הגיעה לנמל: יונדאי פליסייד, ספינת הדגל הקוריאנית עכשיו בישראל
loader image

הגיעה לנמל: יונדאי פליסייד, ספינת הדגל הקוריאנית

קריאה

ספינת האהבה

קבוצת כלמוביל מתחילה לשווק לראשונה בישראל את יונדאי פליסייד (Hyundai Palisade), אחד הדגמים המעניינים ביותר של המותג יונדאי, וספינת הדגל של אחד המותגים האהובים בישראל. אם תרצו: ספינת האהבה. למרות מידותיו הענקיות, גם הוא משתייך לקטגוריית ה-Mid Size SUV וחולק את אותה פלטפורמה והרבה גנים עם קיה טליורייד, בת הדודה המאוד מוצלחת שלו, שלצערי ולצערכם לא נמכרת בישראל וככל הידוע לי גם לא צפויה להגיע אלינו בזמן הקרוב.

יונדאי פליסייד הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בלוס אנג׳לס בשלהי 2018 ולמרות גילו הצעיר הספיק למלא את ארון הגביעים בשלל פרסים מצד מגזינים נחשבים. הדבר הראשון שפוגשים מיד כשרואים אותו, זה את הגודל העצום שלו: כמעט 5 מטרים אורך (498 ס״מ), רוחב של 198 ס״מ, 175 ס״מ בגובה ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס״מ. מרווח הגחון שלו עומד על 20.3 ס״מ ואם נכנסים לכם כל מיני רעיונות לראש… אז כן, הוא מגיע גם בגרסת הנעה כפולה. פרטים בהמשך. את הפליסייד תוכלו לקבל בתצורה של 7 או 8 מושבים, כשבתא המטען תמצאו 311 ליטרים כשהשורה השלישית פתוחה או 704 ליטרים נדיבים כשהיא מקופלת. כיאה ל-SUV עם מאפיינים אמריקאים, הוא גדול, מפוצץ בכרום ועם הרבה אופי: זה מתחיל עם הגריל הגדול בחזית, חישוקי ״20, יחידות תאורת LED וחתימת תאורת יום מעוצבות וחלק אחורי שקצת מזכיר את פורד אקספלורר. על הגג שלו תוכלו להעמיס עד 100 ק״ג.

החדשות הכי טובות הן דווקא בגזרת הבטיחות, שם כל רמות הגימור יקבלו כסטנדרט את אותן המערכות, ויש כאן את הכל: שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, התרעה מפני פתיחת דלת במקרה של רכב מתקרב, התרעה מפני עייפות נהג, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, ניטור לחץ אוויר בצמיגים והתרעה אקטיבית מפני רכב הנמצא בשטח מת. הכל אומרים לכם, נו?

כיאה לספינת דגל קוריאנית, ביונדאי לא חסכו בחומרים איכותיים בתא הנוסעים של הפליסייד. רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה עם צג בגודל ״8 התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, כניסה והנעה ללא מפתח כולל הנעה מרחוק, גג נפתח, בקרת אקלים מפוצלת גם בשורה השנייה ופתחי אוורור בשורה השלישית, בלם יד חשמלי, קיפול חשמלי של המושבים בשורה השניה כדי שתוכלו להיכנס בקלות לשורה השלישית, מושבים קדמיים מחוממים ומתכוונים חשמלית (הלו…? מה עם אוורור?), שמשות כהות מאחור, דלת תא מטען חשמלית, שלל שקעי USB ועוד ועוד ועוד…

בגרסאות Luxury ו-Limited תקבלו גם גג פנורמי נפתח, זיכרונות במושב הנהג ולמראות, תוספת אוורור במושבים הקדמיים (היתה לי תחושה שזה מגיע). גרסת ה-Limited מגיעה עם הנעת 4×4 כפולה וגם עם מושבי קפטן בשורה השניה, פטנט מדהים שמפחית משמעותית את מריבות הילדים באמצעות מערכת STEMU. הדגם הזה מצויד במערכת ה-HTRAC של יונדאי, המחלקת את הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בהתאם לתנאי הנסיעה בסגנון ה-Quattro של אאודי.

בחזית של היונדאי פליסייד הותקן מנוע V6 בנפח 3.8 ליטרים המפיק 291 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מירבי של 36.2 קג״מ ב-5,200 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומזנק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 7.7 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-7.8 בגרסת ההנעה הכפולה, עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש. לא רע לג׳מוס ששוקל כמעט שני טון. בפליסייד יש גם כפתורי הילוכים במקום ידית (Shift By Wire), בורר מצבי נהיגה (Eco, Comfort, Sport, Smart) ונעילה מרכזית.

צ׳ק אאוט

היונדאי פליסייד מגיע בתזמון מאתגר ועם תג מחיר שמתחיל ב-319,900 ש״ח לגרסת הפרימיום 8 מושבים הנעה קדמית, ממשיך ב-334,900 ש״ח לגרסת Luxury 8 מושבים עם הנעה כפולה ומסתיים בגרסת הקצה, ה-Limited בעלת ההנעה הכפולה ומושבי הקפטן בשורה השנייה (7 בסה״כ) עם 349,900 ש״ח. עיקר התחרות שלו תהיה מאותה יבשת ממנה הוא מגיע, כמו הסובארו איבולטיס שהושק כאן לאחרונה עם תג מחיר שמתחיל ב-299,000 ש״ח ומסתיים ב-329,000 ש״ח, הפורד אקספלורר (334,900 ש״ח-384,900 ש״ח) ולהיט אמריקאי אחר, טויוטה היילנדר, שצפוי להגיע ברבעון הראשון של 2021 (304,900 ש״ח-289,900 ש״ח). מודאגים? אל תהיו. יש לו סמל של יונדאי בחזית. הכל בסדר.

תמונות: יונדאי

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו