עולה חדש מאמריקה: סובארו איבולטיס, SUV עם 7 או 8 מקומות
loader image

סובארו איבולטיס מושק בישראל, SUV בגרסת 7 או 8 מקומות

קריאה

עושה את זה בענק

קטגוריית רכבי הפנאי שבעה מקומות הופכת לצפופה עוד יותר, עם הצטרפותו של סובארו איבולטיס המיוצר באינדיאנה ארה״ב ומושק לראשונה בישראל בשתי רמות גימור: Limited ו-Luxury. למעשה מדובר באחת ההשקות המעניינות שנעשו לאחרונה בארץ, משתי סיבות: 1. תג המחיר שלו גבוה כמעט ב-40,000 ש״ח ממתחרות כמו הסקודה קודיאק בגרסת 4×4 המאובזרת ביותר 2. המתחרות הישירות שלו בקטגוריית ה-SUV שבעה מקומות, מלבד הפורד אקספלורר, כלל לא משווקות בישראל, לפחות לא בייבוא סדיר. אה, והנה עובדה שלא תתרום לכם שום דבר, אבל לסובארו איבולטיס אח תאום אמריקאי זהה לחלוטין, המשווק בארץ הפסים והכוכבים תחת השם סובארו אסנט. תראו, זה אפילו הוא בתמונה פה למטה 👇

קחו בחשבון שהסובארו איבולטיס הוא חתיכת ג׳מוס רציני: אורכו עומד על 4,998 מ״מ, רוחב של 1,930 מ״מ גובה של 1,891 מ״מ ובסיס הגלגלים עומד על 2,890 מ״מ, מה שהופך אותו לרכב הגדול ביותר שסובארו ייצרה אי פעם. מרווח הגחון שלו די מרשים ואקטואלי לרכב עם הנעה כפולה קבועה, 220 מ״מ, אבל הוא פחות מיועד לאתגרי שטח מעבר לשבילים בדרגת קושי בינונית. אחד היתרונות הבולטים שלו נמצא בתא המטען, כי גם כשהשורה השלישית פתוחה, תמצאו מאחוריה כ-500 ליטרים! אם יש לכם בתכנון נסיעה לאיקאה ותקפלו את השורה השניה והשלישית, תקבלו חלל העמסה עצום בנפח של כ-2,450 ליטרים. בפרקטיות הוא כבר מקבל ציון 10.

העיצוב החיצוני שלו נראה כמו האח הגדול של ה-Outback. גריל גדול, פסי הטענה, חישוקי ״20 והרבה כרום.

אבל מה עם גרסה היברידית?

סובארו איבולטיס צויד במנוע הבוקסר המעולה, 4 צילינדרים טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטרים בהספק של 260 כ״ס ומומנט מירבי של 28.2 קג״מ כבר ב-2,000 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים רציפה, CVT, אבל החדשות הטובות הן שאפשר לשלוט עליה בקלות באמצעות מנופי העברה הנמצאים מאחורי ההגה. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 7.6 שניות, די מרשים לרכב השוקל כמעט שני טון עגולים. המהירות המקסימלית עומדת על 209 קמ״ש והוא ילגום לכם ליטר אחד של דלק בכל 12 ק״מ (ממוצע). דווקא פה הוא מאבד נקודות בשל היעדר יחידות היברידיות כלשהן, דבר די מתבקש וטריוויאלי רגע לפני שנת 2021.

תא נוסעים ואבזור

כיאה ל-SUV אמריקאי גדול, חלל הנוסעים של הסובארו איבולטיס נראה די יוקרתי, עם עור כמעט בכל פינה. שורת המושבים האמצעית מציעה צמד מושבי קפטן ברמת הגימור הגבוהה, או ספסל שלושה מושבים בגרסת הכניסה, רק קחו בחשבון שמבוגרים פחות יסתדרו בשורת המושבים השלישית. רשימת האבזור גם כן גדולה וארוכה כמו שאוהבים באמריקה: תאורת אווירה, חימום ואוורור במושבי העור המתכוונים חשמלית מלפנים + זכרונות למושב הנהג. מערכת המולטימדיה בגודל ״8 עם תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו ומעיפה צלילים בעוצמה של 792 וואט דרך לא פחות מ-14 רמקולים של Harman Kardon. רשימת הפינוקים של הסובארו איבולטיס ממשיכה עם מצלמה מקדימה ומאחור, חיישני גשם, מראות מתקפלות חשמלית, Keyless מלא (כניסה והנעה ללא מפתח), גג פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים עם שלושה אזורים ופתחי אוורור לכל שורת מושבים, לא פחות מ-19 מחזיקי כוסות ובקבוקים, שני שקעי USB בכל שורה (שישה בסה״כ) וגם שקע 120v מאחורי הקונסולה המרכזית.

בגזרת הבטיחות תקבלו כסטנדרט 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית וחיישני חניה מקוריים מאחור.

צ׳ק אאוט

עבור גרסת הכניסה של הסובארו איבולטיס (Limited עם שמונה מושבים) תאלצו להיפרד מ-299,000 ש״ח. גרסת ה-Luxury עם צמד מושבי הקפטן תעלה לכם 29,900 ש״ח נוספים. לא זול עבור סובארו, אבל אם לוקחים בחשבון את התמורה, הספייס העצום והפינוקים, אז מדובר בעסקה לא רעה בכלל. הדבר היחיד שאולי הורס קצת את החגיגה הוא היעדר גרסה היברידית ואפילו היברידית נטענת. הסובארו איבולטיס יתמודד מול מתחרים כמו השברולט טראוורס, יונדאי סנטה פה, פורד אקספלורר החדש והסקודה קודיאק (שעולה כ-40,000 ש״ח פחות בגרסת 4×4 המאובזרת ביותר שלו אל מול גרסת הכניסה של האיבולטיס). גם הטויוטה היילנדר שלא מגיעה לישראל בייבוא סדיר ע״י יוניון מוטורוס תעלה לכם סכום דומה בייבוא אישי. בהחלט יהיה מעניין לעקוב אחר הפופולאריות של הסובארו איבולטיס בשוק הישראלי.

תמונות: סובארו

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו