ממיניוואן ל-SUV: קיה קרניבל החדש בישראל לאחר עדכון טכנולוגי מקיף
loader image

ממיניוואן ל-SUV: קיה קרניבל החדש בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > קיה קרניבל 2021 (דגם חדש)

SUואן

חברת טלקאר מתחילה לשווק בישראל את הדגם הגדול ביותר בהיצע המקומי של קיה, הקרניבל החדש בדור הרביעי שלו, לאחר ששלושת קודמיו מכרו בישראל כ-6,000 יחידות. הדבר הראשון שמיד רואים, זה שהקרניבל המוכר לנו בתצורת המיניוואן, החליט שגם הוא רוצה להפוך ל-SUV בדיוק כמו אחיו המוצלחים ואין ספק שהעיצוב החדש שלו כבר מוציא אותו ממרכז קטגוריית ה-MPV אליה השתייך עד היום. אם תרצו: SUואן.

קיה קרניבל 2021 החדש
קיה קרניבל 2021 החדש

הקרניבל החדש חולק פלטפורמה עם הקיה סורנטו החדשה ומעבר למהפך החיצוני הוא גם קיבל תא נוסעים חדש ופרקטי במיוחד בכל הקשור לתכנון ומקומות אכסון, ויש מצב בהחלט שהוא לוקח את המדליה בכל הקשור לתחום הזה. החידוש הגדול בעיצוב מלפנים, הוא ״אף הנמר״ של קיה שהרים את מכסה המנוע למעלה בכמה סנטימטרים ובכך תורם את חלקו למראה ה-SUV. הוא גם קיבל DRLים (תאורת יום לד) ופנסי לד ראשיים, והלקוחות יוכלו לבחור מבין חישוקי ״18 או ״19, תלוי ברמת הגימור.

הקרניבל הוא בתצורת 2-2-3 עם מושבי קפטן בשורה השניה. אגב יש מדינות שבהן הוא משווק עם לא פחות מ-11 מושבים. הנה, תראו 👇

11 מושבים במיניואן אחד. נו טוב, SUV אחד.

הוא גדל ב-4 ס״מ ל-515.5, רוחבו 199.5 ס״מ, בסיס הגלגלים התארך ב-3 ס״מ ל-309 ובגובה הוא מסתיים לאחר 177.5 ס״מ. נפח תא המטען עומד על 627 ליטרים כששורת המושבים השלישית פתוחה ו-2,905 ליטרים כשהיא מקופלת. הוא כל כך מרווח שיש מצב שיגבו מכם ארנונה.

קצת טכנוקרטיה? בקיה שדרגו את מערכת המתלים לעומת הדור היוצא והתוצאה היא התנהגות כביש יציבה יותר. גם המתלה האחורי עודכן והבולמים כוונו כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם מהמורות בדרך. בקיה גם הפחיתו רעשים בתא הנוסעים ע״י שימוש בחומרים חדשים ועיצוב מחדש של כניסת האוויר כדי להשאיר כמה שיותר דציבלים בחוץ.

קיה קרניבל 2021 החדש
קיה קרניבל 2021 החדש

תא הנוסעים החדש זוכה לצמד מסכים, אחד בגודל ״12.3 עבור לוח המחוונים החדש ואחד נוסף בגודל זהה עבור צג המולטימדיה, שתומך כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ויש לו גם Waze מובנה בעברית. גם פקדי בקרת האקלים מוצגים בצורה סופר פשוטה ואינטואיטיבית, עם כפתורים פיזיים ולא בתוך מסך המגע. רק שיימשך ככה. בקיה גייסו את הפיצ׳ר הגאוני שיש בדגמי ג׳נסיס, שפותח את דלת תא המטען ודלתות הצד, כשעומדים עם המפתח החכם בקרבת הדלת שרוצים לפתוח, למשך שלוש שניות. יש גם שפע מוגזם בכל הקשור למחזיקי כוסות ושקעי USB לטעינה. לא משאירים אף אייפד צמא! מושב הנהג מתכוונן חשמלית ובגרסת ה-Premium גם המושב של הנוסע מלפנים. פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, מושבי עור, ובורר הילוכים Shift-by-Wire גם כן כלולים בגרסת הקצה.

קיה קרניבל 2021 החדש
קיה קרניבל 2021 החדש

מנועים

קיה קרניבל החדש ישווק בישראל עם שני מנועים בלבד, בנזין ודיזל, שניהם מסדרת Smartstream החדשה של יונדאי-קיה. הרלוונטי יותר הוא מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר 4 צילינדרים מפיק 202 כ״ס ב-3,800 סל״ד והמומנט עומד על 45 קג״מ כבר ב-1,750 סל״ד. הוא מזניק את הקרניבל החדש בתוך 10.7 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 202 קמ״ש.

מנוע הבנזין מנוע הבנזין V6 בנפח 3.5 ליטר מפיק 272 כ״ס ו-33.8 קג״מ עם 8.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש ועד למהירות מקסימלית של 190 קמ״ש. לאן כבר יש לכם למהר עם מיניוואן? סליחה, SUVאן.

שני המנועים שודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד.

קיה קרניבל 2021 החדש
תצוגת שטח מת בוידאו על גבי לוח המחוונים

בטיחות

מפרט הבטיחות של קיה קרניבל החדש עשיר וכולל את כל מה שיש לקונצרן הקוריאני להציע. כבר כסטנדרט תקבלו 7 כריות אוויר, מערכת המסייעת במניעת התנגשות מלפנים כולל זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה מפני היסח דעת, מניעת התנגשות ברכב הנמצא בשטח מת, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת פתיחת דלתות במקרה של רכב חולף שעלול לסכן את יושבי הרכב, מניעת התנגשות בתנועה חוצה לאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור. רמת הגימור Premium מוסיפה גם מצלמות היקפיות ואת מערכת ה-BVM המקרינה את מה שמתרחש בשטח המת על גבי וידאו בלוח המחוונים. פיצ׳ר גאוני. ויש גם מערכת המתריעה מפני שכחת ילדים, שעוד מעט תחייב כל רכב המסיע ילדים.

שתי רמות הגימור זכו לציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה (היעדר זיהוי תמרורים ועייפות נהג)

קיה קרניבל 2021 החדש
קיה קרניבל 2021 החדש

צ׳ק אאוט

קיה קרניבל מתחדש ומתעדכן בשוק ללא יותר מדי מתחרים ישירים, כשקרייזלר פסיפיקה למעשה היא כמעט היחידה, אבל גם יקרה ממנו ולא במעט. כ-550 יחידות ממתחרה מוצלחת נוספת, טויוטה סיינה, כבר עלו על כבישי ישראל אבל בשלב זה בייבוא מקביל בלבד ולא באמצעות יוניון מוטורס. אגב, הקריצה שלו לסגמנט ה-SUV עשויה להפוך אותו לרלוונטי גם בקרב מתעניינים בסובארו איבולטיס ויונדאי פאליסייד המצוין.

גרסת הכניסה של הקרניבל החדש, EX עם מנוע הבנזין תומחרה ב-249,900 ש״ח ועבור אותה רמת גימור עם מנוע דיזל תצטרכו להוסיף 10,000 ש״ח נוספים. עבור גרסת הקצה, דגם Premium, תיפרדו מ-269,900 ש״ח בגרסת הבנזין ו-279,900 ש״ח בגרסת הדיזל.

קיה קרניבל 2021 – מפרט טכני מלא

תמונות: קיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו