חשמליות או היברידיות ״על מלא״, דבר מאוד טריוויאלי ומתבקש בימינו וזה עלול להוות חסם בקרב קהל היעד. בנוסף, מדובר בקטגוריה שהתחדשה לאחרונה בדגמי פורד פוקוס עם תג מחיר אטרקטיבי, כשיונדאי i30 החדשה צפויה להגיע במהלך 2021 והפיג׳ו 308 החדשה במהלך 2022.

תמונות: יצרן

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו